Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גני אלמונה המיוחדים בג'וליס - טיול קסום

גני אלמונה נמצאים ביישוב הדרוזי ג’וליס שבצפון הארץ, לא רחוק מהישוב השכן שלו והמוכר יותר – ירכא. הגנים המטופחים הם מבין המקומות הקסומים והמיוחדים שיצא לנו לבקר בהם. מספר מדרגות יובילו אתכם ישר לתוך עולם קסום מלא באלמנטים ציוריים, צמחייה מטופחת ובעיקר אווירה מהאגדות. כדי להבין את זה באמת, אתם פשוט צריכים להיות שם! רק כדי להמחיש את העניין נספר לכם שבשנת 2014 הגן זכה במקום השני מבין הגנים היפים בעולם. 

קצת רקע על המקום: גני אלמונא בעברית משמעותם גנים של תקווה ואמונה. הם הוקמו על ידי תושב הכפר נאג’י עבאס, לזכרם של הוריו וסבו וקיבלו את שמה של האם – מונה. הגן שוכן בשטח הפרטי של המשפחה במרכז הכפר, אך הוא פתוח למבקרים. הגנים לא זוכים לפרסום רב ושומרים על אותנטיות, וזה חלק מהקסם שלהם.

אפשר לומר שעבאס הצליח במשימתו ליצור גן שכולו מעביר תחושה של תקווה ואמונה. הגן מעוצב בצורה כה מושלמת ונראה שחשבו פה פשוט על הכול. מיד עם הכניסה לגן יש תחושה של ניתוק מהמציאות וכניסה לתוך עולם אוטופי ונעים. הגן כולו מקושט בצמחיה מיוחדת וברקע צלילי המים שזורמים כאן בכל מקום, ציוץ של ציפורים, מקומות ישיבה מיוחדים ועוד המון אלמנטים מרהיבים שנשאיר כהפתעה. המקום כולו מוצל. מאחר והגן כה מיוחד ורומנטי, אנשים שמכירים את המקום בוחרים לעשות כאן צילומים ביום חתונתם. לא תוכלו להבחין בגני אלמונה מטיול ברחבי היישוב, וכשתגיעו אליו תגלו הפתעה גדולה.

יש אפשרות להגיע לביקור בגני אלמונא במסגרת הפסטיבל “כפר ביקרתם” שמתקיים מדי שנה. במסגרת הפסטיבל תצאו לסיור חינמי ומודרך שנותן אפשרות להכיר גם את היישוב הדרוזי, את המסורת הדרוזית ואת האופי המיוחד של המקום והתושבים שגרים בו. אנחנו מאוד נהנינו. יש אפשרות לתאם מראש סיור עם בעל הגן שילווה אתכם ויוסיף רקע ומידע מעניין על המקום. הכניסה לגנים היא בתשלום סמלי. לתיאום ביקור מול נאג’י – 052-4318414. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גני אלמונה. 

רעיונות לעוד טיולים באיזור:

בית המורשת הדרוזית בג’וליס – בכפר הדרוזי ג’וליס שנמצא בגליל המערבי הוקם בשנת 2002 בית המורשת הדרוזית. בבית המורשת ישנו מוזיאון עם תצוגה של פריטים עתיקים מחיי העדה הדרוזית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל – מקום מקסים וכייפי לכל המשפחה. פינת חי קטנטנה, המון שטחי דשא ומחצלות מפוזרות, מזנון ובר. לעתים מתקיימות גם הופעות במקום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אדמית ומערת הקשת – מסלול הליכה נגיש שיוביל אתכם אל תצפית נוף מהיפות שיש בגליל המערבי, הצופה גם על מערת הקשת המיוחדת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק הסלעים בכיסרא – תופעת טבע ייחודית שניתן לראות במסלול קל שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי מבצר יחיעם ואנדרטת שיירת יחיעם – סיפור מורשת הקרב של שיירת יחיעם וסיפור המבצר החשוב משולבים זה בזה, ויוצרים כאן טיול נוף והיסטוריה – למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי אכזיב – מבין החופים היפים שיש בצפון הארץ. רצועת חוף רדודה ובה מים כחולים שקופים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין חרדלית נחל כזיב – טיול מים מושלם למשפחות עם ילדים בימים החמים. טיול קליל שכולל הליכה בתוך המים, בין נופים יפהפהיים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער חניתה – להכיר את סיפור חומה ומגדל וליהנות ממגוון מסלולים ופינות פיקניק לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה – בואו ליהנות מחוויית הרכבל והנקרות, תופעת טבע מרהיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק המחצבה – בלב העיר כרמיאל תוכלו למצוא את אחד הפארקים הגדולים. פארק המחצבה הידוע גם בשם פארק הגליל הוא פיסת טבע מעניינת שנמצאת ממש לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.