Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נבי יהודה - פינות קסומות לצד נחל חרמון הבניאס

חלקו התחתון של נחל חרמון (שמוכר יותר בשמו הנוסף – הבניאס) מלא בהמון פינות נסתרות אליהן ניתן להגיע בהליכה רגלית קצרה מהרכב. חלק מהמקומות היפים והמומלצים לאורכו של הנחל נמצאים באזור נבי יהודה, שם תוכלו להגיע אל נקודות נפלאות ופסטורליות לצד זרימת הבניאס המרשימה. והכניסה לכולן – בחינם! 

נבי יהודה הוא מקום המזוהה עם מקום קבורתו של יהודה בן יעקב והוא אתר הקדוש לעלווים, למוסלמים ולדרוזים. בלב עמק החולה, בסמוך לשאר ישוב וקיבוץ דפנה, תוכלו למצוא את קברו של הקדוש. האתר משמש מוקד עליה לרגל לבני העדה הדרוזית בגליל ומשמש גם כמקום תפילה, לימודים ובקשת סגולות. לצידי הכביש המוביל אל נבי יהודה יש פינות קסומות שניתן לשבת בהן לצד המים של נחל חרמון. טמפרטורת המים של נחל חרמון עומדת כל השנה סביב ה 15 מעלות, מה שהופך אותו למוקד עלייה לרגל בימים החמים של הקיץ. אם בכל זאת תבחרו להגיע לטייל באזור בעונת החורף, תוכלו לצפות בזרימה החזקה של הנחל וגם זו חוויה מיוחדת ויפה בפני עצמה. 

לבאים מבכביש 918 מכיוון מזרח או מערב תוכלו לראות שלט המפנה אתכם לפניה לכיוון נבי יהודה. באיזור הזה יש מספר כניסות, שבכל אחת מהן תפגשו שילוט. לצד כל אחת מהכניסות תוכלו להחנות את הרכב שלכם בשולי הדרך, להיכנס אל תוך הטבע הפראי של האיזור ולהתחיל בהליכה קצרה, עד שתגיעו לנקודת המים הקרובה. כפי שכבר ציינו, מדובר על הליכה קצרה של מספר דקות ובחלק מהכניסות ההליכה היא גם מוצלת. כן חשוב לקחת בחשבון שאם מגיעים לכאן עם ילדים ישנם חלקים של הנחל שהם עמוקים ובחלק מהמקומות הזרימה היא חזקה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: נחל חרמון נבי יהודה. לבאים מדרום בכביש 918 יש לפנות ימינה ומיד אחרי דקה נסיעה תראו את השלט לכניסה הראשונה.

יש עוד הרבה מקומות לטיול או שכשוך בבניאס המופלא, הנה כמה מהן:

מעיינות הבניאס – שמורת הטבע של רשות הטבע והגנים בה יש גם עתיקות ומסלול הליכה מקסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל חרמון עליון ממתחם המעיינות ועד למפל הבניאס – מסלול מפתיע שמתאים לכל המפחה, עובר לצד נופי נחל חרמון. למידע מלא על המקום ודרגע הגעה לחץ כאן.

השביל התלוי ומפל הבניאס – המשך שמורת הטבע של הבניאס הכוללת את הגשר התלוי שעובר מעל תוואי הנחל ואת מפל הבניאס המפורסם – למידע מלא על המסלול ודרכי הגעה לחץ כאן.

הטנק הסורי ההפוך – מסלול הליכה יחסית קצר אל חלקו התיכון של נחל חרמון הבניאס, כאן תפגשו את הטנק הסורי ההפוך שנמצא כאן עוד ממלחמת ששת הימים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

המסלול הארוך משניר לשאר ישובבין קיבוץ שניר לשאר ישוב זורם לו נחל חרמון המוכר גם בשם הבניאס וזהו חלקו התיכון. כאן ישנו מסלול עוצר נשימה שעובר לצד הנחל הזורם, בתוך קניון מתפתל בין אבני הבזלת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נקודת מים בשאר ישוב סוף מסלול ארוך-  נקודת הסיום של המסלול הארוך מקיבוץ שניר או סתם נקודת מים נהדרת לצינון ביום חם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חורשת הנופלים – מקום בילוי בטבע עם גישה נוחה למים והמון מקום ישיבה והרבה צל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חניון האקליפטוס – מחניון האקליפטוסים ניתן לצאת למסלול הליכה, אופניים, מסלול רטוב במים או סתם למצוא איזו פינת חמד ולשבת ליד הנחל הזורם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפת נחל חרמון - הבניאס

באופן כללי, מדובר באזור שהוא אחד היפים והמומלצים לטיולים בכל הארץ. אז אם אתם כבר פה, הנה רעיונות למקומות נוספים שיש באזור המדהים הזה:

  1. חורבת עומרית – למידע מלא לחץ כאן.
  2. הטנק הסורי ההפוך בבניאס – למידע מלא לחץ כאן
  3. שמורת הטבע החולה של רשות הטבע והגנים – למידע מלא לחץ כאן
  4. אגמון החולה של קרן קיימת לישראל – למידע מלא לחץ כאן.
  5. שמורת נחל עיון מפל התנור – למידע מלא לחץ כאן.
  6. שמורת הטבע נחל שניר – למידע מלא לחץ כאן.
  7. שמורת הטבע תל דן – למידע מלא לחץ כאן.
  8. אנדרטת אסון המסוקים בשאר ישוב – למידע מלא לחץ כאן.
  9. מצודת נמרוד – למידע מלא לחץ כאן.
  10. תצפית מפל סער – למידע מלא לחץ כאן.
  11. מסלול עין דבשה – למידע מלא לחץ כאן.
  12. מסלול עין תינה-  למידע מלא לחץ כאן.
  13. פינות ישיבה במתחם גן הצפון – נחל שניר – למידע מלא לחץ כאן. 
  14. טיילת עמי – למידע מלא לחץ כאן.
  15. השביל התלוי של הבניאס – למידע מלא לחץ כאן

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.