Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול מאנדרטת אסון הכרמל, מחצבות קדומים אל חוות משמר הכרמל וסיום בחניון האגם

המסלול המפורט כאן למטה מציע לכם טיול העובר בין אנדרטה, נופי יערות הכרמל, עתיקות, איזורים לפיקניק וגם אפשרות להגיע עד למעין קר וצלול. שנה לאחר השריפה הגדולה שהייתה ביערות הכרמל בשנת 2010 נחנכה אנדרטה לזכר הנספים. 44 בני אדם נספו בשריפה שהשתוללה במשך חמישה ימים באיזור. מיקום האנדטה נבחר כיוון שבדיוק כאן נספו הצוערים שנשלחו לתגבר את הפינויים של אסירי כלא דמון. האוטובוס של הצוערים נלכד באש ונשרף לצערנו לא היו ניצולים כלל מהאירוע הזה.

לאנדרטה יש חניון מסודר עם שביל נגיש המוביל אל עבר האנדרטה, את האנדרטה אפשר לראות ממרחקים בשל גודלה המרשים. האנדרטה בנויה בצורת קורה ענקית של פלדה המתרוממת אל השמים בקשת גדולה, מכאן אפשר לראות את נופי יערות הכרמל שעלו באש והשתקמו עם השנים. ממש כאן מתחיל מסלול הליכה בסימון שבילים שחור שיורד לכיוון כביש 721 בסמוך למחצבות קדומים.

כמה אופציות למסלול שנפרט כרגע:

  • מאנדרטת אסון הכרמל וסיום במחצבות קדומים – מסלול קצר היורד ירידה של 500 מטרים – מומלץ להגיע עם 2 רכבים: רכב אחד באנדרטה רכב שני ברחבת עפר בשער של חוות משמר הכרמל או לחזור באותה הדרך.
  • מאנדרטת אסון הכרמל דרך מחצבות קדומים וסיום בחניון האגם – מסלול הליכה של קילומטר וחצי בערך – מומלץ להגיע עם 2 רכבים: רכב אחד באנדרטה רכב שני בחניון האגם או לחזור באותה הדרך.

מסלול שחור היורד מאדנרטת אסון הכרמל אל עבר מחצבות קדומים ששימשו בתקופה הביזנטית כמחצבה שאת סימניה אי אפשר לפספס. באיזור מחצבות קדומים תוכלו לראות בורות מים, בתי בד, גתות ומערות (מסלול מספר 1). מכאן אם ממשיכים בסימון שבילים ירוק שיורד לכיוון נחל אורן. על הסימון הירוק נצעד כ 200 מטרים עד לפיצול שבילים ירוק אדום כאן נפנה עם האדום ימינה.

רגע לפני הירידה שסימון הירוק נצעד לצד הכניסה של חוות משמר הכרמל. מדובר על חניון לילה של רשות הטבע והגנים ובו תוכלו למצוא ספסלי פיקניק, מצפור הנוטרים שמשקיף על חלק מ 6,000 דונם אדמה שרכשו יהודים בשנות ה 30 של המאה הקודמת על מנת להקים כאן עיר גנים בשם “יערות הכרמל”. מצפור הנוטרים בנוי ממרפסת עץ מרשימה עם נוף עוצר נשימה אל עבר כביש 721, חניון האגם, הר שוקף ובאופק אפשר לראות גם את הים התיכון.

בנוסף מחוות משמר הכרמל נפרץ  “שביל החלוצים” שיורד מחוות משמר הכרמל אל עבר חניון האגם. רשות הטבע והגנים הכשירה שביל ישן שאותר לאחר השריפה הגדולה בכרמל שהתרחשה בשנת 2010, את השביל הזה הקדישו לזכרו של אסף רמון ז”ל בנו של אילן רמון ז”ל האסטרונאוט הישראלי הראשון. בחניון האגם תוכלו למצוא שולחנות פיקניק לצד הצל שהעצים שכאן.

מרגע הפניה שלנו עם סימון שבילים אדום נצעד כ 500 מטרים ונגיע אל האגם הנסתר – רשות הטבע והגנים דואגת כל הזמן לשקם את האגם כדי שהמים יישארו בו כל ימות השנה. מכאן נותר לנו לצעוד עוד כ 400 מטרים עד להגעה לחניון האגם. בחניון שמשמש גם כחניון לילה גדול יש ספסלי פיקניק רבים והוא נועד לקלוט כמות מטיילים גדולה. דרך אגב למי מכם שרוצה להוסיף עוד נקודת עניין יכול להמשיך עם סימון שבילים ירוק עד מעיין עין אלון. למידע מלא על המסלול לעין אלון ודרכי הגעה לחץ כאן.

