Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל חרמון הבניאס בשאר ישוב

נחל החרמון, המוכר גם בשמו הבניאס, הוא אחד הנחלים המפורסמים ביותר בישראל ולאורכו יש מסלולי טיול רבים ופינות ישיבה קסומות לצד המים. אחד מהמסלולים המוכרים יותר של הנחל הוא בחלקו התיכון מקיבוץ שניר אל שאר ישוב. לא הרבה מנצלים את העובדה שניתן פשוט להגיע ישירות לנקודת הסיום בשאר ישוב ולשבת לצד המים ולהנות מנקודת מים קרירה ומוצלת.

אז יש אופציות שעומדות לפנינו בשביל להגיע לנקודה המדוברת:

  • המסלול הארוך מקיבוץ שניר לשאר ישוב – אורכו סביב 4.5 ק”מ, ברמת קושי בינונית כך שזה לא מתאים לכולם. המסלול עובר לצד המים הזורמים – כדי לעשות את המסלול הארוך יש צורך להקפיץ רכבים לסוף המסלול, עדיף להתחיל מקיבוץ שניר ולסיים בקמפינג הבניאס שם מסתיים המסלול בתוך שאר ישוב – זאת בגלל שהמסלול הוא בירידה. למידע מלא לחצו כאן.
  • להחנות בקמפינג הבניאס ולרדת ברגל 300 מטרים, בכביש גישה חשוף לשמש, ניתן לרדת בו עם עגלות ומגיעים בסופו של דבר אל גשר שאר ישוב. 

כמה דברים שחשוב מאוד לציין: תחת הגשר ישנה בריכה קטנה ורדודה שמטיילים בנו בעזרת אבנים גדולות ובכך זה נותן אחלה של נקודה שכשוך לרגליים במים הקרים. אבל (!!!) מדובר על נחל עם זרימה חזקה בחלק זה ולכן חשוב מאוד לא להיכנס לנחל הזורם בעוצמה וגם יש שלט שמסביר כי הכניסה למים אסורה. אסור להדליק כאן אש או לעשות קמפינג. אם אתם מחפשים מקום לקיים בו קמפינג נמליץ בחום על קמפינג הבניאס שנמצא ממש בצמוד לכאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז קמפינג חניון הבניאס.

יש עוד הרבה מקומות לטיול או שכשוך בבניאס המופלא, הנה כמה מהן:

מעיינות הבניאס – שמורת הטבע של רשות הטבע והגנים בה יש גם עתיקות ומסלול הליכה מקסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל חרמון עליון ממתחם המעיינות ועד למפל הבניאס – מסלול מפתיע שמתאים לכל המפחה, עובר לצד נופי נחל חרמון. למידע מלא על המקום ודרגע הגעה לחץ כאן.

השביל התלוי ומפל הבניאס – המשך שמורת הטבע של הבניאס הכוללת את הגשר התלוי שעובר מעל תוואי הנחל ואת מפל הבניאס המפורסם – למידע מלא על המסלול ודרכי הגעה לחץ כאן.

הטנק הסורי ההפוך – מסלול הליכה יחסית קצר אל חלקו התיכון של נחל חרמון הבניאס, כאן תפגשו את הטנק הסורי ההפוך שנמצא כאן עוד ממלחמת ששת הימים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

המסלול הארוך משניר לשאר ישובבין קיבוץ שניר לשאר ישוב זורם לו נחל חרמון המוכר גם בשם הבניאס וזהו חלקו התיכון. כאן ישנו מסלול עוצר נשימה שעובר לצד הנחל הזורם, בתוך קניון מתפתל בין אבני הבזלת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נקודת מים בשאר ישוב סוף מסלול ארוך-  נקודת הסיום של המסלול הארוך מקיבוץ שניר או סתם נקודת מים נהדרת לצינון ביום חם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חורשת הנופלים – מקום בילוי בטבע עם גישה נוחה למים והמון מקום ישיבה והרבה צל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל חרמון תחתון – נבי יהודה – באזור הזה תוכלו להגיע לכמה נקודות קרובות למים ולהנות משכשוך יש 3 כניסות שונות שיובילו אתכם היישר אל המים הקרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חניון האקליפטוס – מחניון האקליפטוסים ניתן לצאת למסלול הליכה, אופניים, מסלול רטוב במים או סתם למצוא איזו פינת חמד ולשבת ליד הנחל הזורם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפת נחל חרמון - הבניאס

באופן כללי, מדובר באזור שהוא אחד היפים והמומלצים לטיולים בכל הארץ. אז אם אתם כבר פה, הנה רעיונות למקומות נוספים שיש באזור המדהים הזה:

  1. שמורת הטבע החולה של רשות הטבע והגנים – למידע מלא לחץ כאן
  2. אגמון החולה של קרן קיימת לישראל – למידע מלא לחץ כאן.
  3. שמורת נחל עיון מפל התנור – למידע מלא לחץ כאן.
  4. שמורת הטבע נחל שניר – למידע מלא לחץ כאן.
  5. שמורת הטבע תל דן – למידע מלא לחץ כאן.
  6. אנדרטת אסון המסוקים בשאר ישוב – למידע מלא לחץ כאן.
  7. מצודת נמרוד – למידע מלא לחץ כאן.
  8. תצפית מפל סער – למידע מלא לחץ כאן.
  9. מסלול עין דבשה – למידע מלא לחץ כאן.
  10. מסלול עין תינה-  למידע מלא לחץ כאן.
  11. פינות ישיבה במתחם גן הצפון – נחל שניר – למידע מלא לחץ כאן. 
  12. טיילת עמי – למידע מלא לחץ כאן.
  13. השביל התלוי של הבניאס – למידע מלא לחץ כאן

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.