Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זמן מדבר: 5 המלצות לטיולי מדבר מושלמים בסתיו

עכשיו הוא זמן מושלם לטיולים. מצד אחד הטמפרטורות הגבוהות מתחילות לרדת ויחד עם זאת הגשמים עדיין לא ממש כאן בשיא עוצמתם. השילוב הנהדר הזה יוצר עבורנו תקופה מושלמת עם מזג אוויר מעולה לטיולים בטבע, ובמדבר בפרט. בישראל כמה אזורים מדבריים שבכולם ניתן למצוא מסלולי טיול ואטרקציות שמתאימים בול לתקופה. אז רגע לפני שמתחיל שיא החורף, הנה כמה המלצות:

גבעת חרוט מכתש רמון

גבעת חרוט היא מבין הגבעות היפות והנמוכות שיש במזרח מכתש רמון, הגבעה מאפשרת לנו לצאת למסלול שיוביל אותנו אל פסגת הגבעה לנקודת תצפית מדהימה על הסביבה. המסלול כאן הוא מעגלי, אורכו המלא הוא כ 2.5 ק”מ, דרגת הקושי שלו הוא קל עד בינוני, הוא מתאים למשפחות אם כי צריך לקחת בחשבון שכמעט כולו חשוף לשמש לכן תגיעו לכאן סתיו, חורף או אביב. למידע מפורט על המסלול לחצו כאן.

נחל ומצד זוהר

בסוף הירידות בכביש 31 מערד אל ים המלח תוכלו לצאת למסלול הליכה קווי, באורך של 2.5 ק”מ, שכולל עתיקות ונוף מדברי עוצר נשימה. חשוב לציין – המסלול הוא בדרגת קושי קלה עד בינונית, יש בו חלקים קלים להליכה אל מול חלקים אתגריים אך הוא מוגדר מתאים למשפחות. ממש עכשיו אחרי הגשמים הגבים שיש לאורכו של הנחל התמלאו ותוכלו להנות ממים נהדרים לטבילה. למידע מפורט על המסלול לחצו כאן.

גן לאומי עין עבדת

עין עבדת הינו חלק משמורת מצוק הצינים הגדולה, שמאופיינת בתוואי נוף ייחודי מבין היפים שיש בנגב ובישראל בכלל. בשמורה נובעים מספר מעיינות שאת חלקם תוכלו לראות בטיול שלכם בגן הלאומי עין עבדת. גן לאומי עין עבדת נמצא מול הכניסה לאחוזת קבר בן גוריון בשדה בוקר. פלגי המים זורמים ברחבי הגן הלאומי בכל ימות השנה ויוצרים בו מראות נפלאים של נווה מדבר. בתחום הגן הלאומי תוכלו לצאת למספר מסלולים קצרים או ארוכים בהתאם ליכולות ולזמן שלכם. יש כאן מסלול של כמה מאות מטרים שמגיע עד המעיין הראשון, ממנו תוכלו לחזור על עקבותיכם. למגיעים אם שני רכבים ישנה אפשרות להשאיר רכב נוסף בסיום ולעשות מסלול קווי ארוך. למידע מפורט על המסלולים לחצו כאן.

קניון שחורת

קניון שחורת הוא מבין המסלולים היפים והמוכרים יותר שיש להרי אילת להציע למשפחות. מסלול מעגלי, אורכו 4.7 ק”מ והוא כולל בתוכו סלעים בצעים שונים, סולמות, מאובנים ונופים עוצרי נשימה של הרי אילת. הקניון שכאן נוצר לפני מאות מיליוני שנים בגלל התפרצות געשית בשילוב עם זרימת שיטפונות באיזור. המסלול מתחיל קצת אחרי חניון לילה קניון שחורת שם יש שילוט של אין כניסה, מחנים את הרכב ויוצאים להליכה בסימון שבילים ירוק. למידע מפורט על המסלול לחצו כאן.

נחל גישרון עליון

נחל גשרון נמצא בצמוד לגבול ישראל מצרים והוא הנחל הדרומי ביותר בהרי אילת. שמו של הנחל ניתן לו כיוון שהוא “מגשר” בין שתי מדינות: ישראל ומצרים. בחלקו העליון של הנחל ישנו מסלול הליכה שאורכו כ 3.4 ק”מ, מעגלי והוא מתאים לכל המשפחה. המסלול עובר בכמה נקודות עניין: דרך העתיקה – דרב אל-חג’, מלכודת נמרים וטורפים שחיו כאן בעבר ונקודת תצפית על מצוקי נחל גשרון מבין היפות שיש. לפני שתתחילו את המסלול מומלץ לטפס לתצפית הר יואש שהחניה נמצאת למרגלותיו, מראש ההר תוכלו להנות מנקודת תצפית פנורמית עוצרת נשימה וביום עם ראות טובה אפשר לקלוט כאן את ארבעת המדינות: מצרים, ירדן, ערב הסעודית וכמובן ישראל. למידע מפורט על המסלול לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

זריחה במכתש רמון
טיולים בנגב, מצפה רמון והמכתשים
אזורי שיטפונות בישראל – איפה רואים שיטפונות בישראל?
אזורי שיטפונות בישראל
חוף עין בוקק דרום ים המלח
חופי ים המלח מצפון לדרום
קמפינג דרומי בחורף – תכירו את חניוני הלילה של רשות הטבע והגנים
קמפינג דרומי בחורף – תכירו את חניוני הלילה של רשות הטבע והגנים
זריחה במכתש רמון
טיולים בנגב, מצפה רמון והמכתשים
אזורי שיטפונות בישראל – איפה רואים שיטפונות בישראל?
אזורי שיטפונות בישראל
חוף עין בוקק דרום ים המלח
חופי ים המלח מצפון לדרום
קמפינג דרומי בחורף – תכירו את חניוני הלילה של רשות הטבע והגנים
קמפינג דרומי בחורף – תכירו את חניוני הלילה של רשות הטבע והגנים