Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת טבע נחל יחיעם

נחל יחיעם מתחיל את דרכו ליד הכפר ינוח, עובר דרך קיבוץ יחיעם ומסתיים ליד הישוב כליל בגליל המערבי. המסלול שנמליץ עליו כאן הוא מסלול שמתחיל את דרכו לצד גן לאומי מבצר יחיעם, אורכו כ 3 ק”מ והוא מסומן בסימון שבילים ירוק לכל אורכו. ערוץ הנחל מרשים מאוד בעיקר לאחר הגשמים, במהלכו תפגשו חורש ים תיכוני, פריחה עונתית של רקפות, סתווניות, פריחת תורמוס ההרים שמופיעה בתחילת הירידה לנחל, מגוון של פטריות, יער טחוב ונוף צוקי מרשים. המסלול הוא מסלול קווי, ולכן יש צורך בהקפצת רכב שיחכה לכם בסיומו.

לאחר חניית הרכב נוכל לזהות בצד ימין של החניה את השלט המפנה אותנו אל נחל יחיעם. לאחר מספר דקות בודדות של הליכה נכנסים אל המסלול באופן רישמי, לצד השילוט של רשות הטבע והגנים. ממש בצמוד לכניסה נמצא בית הקברות של קיבוץ יחיעם מימי מלחמת העצמאות, שם קבור מפקד המשוריין היחיד שהצליח לפרוץ את המצור באותה מלחמה ולצידו אישתו ו 2 חיילים נוספים. מכאן השביל נמצא במגמת ירידה שיוביל אתכם אל נקודת תצפית מרשימה מאוד על נחל יחיעם והסביבה. נמשיך במגמת הירידה – צריך לקחת בחשבון כי הירידה כאן היא קצרה יחסית אך תלולה ובסמוך למצוק. כך שאם אתם עם ילדים שמרו עליהם היטב בחלק זה.

לאחר כ 400 מטרים של ירידה נגיע אל ערוץ הנחל המרשים של נחל יחיעם. מכאן תתחילו ללכת בנופי יער פיות קסום, והליכה מוצלת של כ 2.6 ק”מ תוביל אתכם אל סיומו של המסלול בישוב כליל, שם מחכה לכם הרכב הנוסף (במידה והשארתם רכב בסיום). אם כבר הגעתם למסלול נחל יחיעם מומלץ לבקר גם בגן לאומי מבצר יחיעם לפני המסלול או בסופו. כדי להגיע לתחילת המסלול רשמו בוויז: גן לאומי מבצר יחיעם (בצד שמאל של החניה תראו את הכניסה למסלול נחל יחיעם). כדי להגיע לסוף המסלול להקפצת הרכב השני שיחכה לכם בסיום – תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז.

רעיונות לעוד טיולים באיזור:

גן לאומי מבצר יחיעם  – ביקור במבצר מיוחד ומרשים שיחשוף אתכם אל סיפור מורשת הקרב של שיירת יחיעם וסיפור השליטה המרתק על המבצר לאורך השנים. למידע ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין געתון וחרבת געתון – בצפון הארץ ליד העיר נהריה, תוכלו למצוא חורשת אקליפטוסים ופינת ישיבה יפהפייה לצד זרימת המים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל – מקום מקסים וכייפי שבו תוכלו לבלות במרחבי הדשא הגדולים, ליהנות ממזנון משקאות ואוכל ולתת לילדים לשחק לצד פינת החי הקטנה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אדמית ומערת הקשת – תצפית נוף מהיפות שיש בגליל המערבי, הצופה גם על מערת הקשת המיוחדת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק הסלעים בכיסרא – תופעת טבע ייחודית שמתקיימת באזור, ויוצרות מראות נפלאים של סלעים מרשימים במיוחד ביניהם עובר מסלול הליכה שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי אכזיב – מבין החופים הכי יפים בצפון הארץ, מים כחולים שקופים לצד רצועת חוף קסומה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער חניתה – בואו להכיר את סיפור חומה ומגדל וליהנות ממגוון מסלולים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה – חווית נסיעה ברכבל שיוריד אתכם אל הנקרות – תופעת טבע מיוחדת במינה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק המחצבה – בלב העיר כרמיאל תוכלו למצוא את אחד הפארקים הגדולים והמרשימים. פארק המחצבה, הידוע גם בשם פארק הגליל, הוא פיסת טבע מעניינת שנמצאת ממש לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין חרדלית נחל כזיב – עין חרדלית הוא המקום המושלם לטיול משפחות עם ילדים באזור הגליל. מסלול קסום וקליל שכולל הליכה בתוך המים ומתאים מאוד לימים חמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.