Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרך נוף הרי נפתלי

באצבע הגליל בין כפר גלעדי דרך מצוק מנרה ועד יפתח עוברה לה דרך נוף הרי נפתלי, ממנה אפשר לקבל נקודות תצפיות עוצרות נשימה על כל עמק החולה, הרי הגולן, החרמון והרי הלבנון. אורכה של דרך הנוף כ 12 ק”מ, דרך הנוף עוברת במצוק רמים שהוא המצוק הגבוה ביותר בישראל המגיע עד לגובה של 700 מטר מעל עמק החולה. ניתן לבחור לעשות את דרך הנוף בעליה מכיוון כפר גלעדי ולסיים ביפתח או ההפך.

בכניסה לדרך הנוף ישנו שילוט מסודר המפנה אתכם לדרך הנוף ולעין רועים. אחרי 2 ק”מ מהכניסה מגיעים לחניון הראשון שקק”ל הכשירה – עין רועים. לאחר הגשמים תוכלו למצוא כאן מעיין נובע ישירות למעין בריכה צלולה, בקיץ החם המעיין יבש. לצידו של עין רועים יש שולחנות פיקניק תחת העצים למי מכם שרוצה לעשות עצירה לפיקניק. למי מכם שמחפש היכן לערוך קמפינג רגוע, זה מקום נהדר לכך. מכאן הדרך ממשיכה כאשר משמאלכם נפתח חלון נוף עוצר נשימה אל עמק החולה, קרית שמונה, הרי הגולן, החרמון. לאחר 1.3 ק”מ מגיעים למצפה לירן. המצפה הוקם לזכרו של לוחם ומפקד בסיירת “אגוז” בגולני לירן סעדיה מקריית שמונה, שנפל בקרב במארון א-ראס שבדרום לבנון בשנת 2006 בזמן מלחמת לבנון השנייה. במצפה יש שתי רחבות גדולות עגולות המחוברות עם שביל נגיש. מהתצפיות ניתן לראות את איזור מגוריו של לירן וגם את האיזור בו לחם ונפל.

בזמן הביקור שלכם בקטע זה של דרך הנוף אל תוותרו על המבט על המצוק המרהיב שמימינכם. לאחר נסיעה של 1.9 ק”מ מגיעים אל החניון הגאולוגי. יש כאן שולחנות פיקניק ובלב חניון הקאולוגי תמצאו סלע בצורת קובייה שמעוטר בעיטורים סגולים הבולטים ממנה. הקובייה הזו הדרדרה לכאן ממרומי המצוק שמעלינו והאמן יצחק שמואלי ניסה להדגיש את השברים שבה. למי מכם שרוצה לסיים את דרך הנוף יכול לעשות את זה כאן. למי מכם שרוצה להמשיך הלאה כשמעלינו מצוק רמים במלוא הדרו. בהמשך הדרך אפשר לעצור לצד “החלון” מעין פסל בצורת עיגול לא מושלם ועליו מסופר את סיפור קידוחי שמיר שבעזרתם החקלאות של עמק החולה פורחת.

