Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אמת המים רגבה – אתר פרשת המים

אתר “פרשת המים” ברגבה מביא את הסיפור המרתק של אמת המים בגליל המערבי ולא רק. רגע לפני שנסביר על הפעילות החווייתית שמועברת באתר, בואו נכיר את אמת המים שנבנתה כאן בתקופה העות’מאנית בשנת 1815. מי שיזם את בניית האמה הם הטורקים בימי שלטונם בארץ. תפקידה של אמת המים היה להעביר מים ממעיינות כברי בצד הצפוני אל העיר עכו בצד הדרומי. עד היום ניתן לראות את שרידי אמת המים כאשר נוסעים בכביש 4, בסמוך לקיבוץ לוחמי הגטאות, גם בחלק הצפוני של העיר עכו וכמובן באתר פרשת המים רגבה עליו נספר מיד.

הפעילות באתר “פרשת המים” ברגבה מספרת את סיפור המים לקהל הרחב בצורה חווייתית. הרעיון העומד מאחורי המקום המקסים הזה הוא להסביר על מקורות המים הקיימים וניצולם באופנים השונים: לשתיה, חקלאות, הפעלת טחנות קמח וכלים נוספים. באתר תקבלו להסבר על מקורות המים  בישראל ותוכלו לשמוע גם הסבר על החקלאות באיזור. מדובר על סיור שאורכו כשעה וחצי שבמהלכו עוברים בין תצוגות, מתקנים, חדרי המחשה והרצאות בנושא המים באיזור ובישראל כולה, וכל אלה בשילוב של פעילות חווייתית עבור הילדים. הפעילות מותאמת כמעט לכל גיל ומשלבת מספר נקודות עניין עבור הילדים. על פי הפרסומים הפעילות מתאימה מגיל 4 ומעלה, אך לטעמנו ניתן להגיע גם עם גילאים נמוכים מזה בזכות פעילויות המים החווייתיות. 

אז מה כולל הביקור באתר פרשת המים ברגבה? תלמדו על חוק הכלים השלובים, תוכלו להתרשם מדגם מרשים של ארץ ישראל והמוביל הארצי שעובר בה, תראו איך טחנו קמח בעבר בשיטות שונות ואף לטחון בעצמכם, לבנות דגמים של אמת מים ולהכיר את הרעיון העומד מאחורי הבניה שלה, לשאוב מים מנחלים ובארות ולבקר ולהתרשם משרידי אמת המים העות’מאנית האמיתית. במסגרת הפעילות ניתן לעבור עם הילדים בתוך אמת המים – חוויה נהדרת לילדים. בסמוך לאתר פרשת המים יש את בריכת השחייה של קיבוץ רגבה אליה ניתן להיכנס בתשלום נפרד. 

טרם הגעתכם אל האתר, יש לפנות ישירות אל המקום על מנת לוודא שהאתר פעיל בתאריך המבוקש ולתאם את הגעתכם. לפרטים על הרשמה ומידע נוסף לחצו כאן.

רעיונות לעוד טיולים באיזור:

החווה בגליל – מקום מקסים וכייפי שבו תוכלו להתמקם על המחצלות, ליהנות מהברים והמזנונים לצלילי מוסיקה נהדרת ולתת לילדים להסתובב במרחב וליהנות גם מפינת החי הקטנה שיש כאן. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין חרדלית – בעין חרדלית עובר מסלול קסום וקליל שכולל הליכה בתוך המים. מתאים מאוד לימים חמים וגם לטיול עם ילדים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אדמית ומערת הקשת – מפארק אדמית יוצא מסלול הליכה קליל, קצר ונגיש לצד נוף מרהיב, שמגיע בסופו אל מערת הקשת המיוחדת. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק הסלעים בכיסרא – מסלול הליכה המתאים לכל המשפחה שעוברת בין תופעת טבע מיוחדת שמתרחשת באזור. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי מבצר יחיעם ואנדרטת שיירת יחיעם – טיול חווייתי המשלב בצורה נהדרת את סיפור מורשת הקרב של שיירת יחיעם וסיפורו המעניין של המבצר החשוב – למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי אכזיב – בתחומי הגן הלאומי נמצאת אחת מרצועות החוף הכי יפות בצפון ישראל, ויש גם חניון לילה עם אפשרויות ללינה מסודרת. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצודת מונפורט ונחל כזיב – ממצודת מונפורט המרהיבה תוכלו לצאת לטיול במספר מסלולים בדרגות קושי שונות. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער חניתה – בתחומי היער תוכלו להכיר את סיפור חומה ומגדל ולהנות גם ממגוון מסלולים לכל המשפחה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה – ביקור חווייתי שבמהלכו תוכלו לרדת עם הרכבל ולבקר בנקרות שהן תופעת טבע מיוחדת במינה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק המחצבה – פארק המחצבה, נמצא בלב העיר כרמיאל, הוא פיסת טבע מעניינת שנמצאת ממש לצד העיר. פארק גדול מאוד עם שבילי טיול נגישים ונקודות עניין נוספות. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.