Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל גוב המקוצר: שמורת טבע מכתשים עין יהב

נחל גוב שאורכו 8 ק”מ והוא נמצא בהר הנגב המזרחי לצד מעלה עקרבים. הנחל הוא אכזב, הוא יורד מרכס חצרה דרך נחל צין ומגיע עד לערבה וים המלח. 3 ק”מ מתוך תוואי הנחל הוכשרו למסלול אתגרי עם סולמות, יתדות וחבלים שמתאים למשפחות מטיילות מטיבות לכת שלא מפחדות מאתגרים. למי מכם שרוצה לצאת למסלול ארוך ואתגרי יותר יכול לצלוח את מעלה עקרבים הרומי ונחל גוב – מידע מפורט כאן. לפני שנפרט על המסלול רק נציין כי אין לצאת למסלול זה כאשר יש התראות על סכנת שטפונות!

נחל גוב מאפשר לנו להנות ממסלול מקוצר אך אתגרי, לכן טרם היציאה שלכם למסלול תוודאו כי כל מי שאתכם יודע ומורגל למסלול הכולל שימוש בחבלים כולל שחייה בגבים מלאים לאחר השטפונות. אפרופו גבים, טרם יציאתכם בדקו מה מצב הגבים והאם הם מצריכים שחיה או לא. המסלול שלנו מתחיל במצודת רג’ם צפיר שנמצאת בסוף הירידות של מעלה עקרבים (הנסיעה במעלה עקרבים אסורה ומסוכנת). מכאן נלך על פי השילוט “מעלה עקרבים הרומי ונחל גוב” עם סימון שבילים כחול. לאחר בערך 200 מטר נגיע אל פיצול שבילים כחול ירוק – כאן נפנה ימינה עם הירוק.

ההליכה בשביל הירוק תוביל אותנו במעלה נחל גוב, הביטו לצדדים כדי להנות ממראות ההרים הדרמטים שכאן. לאחר עוד 500 מטרים נגיע אל פיצול שבילים שחור ירוק – כאן נפנה ימינה עם השחור (שימו לב לא לפספס אותו). השביל השחור מעלה אותנו להליכה מעל לקניון שאטוטו נתהלך בו ונהנה מהנוף עוצר הנשימה סביב, שימו לב כי חלק זה הוא תלול לכן שמרו על הילדים! לאחר הליכה של כ 300 מטרים נגיע אל פיצול שבילים שחור ירוק – כאן נפנה שמאלה עם הירוק.

מרגע הפניה שלנו שמאלה לסימון הירוק בחלק הזה למעשה אנחנו נכנסים אל תוך הליכה בערוץ הנחל שהוא צר, קניוני ומלא אתגרים. מכאן נתחיל לרדת בסולמות, חבלים ויתדות: יש כאן שלושה מפלים גבוהים ועוד כמה קטנים. חוויה אדירה לכל הגילאים בעיקר כאשר הגבים מלאים. ביציאה שלנו מהקניון נגיע אל פיצול שבילים ירוק שחור שכבר ביקרנו בו בדרך הלוך – כאן נמשיך עם הירוק חזרה אל עבר הרכב שלנו.

למי מכם שרוצה להיות במגמת טיפוס ניתן ללכת לאורכו של הירוק עד לפיצול השני עם השחור ולחזור דרך השחור מעל לקניון. ההגעה לכאן היא דרך כביש 90 הערבה ולנסוע לאורך כביש 227. ישנה אפשרות להגיע גם מכביש 206 ומשם לפנות לכביש 227 שיורד את כביש מעלה עקרבים אך הכביש הזה צר מאוד, משובש והנסיעה בו אסורה ומסוכנת. כדי להגיע לתחילת המסלול יש לרשום בוויז: נחל גוב כניסה דרומית.

מה חשוב לדעת לפני היציאה למסלול:

  • אין להיכנס למסלול זה בעת התראת שטפונות!
  • בימים לאחר השטפונות יש לבדוק את תקינות הסולמות, הדרגות, החבלים.
  • לאחר הגשמים יש כאן גבי מים עמוקים שמצריכים שחייה.
  • המסלול ממש לא מתאים למי מכם שיש לו פחד גבהים.
  • המסלול מתאים למשפחות עם ילדים בוגרים מנוסים בטיולים מאתגרים (לא מתאים עם מנשאים וילדים קטנים).
  • ניתן לעשות אותו בכיוון ההפוך וכך תהיו במגמת טיפוס.
  • המסלול לא מתאים לטיול בימים החמים.
  • למי מכם שרוצה לצלוח את כל נחל גוב יש לבצע הקפצת רכבים לחניון לילה מצפה המכתש.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

פארק נחל אמציהו – פארק אקולוגי בים המלח – הפארק האקולוגי בנחל אמציהו נמצא באיזור דרום ים המלח. הפארק שופץ והפך לאטרקציה אטרקטיבית ואתר תיירותי שמומלץ לבקר בו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין פלוטית – עין פלוטית הוא מעיין בדרום ים המלח אשר מימיו כחולים, טורקיז שקופים עם המון דגים קטנים שנותנים הרגשה של אגדה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך השלום בערבה – דרך השלום הוא מסלול טיול רכוב שכולו נגיש ועביר לנסיעה עם כל רכב. הדרך עוברת לצד הגבול שלנו עם ממלכת ירדן בין נופים מדברים ותצפיות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קניון נחל תמר – טיול סולמות ודרגיות – אם אתם משפחה מטיבת לכת עם ילדים בוגרים שלא חוששים מאתגרים, זה המסלול בשבילכם! בסמוך לצומת הערבה, במסלול קצר שאורכו 1.2 ק”מ תחצו קניון מדהים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע עין בוקק – מאחורי מלונות ים המלח תוכלו למצוא את שמורת הטבע עין בוקק – שמורה קסומה שמומלץ לבקר בה לפחות פעם אחת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל זוהר – מסלול הליכה קווי במדבר יהודה – בסוף הירידות בכביש 31 מערד אל ים המלח תוכלו לצאת למסלול הליכה קווי, באורך של 2.5 ק”מ, שכולל עתיקות ונוף מדברי עוצר נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.