Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית המייסדים ירוחם – עתיד במדבר

אתר המורשת בית המייסדים בירוחם נמצא על הגבעה בה הוקמה ירוחם לראשונה אי שם בשנת 1951 והוא חלק מבית “עתיד במידבר“. עמותת עתיד במידבר עוסקת בפיתוח וחיזוק קהילות בנגב ובישראל ומאפשרת לקהילות אלו לחשוף את הנרטיב ואת אוצרות התרבות שלהן כחלק מיצירתה של חברה ישראלית פלורליסטית הרואה במגוון האנושי והקהילתי את מקור עוצמתה. פיתוח קהילתי זה נעשה באמצעות שלושה כלים חדשניים:תיירות קהילתית, תיעוד קהילתי ושימור והעצמת מסורות. כלים אלו מקדמים פיתוח כלכלי המבוסס על הון אנושי מקומי, סולידריות ודימוי חיובי. לצד פעילויות קהילתיות נרחבות, מציעה העמותה מגוון שירותים תירותיים כגון סדנאות, הרצאות, פעילויות מגוונות, טיולים, מאכלים ומוצרים שונים – הכל בהפעלה וייצור של תושבי האיזור.

הביקור שלכם בבית המייסדים יכניס אתכם אל הסיפור של ירוחם, כאן תוכלו לצפון במגוון סרטונים ותיעודים מהעבר, תמונות, מסמכים בשפות שונות המתארים את סיפורה של ירוחם, חפצים ועוד שלל פריטים שיתנו לכם אפשרות ללמוד על ההתפתחות של ירוחם לאורך השנים. בעתיד יוקם פארק מורשת ירוחם לצד בית המייסדים והכל יחד יהווה אתר מורשת לאומית. בית המייסדים בירוחם משתתף במייזם שבת ישראלית המאפשר לבקר בחינם ובהרשמה מראש באתר הרישמי בימי שישי שבת. שעות הפעילות של בית המייסדים ימי ראשון עד חמישי 08:30 – 13:00 בשישי – 09:00-11:00 ובשבת – 11:00-13:00. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: בית המייסדים ירוחם.

טיולים נוספים באיזור:

פארק ירוחם – פארק אגם ירוחם נמצא בדרום הארץ באזור הנגב הצפוני. הפארק משתרע על שטח ענק ויש בו מספר מוקדי עניין ואטרקציות שהופכים אותו למקום בילוי מושלם עבור מטיילים ומשפחות. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת טבע חלמוניות ירוחם – שמורת טבע חלמוניות ירוחם נמצאת דרומית לירוחם והקסם בה מתרחש מחודש אוקטובר בחלקה הצפוני ועד סוף נובמבר בחלקה הדרומי עם פריחת החלמוניות. למידע מלא על המקום לחץ כאן. 

מצפור אבנון – המכתש הגדול – נופי המדבר הם נופים פראיים ועוצרי נשימה, ממצפור אבנון אפשר לקבל נקודת תצפית כזאת על כל המכתש הגדול שסמוך לירוחם. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גב ימין – גב ימין נמצא בערוצו של נחל ימין והוא אחד מיובליו של נחל חתירה, המוכר גם בשמו נחל ירקעם. גבי ימין מתמלאים לאחר הגשמים ויוצרים מסלול הליכה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין ירקעם – עין ירקעם הוא מעיין שלאורך כל השנה הוא מלא במים, בקיץ מי המעיין מזינים אותו ובחורף השטפונות ממלאים את הגב. מדובר על גב ענקי. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי קבר בן גוריון – אחוזת הקבר המרשימה נפרסת על פני שטח גדול של כ-70 דונם שבקצהו מצוק ממנו נשקף נוף מדברי עוצר נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי עין עבדת – בפארק מספר מסלולי טיול בין נופים מרשימים של נווה מדבר, מפלי מים ובריכות באפיק נחל צין למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.