Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אמת המים בקיבוץ לוחמי הגטאות – אמת סולימאן

בקיבוץ לוחמי הגטאות שנמצא בגליל המערבי נמצאת אמת המים – אקוודוקט שהוקמה כדי לספק מים לעכו בתקופה העות’מאנית. אמת המים שכאן נבנתה על ידי סולימאן פחה ומכאן גם שמה “אמת סולימאן” בין השנים 1814-1815. כיום אפשר לראות שריד מרשים של אמת המים לצד קיבוץ לוחמי הגטאות וישנה נקודת תצפית מרשימה עליה מהאמפיתאטרון של מוזיאון לוחמי הגטאות. כיום ניתן לראות שרידים נוספים של אמת המים במקומות שונים לאורך הגליל המערבי כולל אתר מורשת “פרשת המים“. אתר זה מספק סיור מודרך בנושא אמת המים ובמסגרת “שבת ישראלית” הכניסה אליו חינם – למידע מלא לחצו כאן.

לפני למעלה מ 200 שנה העיר עכו העתיקה חיפשה פתרונות למצוא מקורות מים נוספים לצורכי חקלאות ושתייה. סולימאן פחה שהיה אז מושל העיר בזמן השלטון הטורקי (עות’מני) החליט על בניית אמת מים. סולימאן בחר את מעיינות כברי – עין השיירה להיות המעיין ממנו ישאב את המים ויסיט אותם לעכו העתיקה על ידי אמת המים. אורכה המלא של אמת המים היה 14 ק”מ והיא התחילה את דרכה בגובה של כ 70 מטרים מעל פני הים.

אמת המים עבדה על שיטה של מערכת תעלות, סיפונים שעבדו על פי חוק הכלים השלובים, קירות, צינורות, קשתות ובריכת אגירה גדולה. אמת המים של סולימאן חצתה שלושה נחלים: נחל געתון, נחל בית העמק ונחל יסיף לצד קיבוץ לוחמי הגטאות.  אמת המים סיפקה מים לעכו העתיקה עד קום המדינה ובסופו של דבר הופסק השימוש בה בשל בעיות תחזוקה וגם גניבות מים. כדי להגיע לנקודת תצפית על אמת המים יש לרשום בוויז: מוזיאון לוחמי הגטאות.

רעיונות לעוד טיולים באיזור:

החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל – החווה בגליל הוא מקום שכל מטייל באזור צריך להכיר. פשוט כי מדובר במקום מקסים וכייפי שיש בו כל מה שצריך כדי לבלות בכייף והוא מתאים לכולם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין חרדלית – עין חרדלית הוא מקום פשוט מושלם לטיול משפחות עם ילדים באזור הגליל. מסלול קסום וקליל שכולל הליכה בתוך המים ומתאים מאוד לימים חמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק אדמית ומערת הקשת – תצפית נוף מהיפות שיש בגליל המערבי, הצופה גם על מערת הקשת המיוחדת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הסלעים בכיסרא – תופעת טבע ייחודית שמתקיימת רק כאן, מסלול נוח להליכה המתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי מבצר יחיעם – סיפור מורשת הקרב של שיירת יחיעם וסיפור המבצר המוכר – למידע על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער חניתה – בואו להכיר את סיפור חומה ומגדל ולהנות ממגוון מסלולים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה – בואו להנות מחווית הרכבל והנקרות, תופעת טבע מרהיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק המחצבה – בלב העיר כרמיאל תוכלו למצוא את אחד הפארקים הגדולים, פארק המחצבה הידוע גם בשם פארק הגליל הוא פיסת טבע מעניינת שנמצאת ממש לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.