Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המרפסת של נחל צין: תצפית מושלמת לגל ראשון בתקופת השטפונות

המרפסת היא מבין נקודות התצפית המבוקשות על רודפי השטפונות, שמחכים בציפייה גדולה לראות את המדבר זורם במלוא תפארתו ואולי ליהנות גם מ”תפיסה” של גל ראשון. מהמרפסת ניתן לצפות בצורה נוחה בעוצמת השיטפונות האדירה, ולחזות במפל העוצמתי שנוצר כאן באפיקו של נחל צין.

נחל צין הוא מבין הנחלים הארוכים בישראל. אורכו כ 120 ק”מ, הוא מתחיל את דרכו במצפה רמון ומגיע עד אל כיכר סדום בצפון הערבה, דרומית לים המלח. הנחל מספק לנו מוקדי עניין רבים של גבי מים שמתמלאים מהגשמים, מעיינות ומראות של נווה מדבר יפהפהיים. לאורכו של נחל צין יש מספר נקודות שבהן ניתן לחזות בשטפונות לאחר הגשמים, אחת מהמבוקשות שבהן היא המרפסת.

נקודת התצפית של המרפסת מהווה את המפל התחתון של נחל צין והיא נמצאת במרחק קצר מצומת הערבה. המפל העליון של הנחל, שגם הוא נחשב למקום מבוקש עבור חובבי השטפונות, נמצא בתחומי הגן הלאומי עין עבדת. המרחק בין שתי הנקודות הוא כ-70 ק”מ והזמן שלוקח לשטפון להגיע מאחת לשניה הוא כ-12 שעות. כך רודפי השטפונות יכולים להעריך מתי יהיה הזמן הכי טוב להגיע ולצפות בשטפון מהמרפסת.

המרפסת מהווה נקודת תצפית נוחה ונמצאת במרחק נסיעה קצר מהכביש הראשי, ואלה יחד הופכים את המקום הזה למבוקש מאוד בתקופה שבה זורמים השטפונות במדבר. בימי שטפונות ערוץ הנחל זורם בעוצמה חזקה ובנקודה הזו של המרפסת הוא נשפך בין סלעי הגיר המדבריים אל נקיק רחב. המפל שנוצר כאן יוצר מראה מופלא של זרימת מים עוצמתית מאוד בין נופי המדבר הפתוחים. חובבי השטפונות ורודפי ה”גל הראשון” מקבלים כאן מקום מושלם ליהנות מעוצמתו של הטבע. כמה דברים שחשוב לדעת לפני הגעתכם את המרפסת בנחל צין: מאחר ומדובר במקום מאוד מבוקש בתקופת שטפונות, קחו בחשבון שאתם כנראה לא תהיו פה לבד. אין להיכנס לאפיק עצמו בימי אזהרת שטפונות או כשיש גשם באזור.

איך מגיעים למרפסת נחל צין

 כדי להגיע לכאן סעו מצומת הערבה כ 9.9 ק”מ ואז פנו ימינה עם סימון שבילים כחול בנקודת וויז הזאת – לחצו כאן. מכאן אם הגעתם ברכב פרטי סעו 1.1 ק”מ תחנו את הרכב ולכו עוד קילומטר אחד עד למרפסת, במידה ואתם עם רכב 4*4 תוכלו להגיע עד למרפסת ללא כל בעיה. 

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

גן לאומי ממשית – גן לאומי ממשית נמצא באזור הנגב, מספר קילומטרים מהעיר דימונה, הגן הלאומי הוכר כאתר מורשת לאומית ובו ניתן לטייל בין שרידי העיר הנבטית הקדומה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

פארק בן גוריון בדימונה – אגם שמעון פרס – לצידה של העיר דימונה ישנו פארק גדול שבמרכזו אגם מלאכותי מרשים. פארק בן גוריון שופץ ושודרג וכיום הוא מהווה פינת טבע יפה ומטופחת לצידה של העיר. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גב ימין – גב ימין נמצא בערוצו של נחל ימין והוא אחד מיובליו של נחל חתירה, המוכר גם בשמו נחל ירקעם. גבי ימין מתמלאים לאחר הגשמים ויוצרים מסלול הליכה בין בריכות המים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עין ירקעם – עין ירקעם הוא מעיין שמלא במים לאורך כל השנה. בקיץ מי המעיין מזינים אותו ובחורף השיטפונות ממלאים את הגב. למידע מלא לחצו כאן.

אגם ירוחם – מי היה מאמין שבאמצע המדבר נוכל למצוא אגם כל כך גדול ומרשים. מסביב לאגם יש מקומות ישיבה מסודרים ואטרקציות נוספות. למידע מלא לחצו כאן. 

הסנפיר הקטן – באזור המכתש הגדול, שמציג תופעת טבע גיאולוגית מיוחדת במינה, יש מסלולי טיול רבים שעוברים בין נופי המדבר הייחודיים. אחד מהם הוא מסלול הסנפיר הקטן שיוביל אתכם אל תצפית מרהיבה ביופייה שהיא מבין היפות בישראל. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

קניון נחל תמר –  בסמוך לצומת הערבה, במסלול קצר שאורכו 1.2 ק”מ תחצו קניון עוצר נשימה ובו יש מפלים עם סולמות ודרגיות. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מצפה דור בקעת צין – מבין התצפיות היפות והנוחות להגעה. בנקודת התצפית המיוחדת יש ספסל הצופה ישירות אל נחל צין והאיזור הפראי שסביבו. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מצפה ליפא גל – פארק חרותות הסלע – מסלולים קלים עם נוף עוצר נשימה ואטרקציה מיוחדת שתוכלו למצוא רק כאן במדבר. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.