Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק אגם ירוחם - אטרקציה בלב מדבר

פארק אגם ירוחם נמצא בדרום הארץ באזור הנגב הצפוני. הפארק משתרע על שטח ענק ויש בו מספר מוקדי עניין ואטרקציות שהופכים אותו למקום בילוי מושלם עבור מטיילים ומשפחות. בלב הפארק זורם לו אגם ירוחם שמהווה מראה מפתיע ומרענן באזור הדרומי והופך את המקום לנווה מדבר יפהפה.  

פארק ירוחם הוא יער אורנים ענק המשתרע על פני 4000 דונם. במתחם הפארק ישנם מקומות ישיבה מסודרים לפיקניק, מדשאות, מתקני משחקים לילדים, שבילי אופניים, מתקני כושר ועוד. יש גם שירותים וברזיות עם מי שתייה. בנוסף לכל אלה, האטרקציה המיוחדת של הפארק היא ללא ספק אגם ירוחם שמכניס אווירה מרעננת בנוף המדברי. האגם אינו מתאים לרחצה אך מעליו נבנה סכר שמאפשר טיול קצר מעל מי האגם עם פינת ישיבה נעימה. 

אגם ירוחם הוא מאגר מים גדול שנוצר על ידי בניית סכר בערוץ נחל רביבים. האגם מתמלא על ידי מי גשמים ושיטפונות ומימיו משמשים בעיקר להשקייה וחקלאות. בסמוך לאגם הוקם בשנים האחרונות פארק ירוחם על ידי קרן קיימת לישראל ובו יש מאגר מים נוסף, קטן יותר ומלאכותי. הפארק והאגם משמשים כתחנת עצירה לציפורים נודדות כמו: אגמיות, סופיות, ברכיות, ביצניות ועוד. בנוסף יש כאן בעלי חיים שונים וצמחייה נדירה. בשנת 2009 הוקם בלב הפארק מרכז “דוכיפת” העוסק בתחום הצפרות והאקולוגיה. בחודשים אוקטובר נובמבר תוכלו לצאת מכאן למסלול הליכה הארוך בשמורת טבע חלמונויות ירוחם – למידע לחצו כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: אגם ירוחם.

טיולים נוספים באיזור:

שמורת טבע חלמוניות ירוחם – שמורת טבע חלמוניות ירוחם נמצאת דרומית לירוחם והקסם בה מתרחש מחודש אוקטובר בחלקה הצפוני ועד סוף נובמבר בחלקה הדרומי עם פריחת החלמוניות. למידע מלא על המקום לחץ כאן. 

מצפור אבנון – המכתש הגדול – נופי המדבר הם נופים פראיים ועוצרי נשימה, ממצפור אבנון אפשר לקבל נקודת תצפית כזאת על כל המכתש הגדול שסמוך לירוחם. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גב ימין – גב ימין נמצא בערוצו של נחל ימין והוא אחד מיובליו של נחל חתירה, המוכר גם בשמו נחל ירקעם. גבי ימין מתמלאים לאחר הגשמים ויוצרים מסלול הליכה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין ירקעם – עין ירקעם הוא מעיין שלאורך כל השנה הוא מלא במים, בקיץ מי המעיין מזינים אותו ובחורף השטפונות ממלאים את הגב. מדובר על גב ענקי. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי קבר בן גוריון – אחוזת הקבר המרשימה נפרסת על פני שטח גדול של כ-70 דונם שבקצהו מצוק ממנו נשקף נוף מדברי עוצר נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי עין עבדת – בפארק מספר מסלולי טיול בין נופים מרשימים של נווה מדבר, מפלי מים ובריכות באפיק נחל צין למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.