Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין ירקעם - נחל חתירה

עין ירקעם נמצא למרגלות המכתש הגדול שבירוחם, על תוואי נחל חתירה, הוא מעיין שזורמים בו מים לאורך כל השנה. בקיץ מזינים אותו מי המעיין ובחורף השיטפונות אשר ממלאים את הגב. מדובר על גב ענקי שגודלו כ- 15*10 מטר והעומק המקסימלי שלו עומד על 5 מטרים – עמוק! בחורף, לאחר הגשמים, הגב נמצא במיטבו ובמלוא תפארתו. הטיול בעין ירקעם מבוקש במיוחד בימים שאחרי הגשמים מאחר ואז הבריכה מלאה במים חדשים ומרעננים, ואחת החוויות המיוחדות שיש היא מראה בריכת המים המרשימה בלב המדבר.  חשוב לציין כי בזמן שיטפונות אין להתקרב לאיזור עין ירקעם! ולכן תמיד חשוב להתעדכן מראש כשמגיעים.

אם אתם מחפשים מסלול בדרגת קושי קלה לכל המשפחה, נמליץ על עין ירקעם בחום. כדי להגיע אל המקום פשוט תרשמו בוויז “עין ירקעם”. מהחניון ועד לגב המרשים ישנה הליכה של כ-1 ק”מ. מחניון עין ירקעם נלך 500 מטרים בשביל הירוק עד שנגיע לשביל שקוף (שני פסים לבנים), משם נפנה ימינה ולאחר 50 מטרים בירידה במדרגות חצובות רומיות נגיע אל עין ירקעם. החזרה היא מאותה הדרך ממנה הגעתם. סה”כ טיול קליל של כשעה, תלוי בקצב ההליכה שלכם וכמה זמן עצרתם בדרך כדי להנות מהיופי. מדובר במסלול קצר מרהיב ביופיו ומאוד מומלץ למשפחות המחפשות להנות מקסם המים במדבר.

ליד עין ירקעם יש אתר ארכיאולוגי של שרידי מצד ירקעם. בשל מיקומו הנמוך טופוגרפית, יש המשערים שהמקום הזה שימש כחאן דרכים לשיירות בתקופה הרומית בה פיתחה ארץ ישראל רשת דרכים. בדרום הארץ דרך מירדן, דרך חצבה, מעלה עקרבים לכיוון באר שבע ומשם לים התיכון. דרך זו שימשה למעבר שיירות של בהמות עם סחורה רבה. המדרגות בעין ירקעם נחצבו לצורך ירידת הבהמות לשתות ממי המעיין, למעשה עד היום הגמלים באיזור משתמשים במדרגות אלו. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חניה עין ירקעם.

נחל ימין מעלה פלמ"ח לעין ירקעם

למי מכם שרוצה לצאת לטיול אתגרי ברמת קושי קשה, ניתן לצאת למסלול מדהים שחוצה את נחל ימין דרך בגב ימין, עולה למעלה ימין, ממשיך על סימון שביל ישראל דרך מעלה פלמ”ח המטפס לנחל חתירה ומסתיים בעין ירקעם. אורכו המלא של המסלול כ 10 ק”מ. צריך לקחת בחשבון כי המסלול הזה נחשב בדרגת קושי קשה והוא מתאים למשפחות מטיבות לכת. החלק האתגרי ביותר הוא במעלה פלמ”ח שם יש טיפוס על ידי דרגיות בגובה רב אל מעלה נחל חתירה. למידע מפורט על המסלול הזה לחצו כאן.

טיולים נוספים באיזור:

גב ימין – גב ימין נמצא בערוץ נחל ימין והוא אחד מיובליו של נחל חתירה אליו ניתן להגיע במסלול הליכה קל לכל המשפחה והוא מתמלא לאחר השיטפונות. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

המכתש הקטן – המכתש הקטן או בשמו הנוסף מכתש חצרה נמצא בנגב הצפוני והוא המזרחי מבין המכתשים שנוצרו כאן. הוא מציע מספר מסלולי הליכה ראשיים: מעלה עלי היורד מהצד הדרומי ומעלה חצרה היורד מהצד הצפוני. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

הסנפיר הקטן – המכתש הגדול ממוקם בנגב הצפוני והוא מוכר גם בשמו מכתש ירוחם. באזור המכתש הגדול, שמציג תופעת טבע גיאולוגית מיוחדת במינה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

פארק בן גוריון בדימונה – אגם שמעון פרס – לצידה של העיר דימונה ישנו פארק גדול שבמרכזו אגם מלאכותי מרשים. פארק בן גוריון שופץ ושודרג וכיום הוא מהווה פינת טבע יפה ומטופחת לצידה של העיר. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי ממשית – גן לאומי ממשית נמצא באזור הנגב, מספר קילומטרים מדימונה, על הכביש הראשי לאילת. הגן מציג שרידי עיר נבטית קדומה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

פארק אגם ירוחם – במתחם הפארק הענק ישנה פינה יפהפייה עם סכר העובר מעל האגם. ביער יש מקומות ישיבה מסודרים לפיקניק, מדשאות, מתקני משחקים לילדים, שבילי אופניים, מתקני כושר ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל גוב המקוצר – נחל גוב שנמצא בהר הנגב הצפוני לצד מעלה עקרבים הוא אכזב והוא יורד מרכס חצרה דרך נחל צין ומגיע עד לערבה וים המלח. 3 ק”מ מתוך תוואי הנחל הוכשרו למסלול אתגרי עם סולמות. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.