Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חניון האקליפטוס נחל חרמון - בניאס

נחל חרמון תחתון להבדיל מחלקו העליון (מעיינות הבניאס, הטנק הסורי והשביל התלוי) זורם בעוצמה נמוכה יותר ורגועה הרבה יותר. כן צריך לקחת בחשבון שלאחר הגשמים עדיין יכול להיות מסוכן לרחוץ כאן בשל הסחף. מחניון האקליפטוסים ניתן לצאת למסלול הליכה, אופניים, מסלול רטוב במים או סתם למצוא איזו פינת חמד ולשבת ליד הנחל הזורם. יש כאן שילוט מפורט כל כמה מטרים המסביר היכן אתם נמצאים עם חצים והכוונה. חניון האקליפטוס בשדה נחמיה מאפשר לכם להגיע אל שביל הצפצפות או לכל נקודת חן לצד המים הזורמים.

המים של נחל הבניאס קרים מאוד וגם בימי הקיץ החמים עדין תוכלו להנות ממים קרים בטמפרטורה סביב 15 מעלות. יש לא מעט מטיילים. חניון האקליפטוס הוא החניון המוכר ביותר מבין החניונים בחלק זה של הנחל. הוא מוכר בעיקר בגלל שייט האבובים שלא מעט מטיילים מגיעים כאן לעשות אותו. למי מכם שמחליט לצאת לאותו שייט אבובים שימו לב כי כאן בחניון האקליפטוס יש שילוט שמזהיר אתכם מפני המפל המרשים שזורם כאן בעוצמה. ישנה נקודת תצפית ישירות על המפל העוצמתי – אל תפספסו. למעשה באיזור חניון האקליפטוס יש לנו את המפגש הנחלים הראשון בין נחל חרמון לנחל דן.

כדי להגיע אל חניון האקליפטוסים תוכלו לרשום בוויז: חניון האקליפטוסים או לנסוע על פי ההכוונה הבאה: לבאים מהצד המזרחי (כביש 918) ונוסעים בכביש 9779 לאחר 900 מטר המכניסה לכביש תראו פניה ימינה לכביש עפר עם שילוט הכוונה לחניון האקליפטוסים. לבאים מהצד המערבי (מכיוון שדה נחמיה) 1.6 קילומטר לאחר הכניסה לשדה נחמיה פנו שמאלה אל כביש עפר עם שילוט הכוונה לחניון האקליפטוסים. הנסיעה בכביש עפר עבירה לכל רכב, סעו לאט כיוון שיש כאן לפעמים בורות. הנסיעה היא 3 קילומטר עד לחניון האקליפטוסים. שימו לב – אין כניסה לחניון האקליפטוסים דרך שדה נחמיה.

יש עוד הרבה מקומות לטיול או שכשוך בבניאס המופלא, הנה כמה מהן:

מעיינות הבניאס – שמורת הטבע של רשות הטבע והגנים בה יש גם עתיקות ומסלול הליכה מקסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל חרמון עליון ממתחם המעיינות ועד למפל הבניאס – מסלול מפתיע שמתאים לכל המפחה, עובר לצד נופי נחל חרמון. למידע מלא על המקום ודרגע הגעה לחץ כאן.

השביל התלוי ומפל הבניאס – המשך שמורת הטבע של הבניאס הכוללת את הגשר התלוי שעובר מעל תוואי הנחל ואת מפל הבניאס המפורסם – למידע מלא על המסלול ודרכי הגעה לחץ כאן.

הטנק הסורי ההפוך – מסלול הליכה יחסית קצר אל חלקו התיכון של נחל חרמון הבניאס, כאן תפגשו את הטנק הסורי ההפוך שנמצא כאן עוד ממלחמת ששת הימים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

המסלול הארוך משניר לשאר ישובבין קיבוץ שניר לשאר ישוב זורם לו נחל חרמון המוכר גם בשם הבניאס וזהו חלקו התיכון. כאן ישנו מסלול עוצר נשימה שעובר לצד הנחל הזורם, בתוך קניון מתפתל בין אבני הבזלת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נקודת מים בשאר ישוב סוף מסלול ארוך-  נקודת הסיום של המסלול הארוך מקיבוץ שניר או סתם נקודת מים נהדרת לצינון ביום חם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חורשת הנופלים – מקום בילוי בטבע עם גישה נוחה למים והמון מקום ישיבה והרבה צל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל חרמון תחתון – נבי יהודה – באזור הזה תוכלו להגיע לכמה נקודות קרובות למים ולהנות משכשוך יש 3 כניסות שונות שיובילו אתכם היישר אל המים הקרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חניון האקליפטוס – מחניון האקליפטוסים ניתן לצאת למסלול הליכה, אופניים, מסלול רטוב במים או סתם למצוא איזו פינת חמד ולשבת ליד הנחל הזורם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפת נחל חרמון - הבניאס

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

חורשת טל – פארק ענק של רשות הטבע והגנים, מושלם לימי הקיץ החמים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיילת בן עמי – טיילת נגישה לאורך חלק מנהר הירדן בין שדה נחמיה לכפר בלום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגמון החולה – אגמון של קקל עם מגוון אופציות טיול – אופניים, רכבים חשמליים וגם עגלת מסתור – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל עיון – מפל התנור – מבין השמורות היפות שיש לצפון להציע, יש כאן מסלול מונגש או מסלול ארוך לאורך המפלים – למידע מלא על המקום ופרטי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע החולה – רשות הטבע והגנים – לא להתבלבל עם אגמון כאן אנחנו מדברות על שמורת הטבע החולה של רשות הטבע והגנים – אל תפספסו את היופי של המקום הזה. למידע מלא על המקום ופרטי הגעה לחץ כאן.

פינות ישיבה במתחם גן הצפון – נחל שניר – יש המון נקודות חמד שאפשר למצוא לאורך כל הנחלים בצפון, אחד מהם הוא מאחורי גן הצפון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע תל דן – גן עדן בצפון – רשות הטבע והגנים – שמורת טבע מרהיבה ביופיה ליד פלג המים הזורם של נחל דן – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הטנק הסורי ההפוך בבניאס – מסלול הליכה אל המקום הפחות מוכר של נחל חרמון – בניאס. למידע מלא על המסלול ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.