Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין קדם ומערת אורנית – טיול נוף בשילוב מעיין

עין קדם הוא מעיין מיוחד. קודם כל כי מדובר באחד המקומות הפחות מוכרים ולכן הוא שומר על האוטנתיות והאווירה בטיול הזה היא קסומה ופסטורלית. המעיין נמצא במזרח העיר טירת הכרמל. המסלול אליו מהווה יציאה חדה מן העיר אל הטבע ובכך גם הקסם שבו, מסלול עם נופים מדהימים של הים וההרים סביב חיפה. מעיין עין קדם נובע מן ההר – כן, ממש ככה, באמצע שומקום נובעים להם מים מן ההר – ויש בו מים בכל ימות השנה. בעבר היו כאן עוד 2 מעיינות שכיום הם יבשים. מעיינות אלו היוו מקור מים חשוב מאוד לישובים ששכנו כאן לפני כמה מאות שנים.

מסלול ההליכה מתחיל מן החניון שצמוד לחוות סוסים (בוויז רחוב החרוב 44) סימון שבילים כחול עד לפיצול עם השחור ואז פונים לשחור (שמאלה). מדובר בהליכה של כ-20-30 דק’ במעלה ההר, תלוי בקצב ובכושר ההליכה שלכם. יש לקחת בחשבון שהמסלול אינו מוצל ומעט צר בחלקו. במהלך המסלול נתקלים במבנים הרוסים שהיו בעבר חלק מכפר ערבי ששכן באזור ובאמת מים עתיקה. נראה גם עצי זית רבים וקקטוסים. החזרה היא באותה הדרך, בירידה.

מעיין קדם הוא נביעה היוצאת מן ההר אל 2 נקבות לתוכן ניתן להיכנס, לטייל ולשחות במים. מאחר ומדובר בנביעה בה זורמים המים בכל ימות השנה, המים כאן לרוב נקיים וצלולים. נקבה אחת עמוקה וארוכה יותר המוקפת קיר בטון. הכניסה אליה נראית מאתגרת מאחר ותצטרכו לעבור בפתח חלוני מרובע ולקפוץ פנימה. הליכה של 10 דק’ לאורך הנקבה תוביל אתכם עד לקצה שהוא מקום נביעת המים. ממש אפשר להרגיש את זרם המים שיוצא מן ההר, מדובר במראה מיוחד שלא נתקלים בו רבות. גובה המים בנקבה זו מגיע עד כמטר אחד ובחלקים מסוימים היא נמוכה כך שתצטרכו להתכופף. למי שמעוניין להיכנס כדאי להגיע עם פנס, נעלי הליכה במים ובגדי החלפה. הנקבה הנוספת רדודה יותר וקצרה יותר, בהליכה של 2-3 דק’ תגיעו לקצה שלה.

דעתנו מדובר באחד המקומות המיוחדים גם בגלל האופן שבו הוא מאפשר יציאה חדה מן העיר אל הטבע ומציג נופי טבע קסומים וגם בגלל אופי הטיול בנקבות שבו ניתן לראות בצורה כל כך ברורה את מקורות הטבע שלנו. מדובר במסלול חינם ללא עלות כניסה. אם תרצו תוכלו לשלב טיול את מעיין עין קדם יחד עם מערת אורנית. מדובר על מערות גדולות מהן נשקף נוף עוצר נשימה. מערת אורנית נמצאת בנחל גלים והדרך אליה היא קילומטר וחצי הכולל טיפוס והדרך חשופה לשמש. אם אתם בוחרים לשלב את מערת אורנית תביאו איתכם פנים ופקל קפה כי הנוף מכאן מרהיב ושווה לחוות אותו עוד קצת. תוכלו להיכנס אל תוך המערות ולעשות מסלול העובר בפנים. זו חוויה גדולה לילדים. 

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

שמורת נחל מערות – ביתו של האדם הקדמון – שמורת הטבע נחל מערות נמצאת על רכס הכרמל. האתר נחשב לאתר מורשת עולמית והוא מספק חווית טיול בין מערות שבהם חי האדם הקדמון לפני מאות אלפי שנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת טוף כרם מהר”ל – הר געש בכרמל – דרומית לעיר חיפה, וליד הישוב כרם מהרל במורדות הכרמל, נמצאת שמורת הטבע טוף של רשות הטבע והגנים. מדובר במקום שאינו מוכר מאוד אבל הוא הפתעה גדולה לכל מי שיבקר בו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע וגן לאומי חוף שקמונה והג’קוזי של חיפה – בשמורת טבע ימית וגן לאומי חוף שקמונה יש מגוון של בתי גידול חופיים וימיים. מפרצים סלעיים וחוליים, טבלאות גידוד, בריכות שפל ושפכי נחלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל שיח – נחל שיח הוא פנינת טבע בלב העיר של חיפה. מדובר במסלול הליכה ציורי שיש בו הכל: פריחה ועצי פרי, מי מעיינות לשחיה, נוף קסום ואפילו קצת ארכיאולוגיה. לא להאמין שכל הטבע הזה נמצא ממש לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קדם – הוא מעיין מיוחד. קודם כל כי מדובר באחד המקומות הפחות מוכרים ולכן הוא שומר על האוטנטיות והאווירה בטיול הזה היא קסומה ופסטורלית. המעיין נמצא במזרח העיר טירת הכרמל. המסלול אליו מהווה יציאה חדה מן העיר אל הטבע ובכך גם הקסם שבו, מסלול עם נופים מדהימים של הים וההרים סביב חיפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע חי בר – החי בר כרמל היא שמורה לגידול בעלי חיים שנתונים בסכנת הכחדה או כאלה שכבר נכחדו מהאזור. רשות הטבע והגנים עושה כל מאמץ בשביל להחזיר את החיות לטבע. מגדלים כאן את החיות, מטפלים בהם וכשהם מספיק גדולים וחזקים מחזירים אותם אל המקום הטבעי שלהם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הגשרים התלויים בנשר – במורדותיו הצפון-מזרחיים של הכרמל, בפאתי העיר נשר, נמצא פארק נשר. 275 דונם של עצי אורן וחורש ים תיכוני של עצי אורן ואלון. אחד מהפארקים המדהימים שיש לטייל בהם באיזור כשבמרכזו אטרקציה מיוחדת במינה של שני גשרים תלויים שעוברים מעל הואדי (לא מומלץ לפחדנים). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.