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

מסלול סובב חוות משמר הכרמל – מבין המסלולים הקלים כזה שמתאים לכל המשפחה והוא עובר בין אגם, עתיקות, מחצבות קדומים, מערות קבורה ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מדעטק חיפה – מדעטק חיפה נמצא בלב שכונת הדר והוא שוכן במתחם ההיסטורי של הטכניון. מבנה מרשים מוקף עצי דקל ובו תערוכות מתחלפות בנושא מדע, טכנולגיה וחלל. חוויה אדירה עם הילדים מתאים לכל הגילאים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול לחורבת רקית ותצפית הר שוקף – בלב הר הכרמל תוכלו למצוא מגוון רחב של מסלולים בדרגות קושי שונות, אחד המסלול שפחות מוכרים הוא מהאתר הארכאולוגי חורבת רקית עד להר שוקף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רכס אצבע ומערת אצבע בפארק הכרמל – בצידו המערבי של הכרמל תוכלו למצוא מסלול בשילוב נוף, טיול יער בתוך חורש אורנים וטיפוס אל ההר הירוק כל ימות השנה אל רכס אצבע ומערת אצבע. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע וגן לאומי חוף שקמונה – בשמורת טבע ימית וגן לאומי חוף שקמונה יש מגוון של בתי גידול חופיים וימיים. מפרצים סלעיים וחוליים, טבלאות גידוד, בריכות שפל ושפכי נחלים. לאורך כל רצועת החוף בנו טיילת ופארק שמתחיל מהמכון לחקר ימים ואגמים בשקמונה ועד לטיילת הכט. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל שיח – נחל שיח הוא פנינת טבע בלב העיר של חיפה. מדובר במסלול הליכה ציורי שיש בו הכל: פריחה ועצי פרי, מי מעיינות לשחיה, נוף קסום ואפילו קצת ארכיאולוגיה. לא להאמין שכל הטבע הזה נמצא ממש לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קדם – הוא מעיין מיוחד. קודם כל כי מדובר באחד המקומות הפחות מוכרים ולכן הוא שומר על האוטנטיות והאווירה בטיול הזה היא קסומה ופסטורלית. המעיין נמצא במזרח העיר טירת הכרמל. המסלול אליו מהווה יציאה חדה מן העיר אל הטבע ובכך גם הקסם שבו, מסלול עם נופים מדהימים של הים וההרים סביב חיפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע חי בר – החי בר כרמל היא שמורה לגידול בעלי חיים שנתונים בסכנת הכחדה או כאלה שכבר נכחדו מהאזור. רשות הטבע והגנים עושה כל מאמץ בשביל להחזיר את החיות לטבע. מגדלים כאן את החיות, מטפלים בהם וכשהם מספיק גדולים וחזקים מחזירים אותם אל המקום הטבעי שלהם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הגשרים התלויים בנשר – במורדותיו הצפון-מזרחיים של הכרמל, בפאתי העיר נשר, נמצא פארק נשר. 275 דונם של עצי אורן וחורש ים תיכוני של עצי אורן ואלון. אחד מהפארקים המדהימים שיש לטייל בהם באיזור כשבמרכזו אטרקציה מיוחדת במינה של שני גשרים תלויים שעוברים מעל הואדי (לא מומלץ לפחדנים). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קרן הכרמל “המוחרקה” – פסגת קרן הכרמל נמצאת בגובה של 474 מטר מעל פני הים. אם אתם מחפשים נקודת תצפית עוצרת נשימה וטיול דתות קצר, אל תפספסו את המקום הזה. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

עין אלון – בלב יערות הכרמל, בין העצים במקום הכי רגוע שיש תוכלו למצוא את עין אלון.  מעיין עין אלון הוא חלק מנחל אורן, המים נובעים מתוך הסלע ונאספים אל בריכה רדודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל כלח בשוויצריה הקטנה – בנחל כלח שנמצא בתוך שוויצריה הקטנה בחלקו הצפוני של הר הכרמל ישנו מסלול מקסים. למה שוויצריה הקטנה? כי הנוף כאן עוצר נשימה ומזג האוויר כאן נעים לאורך רוב חודשי השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.