מכאן הדרך עוברות מתחת לרכבל של צוק מנרה שלצערנו בשנים האחרונות לא פעיל. הדרך ממשיכה לכיוון חורבת נזר שלצידה הוקם מצפה לזכרם של יוחאי קלנגל ודור חיים ניני שנהרגו במפגיעת טיל בדרך הפוטרולים בהר דב. משם דרך הנוף ממשיכה למצפור נוסף המוקד ליואל פרל מצאצאי היישוב הישן בצפת. משם ממשיכים אל סיום דרך הנוף בחניון שסמוך לכביש 886. כדי להגיע לתחילת דרך הנוף מכיוון כפר גלעדי יש לרשום בוויז: דרך נוף הרי נפתלי 9977. כדי להגיע לתחילת דרך הנוף מתוך קרית שמונה והחניון הגאולוגי יש לרשום בוויז: דרך נוף הרי נפתלי קרית שמונה.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מוזיאון בית “השומר” – כפר גלעדי – בתקופת העלייה השנייה לישראל היה צורך בהקמת כוח מגן עברי, ברגע זה ארגון השומר הוקם. במוזיאון תוכלו ללמוד כאן על תקופת העלייה השנייה ולא רק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל מעלה קורצ’אק – באצבע הגליל בין כפר גלעדי למצפה עדי עובר שביל מעלה קורצ’אק. השביל הוקם להנצחת ד”ק הנריק דולשמיט יאנוש קורצ’אק ומספר את חלומו הגדול שלא התגשם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חצר תל חי והאריה השואג – בין קרית שמונה לכפר גלעדי עומד לו חצר תל חי. חצר תל חי היא חצר קטנה הבנויה מאבני בזלת ולא רחוק ממנה עומד האריה השואג. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הסליק בכפר גלעדי – בית הראשונים – בלב קיבוץ כפר גלעדי עומד לו עד היום הבנה הראשון של הקיבוץ ושמו הוא בית הראשונים. הקסם האמיתי של המקום הוא ללא ספק קורה מתחת לאורוות – הסליק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל אבל בית מעכה – גן לאומי תל אבל בית מעכה מושך אליו מטיילים בעיקר בתקופת הפריחה, על גבי התל הקדום אפשר למצוא מגוון רחב של פרחי בר שונים כמו האירוס הנצרתי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפה דדו במטולה – בפסגת הר צפייה – בפסגרת הר צפייה שבמערב מטולה משתרע מצפה דדו – מצפה נוף עוצר נשימה שמספק מבט אל מרחבי הגליל העליון, הרי הגולן והחרמון ותצפית אל עבר דרום לבנון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל עיון – מפל התנור, הטחנה ועיון – בצפון הארץ, קרוב לעיר מטולה, יוצא אחד המסלולים היפים בארץ. מסלול בשמורת הטבע נחל עיון המוכר מאוד גם בשמו מפל התנור שהוא המפל מרשים! למידע מלא לע המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

בריכת המנחת פארק המטוס – לאורך כל זרימתו של נחל עיון בישראל הוא יוצר לא מעט נקודות עניין, מפלים ומסלולי טיול. אחד מהמוקמות האלו היא בריכת המנחת פארק המטוס. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל עין הזהב – פארק הזהב קרית שמונה – ברוכים הבאים לעיר הצפונית ביותר בישראל, קריית שמונה. מה שלא הרבה אנשים יודעים שבתוך העיר זורם לו נחל שממו “עין הזהב” והוא זורם כל ימות השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עמק הנהר הנעלם – נחל קורן קיבוץ הגושרים – עמק הנהר הנעלם נמצא בגליל העליון, מאחורי מלון הגושרים המפורסם. שם תגיעו אל טיול קצר וקסום שייקח אתכם למסע בג’ונגל המיוחד של הטבע! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק דפנה וקיבוץ דפנה – בלב הגליל העליון, בתוך אחד הקיבוצים היותר יפים שבצפון הארץ, נמצא פארק קטן וקסום שבתוכו זורם בחוזקה נחל דן. הכירו את פארק דפנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע תל דן – נחל דן הוא אחד הגדולים והחשובים במקורות הירדן. שמורת הטבע תל דן סמוכה לקיבוץ דן שבצפון הארץ ומציעה מסלול טיול מים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חורשת הנופלים שאר ישוב – אם אתם מחפשים גישה נוחה למים עם הילדים והמון צל, דרך הכביש ההיקפי של שאר ישוב תוכלו להגיע אל אחת הנקודות היפות של נחל חרמון – חורשת הנופלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הטנק הסורי ההפוך בבניאס – ברוכים הבאים לאחד מהמקומות הפחות מוכרים של נחל הבניאס, אטרקציה מקומית שגורמת לנוף המקום להראות מיוחד עוד יותר – הטנק הסורי ההפוך. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע הבניאס נחל חרמון – מעיינות – שמורת הטבע הבניאס או בשמה הנוסף שמורת הטבע נחל חרמון היא שמורה גדולה ומדהימה בה ניתן לצאת למגוון רחב של מסלולים ואטרקציות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיילת עמי – טיילת הירדן – טיילת עמי מציעה לנו טיול מושלם שמתאים לעגלות לכל אורכו. הטיילת נקראת גם טיילת הירדן ולכל אורכה תוכלו להנות מזרימת הירדן היפה שלצידכם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל ומצפה רן – שביל החידות – בתוך יער נבי יושע תוכלו למצוא מסלולון קצרצר שבסופו ישנה תצפית מרהיבה על כל עמק החולה , עמק קדש והרי הגול לזכרו של רב סרן רן כוכבא. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.