Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול גבים במדבר לאחר הגשמים

מדי שנה בחודשי החורף אנחנו מחכים לשמוע דיווחים מהשטח על גבים שהתמלאו לאחר השיטפונות. טיול גבים הוא טיול שנמצא איתנו לטווח קצר, רגע לפני שהקיץ מגיע ומייבש אותם כאילו לא היו בהם מים מעולם. חשוב לציין כי לכל המקומות המצויינים כאן אסור להיכנס בזמן שיש אזהרת שיטפונות. הרחצה בגבים היא באחריות המתרחץ בלבד. אז איפה תוכלו למצוא גבים מלאים, צלולים, קרים מאוד? כמה תצטרכו ללכת כדי לפגוש אותם ואיזה מהם מותאמים גם לביקור של משפחות? תמשיכו לקרוא!

עין ירקעם – המכתש הגדול ירוחם

עין ירקעם נמצא למרגלות המכתש הגדול שבירוחם על תוואי נחל חתירה, והוא מעיין שזורמים בו מים לאורך כל השנה. בקיץ מזינים אותו מי המעיין ובחורף השיטפונות אשר ממלאים את הגב. מדובר על גב ענקי שגודלו כ- 15*10 מטר והעומק המקסימלי שלו עומד על 5 מטרים – עמוק! בחורף, לאחר הגשמים, הגב נמצא במיטבו ותפארתו והשחייה בו מומלצת. עין ירקעם נמצא במרחק הליכה הליכה קצר בתוואי הליכה נוח מה שהופך אותו להיות גב מתאים לרחצה לכל המשפחה – מגדול לקטן! למידע מלא על עין ירקעם לחצו כאן.

גב ימין – המכתש הגדול ירוחם

גב ימין נמצא בערוצו של נחל ימין והוא אחד מיובליו של נחל חתירה, המוכר גם בשמו נחל ירקעם. ביציאתם מהמכתש הגדול, גבי ימין מתמלאים לאחר הגשמים ויוצרים מסלול הליכה בין בריכות מים בלב נוף פראי של רכסי מדבר מרהיבים. מסלול הטיול אל גבי ימין הוא מסלול פשוט וקווי שמתאים לכל המשפחה. אורכו של הגב הגדול כ-7 מטרים והמים נשמרים בו מספר חודשים לאחר עונת הגשמים. ככל שתקדימו להגיע אל הגב לאחר הגשם תפגשו בריכה עמוקה, צלולה ונקייה יותר. למידע מלא על גב ימין לחצו כאן.

גב חלון – שמורת טבע נחל דוד עין גדי ים המלח

אל מול ים המלח הפתוח בנוף עוצר נשימה נמצא אחד הגבים היפים שיש במדבר – גב חלון. כמעט כל מטייל חובב טיולי גבים מחכה לרגע בו גב חלון יתמלא לאחר השטפונות. המסלול לגב חלון מתחיל מבית ספר שדה עין גדי משם מתחילים את הטיפוס. צריך לקחת בחשבון כי ההגעה אל גב חלון לא פשוטה, המסלול כולל טיפוס ביתדות, הליכה על שבילים תלולים והוא נחשב בדרגת קושי קשה ולכן הוא מתאים אך ורק למשפחות עם ילדים גדולים ומטיבות לכת בלבד. גב חלון נמצא בתוך תחום שמורת טבע נחל דוד שבעין גדי ולכן צריך לטייל בו רק בשעות המוקדמות של הבוקר. למידע מלא על גב חלון לחצו כאן.

גב ילק – מכתש רמון מצפה רמון

גב ילק הוא מקום שכדאי מאוד לבקר בו לפחות פעם אחת כשמגיעים לאזור מצפה רמון והמכתש. מדובר בבריכת מים גדולה בלב המדבר, שנוצרת כתוצאה מגשמים מרובים שנאגרים לתוכה. גב ילק הוא חלק מנחל ילק שהוא אחד מיובליו של נחל נקרות. עומק הגב, כאשר הוא מלא עד סופו, מגיע ל כ-4 מטרים וגודלו סביב 5*4 – מבין הגדולים שיש באיזור ולכן הוא מתאים רק עם ילדים שיודעים לשחות. חלק מהיופי של המקום היא במצוקי המדבר העוצמתיים שסביבו. סביב הבריכה תוכלו לשבת בנוח ולהסתתר בצל תחת המצוקים, ואפילו לפרוס לכם שמיכת פיקניק קטנה. למידע מלא על גב ילק לחצו כאן.

גב זרחן – בנגב הצפון מזרחי דרומית למכתש הגדול

גב זרחן נמצא בערוצו של נחל זרחן שבנגב, מדרום למכתש הגדול. הוא מבין היפים והמרהיבים שתמצאו במדבר הישראלי וזה מפאת צורתו הייחודית. הגב נסתר בין שכבות הסלע וכך למעשה הוא יוצר מאין בריכה מקורה בלב הטבע. מקור המים של הגב הוא ממי שיטפונות שזורמים בין הסלעים, יוצרים מפלים טבעיים, נשפכים לתוכו ויוצרים מראות מופלאים בדרכם. בדרך אל גב זרחן נפרסים מולכם נופי המדבר במיטבם עם מרחבים אינסופיים וסלעי ענק מרשימים. בשיאו, לאחר מספר ימים גשומים, עומק המים בגב מגיע לכ-3 מטרים. ההגעה לגב זרחן היא ב 4*4 או אופניים בלבד. למידע מלא על גב זרחן לחצו כאן.

בנוסף, מי מכם שרוצה לבדוק מתי שטף הגב לפי עדכוני גולשים, יכול להשתמש בקובץ המשותף – לחצו כאן.

רוצים המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

גב חלון – שמורת הטבע עין גדי
איפה רואים שיטפונות בישראל?
מצפור ברק ועמיחי – תצפית למכתש רמון
טיולי במצפה רמון והסביבה
מצפור אבנון – המכתש הגדול
טיולים בירוחם, המכתש הגדול והסביבה
תצפית נווה זוהר בירידות לים המלח
טיולים בים המלח
נחל פרת וואדי קלט מנזר סיינט ג'ורג'
טיולים במדבר יהודה
קניון שחורת - שמורת טבע הרי אילת
טיולים בערבה והרי אילת
מצפור ברק ועמיחי – תצפית למכתש רמון
טיולי במצפה רמון והסביבה
מצפור אבנון – המכתש הגדול
טיולים בירוחם, המכתש הגדול והסביבה
תצפית נווה זוהר בירידות לים המלח
טיולים בים המלח
נחל פרת וואדי קלט מנזר סיינט ג'ורג'
טיולים במדבר יהודה
קניון שחורת - שמורת טבע הרי אילת
טיולים בערבה והרי אילת