Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת טבע חלמוניות ירוחם - שביל החלמוניות

שמורת טבע חלמוניות ירוחם נמצאת דרומית לירוחם והקסם בה מתרחש מחודש אוקטובר בחלקה הצפוני ועד סוף נובמבר בחלקה הדרומי עם פריחת החלמוניות. בתקופה זו הרכס כאן נצבע בצבע הצהוב עם אלפי פרחי החלמוניות שפורחות כאן. בתחום השמורה אפשר לצאת למסלול מעגלי או מסלול קווי לבחירתכם ועל פי רמת הקושי שתבחרו. בתחום השמורה יש את נחל רביבים שזורם בעיקר לאחר השיטפונות. מה חשוב לדעת טרם יציאתכם לטיול:

  • בחניון שמורת החלמוניות דווח בעבר על פריצות לרכבים לכן לא מומלץ להשאיר ללא השגחה, בימים בהם הפריחה בשיאה כמות המבקרים גבוהה אך עדין תדאגו לשמירה לרכב או להחנות אותו בתוך תחום העיר ירוחם.
  • המסלולים נמצאים בתוך תחום שטח אש ולכן חובה לתאם הגעה עם פיקוד דרום: 08-9902927/6 גם בסופי שבוע.
  • המסלול כולו חשוף לשמש ויש בו עליות חדות לכן רמת הגושי מוגדרת בינוני עד קשה.

קרדיט לתמונות לאחד והיחיד Roy.v.photographer קישור לאינסטגרם לחץ כאן.

אפשרויות הטיול:

מסלול מעגלי: המסלול מתחיל בכביש 204 כ 2.5 ק”מ דרומית לעיר ירוחם בחניון שמורת החלמוניות, מסומן בסימון שבילים כחול, שחור, כחול. מהחניה מתחילים לצעוד ולטפס כ 500 מטרים עד לצומת שבילים שחור כחול. כאן נפנה עם השחור נמשיך במגמת עליה כ 1.2 ק”מ עד למפגש שבילים עם הכחול. בשלב זה נפנה שמאלה עם סימון השבילים הכחול שיוביל אותנו חזרה לרכב לאחר הליכה של 3.3 ק”מ (מי שפונה ימינה ימשיך למסלול הקווי עליו מפורט בהמשך). סה”כ המסלול המעגלי הוא כ 5 ק”מ. ניתן לצעוד רק על השחור ולחזור באותה הדרך בשביל לקצר. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: שמורת חלמוניות ירוחם.

מסלול קווי: המסלול מצריך הקפצת רכבים לנקודת הסיום בפארק אגם ירוחם. אורכו המלא של המסלול הוא כ 5 ק”מ בסימון שבילים כחול. צריך לקחת בחשבון כי המסלול הינו במגמת עליה עד לטיפוס גובה של 600 מטרים ואז אט אט במגמת ירידה לכיוון באגם. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: שמורת חלמוניות ירוחם. כדי להגיע לסוף המסלול להשארת הרכב המאסף יש לרשום בוויז: פארק אגם ירוחם – חניה ראשית.

טיולים נוספים באיזור:

פארק אגם ירוחם – פארק אגם ירוחם בדרום הארץ הוא מקום המושלם לבילוי יומי או לעצירה קצרה בזמן טיול. הפארק ענק, במרכזו יש מאגר מים גדול ומסביב שולחנות פיקניק. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מצפור אבנון – המכתש הגדול – נופי המדבר הם נופים פראיים ועוצרי נשימה, ממצפור אבנון אפשר לקבל נקודת תצפית כזאת על כל המכתש הגדול שסמוך לירוחם. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גב ימין – גב ימין נמצא בערוצו של נחל ימין והוא אחד מיובליו של נחל חתירה, המוכר גם בשמו נחל ירקעם. גבי ימין מתמלאים לאחר הגשמים ויוצרים מסלול הליכה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין ירקעם – עין ירקעם הוא מעיין שלאורך כל השנה הוא מלא במים, בקיץ מי המעיין מזינים אותו ובחורף השטפונות ממלאים את הגב. מדובר על גב ענקי. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי קבר בן גוריון – אחוזת הקבר המרשימה נפרסת על פני שטח גדול של כ-70 דונם שבקצהו מצוק ממנו נשקף נוף מדברי עוצר נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי עין עבדת – בפארק מספר מסלולי טיול בין נופים מרשימים של נווה מדבר, מפלי מים ובריכות באפיק נחל צין למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.