Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית המורשת הדרוזית בג'וליס

בכפר הדרוזי ג’וליס שנמצא בגליל המערבי הוקם בשנת 2002 בית המורשת הדרוזית. בבית המורשת ישנו מוזיאון עם תצוגה של כלים מחיי העדה הדרוזית לאורך שנים רבות. המוזיאון מספר את סיפורה של העדה והשילוב שלה יחד עם החיים במדינת ישראל. מטרת בית המורשת היא להעביר את המורשת הדרוזית מדור לדור, מפגשי עדות, לשמר את הערכים שמבוססים על כבוד הזולת ולבצע מפגשים למען השלום ודו הקיום.

המוזיאון בבית המורשת מציג תצוגת תלבושות מסורתית, כלי הקש, כלי תאורה, כלי מלחמה, כלי קפה, כלי נגרות, כלי מטבח ועוד שלל כלים עתיקים של העדה הדרוזית. בנוסף המוזיאון ישנו איזור אירוח “הדיואן” שבו יש ספריה ובה ספרים שנכתבו על המורשת הדרוזית בשלוש שפות שונות. בבית המורשת הדרוזית ניתן לבקר בתיאום מראש או במסגרת סיורים שמתקיימים כחלק מ “כפר ביקרתם“. מומלץ לסייר בכפר ולבקר גם בקבר השייח’ הצדיק עלי פארס, קבר אמין טריף שהנהיג את העדה במשך שנים רבות, כיפת הנביא שועייב, גני אלמונה, בית הבד הישן והחדש ועוד. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: בית המורשת הדרוזית ג’וליס – רחוב מספר 1 בית 6.

רעיונות לעוד טיולים באיזור:

החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל – מקום מקסים וכייפי לכל המשפחה. פינת חי קטנטנה, המון שטחי דשא ומחצלות מפוזרות, מזנון ובר. לעתים מתקיימות גם הופעות במקום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אדמית ומערת הקשת – מסלול הליכה נגיש שיוביל אתכם אל תצפית נוף מהיפות שיש בגליל המערבי, הצופה גם על מערת הקשת המיוחדת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק הסלעים בכיסרא – תופעת טבע ייחודית שניתן לראות במסלול קל שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי מבצר יחיעם ואנדרטת שיירת יחיעם – סיפור מורשת הקרב של שיירת יחיעם וסיפור המבצר החשוב משולבים זה בזה, ויוצרים כאן טיול נוף והיסטוריה – למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי אכזיב – מבין החופים היפים שיש בצפון הארץ. רצועת חוף רדודה ובה מים כחולים שקופים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין חרדלית נחל כזיב – טיול מים מושלם למשפחות עם ילדים בימים החמים. טיול קליל שכולל הליכה בתוך המים, בין נופים יפהפהיים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער חניתה – להכיר את סיפור חומה ומגדל וליהנות ממגוון מסלולים ופינות פיקניק לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה – בואו ליהנות מחוויית הרכבל והנקרות, תופעת טבע מרהיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק המחצבה – בלב העיר כרמיאל תוכלו למצוא את אחד הפארקים הגדולים. פארק המחצבה הידוע גם בשם פארק הגליל הוא פיסת טבע מעניינת שנמצאת ממש לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.