Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול בחורשת הארבעים ומצוקי הארבעים – פארק הכרמל

בפארק הכרמל תוכלו למצוא מגוון רחב מאוד של מסלולים עם נופים עוצרי נשימה. אחד מבין המסלולים היפים שיש בכרמל הוא מסלול חורשת הארבעים ומצוקי הארבעים. מסלול העובר קרוב למצוק, בין הצנירים השונים (תופעת טבע מיוחדת) עם נוף עוצר הנשימה אל מפרץ חיפה, הרי הגליל, ראש הנקרה ובימים עם ראות טובה אפשר לראות אפילו את החרמון. בונוס נוסף שחשוב לדעת על המקום היפהפה הזה הוא שבתקופות של פריחה פורחים כאן סוגים שונים של פרחים שמקשטים את המקום בצבעוניות רבה כמו כרכומים, רקפות, נרקיסים ועוד. לפי שנפרט על המסלול שאנחנו עשינו חשוב להדגיש – על פי אתר רשות הטבע והגנים המסלול הכחול סגור מסיבות בטיחות לכן יש שילוט הממליץ לטייל בחורשה עד לבאר, לתצפית וחזרה. הטיול באחריות המטייל בלבד!

את הטיול תוכלו להתחיל באתר דרך הדורות שנמצא בסמוך למסלול חורשת הארבעים. פארק דרך הדורות מוגדר כ”מוזיאון בטבע” משום הוא מציג תצוגה ארכיאולוגית של מבני עתיקות רבים שהובאו לכאן ממקומות שונים בארץ במטרה לשמרם. המבנים העתיקים עמדו בפני הריסה בעקבות עבודות פיתוח כמו סלילת כבישים ובניה וכעת הם מוצגים כאן לקהל הרחב. הטיול במוזיאון הפתוח הוא מיוחד ושונה מטיול במוזיאונים סגורים. למידע נוסף ומפורט יותר על דרך הדורות לחץ כאן.

מכאן תוכלו להמשיך אל החניון הבא שממנו יוצאים אל המסלול היורד לכיוון חורשת הארבעים. בחניון חורשת הארבעים יש המון ספסלי פיקניק וכבר מכאן אפשר לראות את התצפית היפה אל המפרץ וצפונה. ממשיכים ללכת לפי השילוט לכיוון חורשת הארבעים שהיא חורשת עצי אלון מצוי עתיקים. חלק מהעצים בחורשה הם בעלי גזעים מיוחדים שלא ניתן למצוא בכל חורשה, חלקם מתנשאים לגובה של 7 מטרים וקוטר גזעם מטר וחצי(!!). בנוסף תוכלו למצוא כאן גם עצי חרוב. שמה של החורשה ניתן לה על שם כארבעים עצים בני מאות שנים הקיימים בחורשה ושמייחסים אותם לארבעים נביאים. מחורשת הארבעים ממשיכים בסימון שבילים כחול לכיוון “באר הארבעים” – עומק הבאר 5 מטר ואי אפשר לפספס אותה כיוון שפתח הבאר בולט מעל פני השטח. מכאן אם תמשיכו שמאלה עם השביל הכחול תוכלו להגיע אל מצוקי הארבעים.

במצוקי הארבעים שביל הליכה צר אך נוח העובר צמוד למצוק שממנו נפרס כל אזור מפרץ חיפה. אם אתם מגיעים לכאן בתקופת הפריחה של הסתיו או תחילת החורף תוכלו לראות כאן פריחה יפהפייה של רקפות, נרקיסים, כרכומים וגם את אירוס הסרגל המיוחד. את רובם תוכלו לראות כבר בהתחלה של המסלול. מאחר ואתם הולכים על שפת המצוק יש להישאר על המסלול המסומן וללכת בזהירות, ואם אתם מטיילים עם ילדים אז שמרו גם עליהם. תמשיכו עם המסלול המסומן בכחול ותגיעו עד הצניר. הצניר הוא תופעת טבע מיוחדת שנראית בעצם כמצוק ענק בצורת צינור, ומכאן גם שמו. בעבר המסלול היה מעגלי והיה ניתן להמשיך עם המסלול הכחול ולחזור חזרה אל הרכב, אך בשל עבודות של הצבא באזור, המסלול נכון להיום הוא קווי וצריך לחזור באותה הדרך שממנה באתם. קחו זאת בחשבון ובחרו כמה רחוק אתם רוצים ללכת במסלול. 

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “חניון חורשת הארבעים”, אך חשוב לנו לציין: במידה ואתם מגיעים עם הוויז לחניון חורשת הארבעים, הוא יוביל אתכם אל שביל הדורות שנמצא במרחק הליכה של כמה דקות הליכה. אם תרצו להחנות את הרכב ממש בכניסה למסלול חורשת הארבעים המשיכו בכביש עוד 750 מטר ואז תפנו שמאלה (אם אתם מגיעים מכיוון האוניברסיטה). לבאים מכביש 4 יש לעלות על הכביש 721 העולה לכיוון צומת דמון ובצומת דמון יש לפנות שמאלה לכביש 672. לאחר 3 ק”מ תגיעו אל הפניה לחניון.

רוצים להמשיך לטייל באיזור ? 

מדעטק חיפה – מוזיאון מדע שבו תערוכות מתחלפות בנושא מדע, טכנולגיה וחלל. המוזיאון הוא גדול ויש בו מגוון עצום של תצוגות שבחלקן ניתן להתנסות, מה שהופך אותו לכזה שמתאים לכל הגילאים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול לחורבת רקית ותצפית הר שוקף – בלב הר הכרמל תוכלו למצוא מגוון רחב של מסלולים בדרגות קושי שונות, אחד המסלול שפחות מוכרים הוא מהאתר הארכאולוגי חורבת רקית עד להר שוקף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע החי בר  – שמורת הטבע המיוחדת שמשמרת ומחזירה לטבע מיני חיות שנמצאות בסכנת הכחדה. כאן גם תפגשו את הנשרים המיוחדים והמרשימים מקרוב. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רכס אצבע ומערת אצבע בפארק הכרמל – בצידו המערבי של הכרמל תוכלו למצוא מסלול המשלב נוף, טיול יער בתוך חורש אורנים וטיפוס אל ההר הירוק כל ימות השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל כלח בשוויצריה הקטנה והצניר – בחלקו הצפוני של פארק הכרמל תוכלו לעשות מסלול מעגלי אל נקודת תצפית תחת הצניר המיוחד, בלב שוויצריה הקטנה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

דרך הדורות לחניון הכלניות – דרך הדורות הוא “מוזיאון עתיקות של הטבע” ובו תוכלו לצאת לטיול קצרצר בין העתיקות שהובאו הנה מכל הארץ, ולשלב עם תצפית יפהפייה מחניון הכלניות. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

בואו להכיר את העיר חיפה – בואו להכיר מקומות בחיפה שמומלץ לא לפספס אם אתם בעיר. טבע עירוני, נקודות תצפית, אתרים קדושים ועוד. לכתבה המלאה לחץ כאן.

מנזר המוחרקה קרן הכרמל – מגג המנזר נקודת תצפית פנורמית ממיוחדות שיש בארץ – תצפית פנורמית מקו החוף, עד עמק יזרעאל וצפונה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.