Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חורשת הנופלים שאר ישוב – נחל חרמון בניאס

נכון לאפריל 2022 לא ניתן להיכנס לחורשת הנופלים מתוך שאר ישוב, המקום גודר וננעל עד להודעה חדשה. אם אתם מחפשים מקום בילוי בטבע עם גישה ישירה למים והמון צל, זה המקום! בנסיעה על הכביש ההיקפי של שאר ישוב תוכלו להגיע אל אחת הנקודות היפות של נחל חרמון – חורשת הנופלים. מדובר למעשה בפארק טבעי, גדול ומסודר שבמרכזו זורם נחל חרמון, הבניאס. שם המקום ניתן לו לאחר אסון המסוקים שקרה כאן בשנת 1997, שבו נפלו 73 מחיילינו בהתרסקות מסוקי היסעור. לכן בחורשה תוכלו למצוא 73 עצים שנטעו כאן לזכרם של הנופלים. כאשר תעברו את שער הכניסה תוכלו להבחין בצד ימין שלכם בעמוד ולצידו מונח חלק מאחד המסוקים. המקום הוא מקום לזכרם של הנופלים ולכן יש לכבד את המקום.

בחורשת הנופלים תוכלו להעביר יום שלם של בילוי והנאה לצד המים. ההגעה אל המקום היא פשוטה, מתוך המושב שאר ישוב, והחניה היא ממש לצד שער הכניסה אל הפארק, כך שאין צורך בהליכה מרובה. בפארק ישנם מספר ספסלי פיקניק והמון נקודות ישיבה בצל מתחת לעצמים. בלב החורשה זורם לו נחל חרמון עם מים בטמפרטורה של 15 מעלות לאורך כל השנה, אחד הקרים בארץ. בתוך המים תמצאו נדנדות ואפילו חבל טרזן שאנשים יצרו, למי מכם שאמיץ לקפוץ אל המים הקרים. מאחר ובנחל יש זרימה אפשר להביא אבובים גדולים ולשוט על המים, זו מוסיף לחוויה. בסמוך למקום, במרחק של כמה דקות נסיעה, תוכלו לבקר גם באנדרטת אסון המסוקים המפורסמת והמיוחדת שלדעתנו ביקור בה הוא חובה. למידע מלא על האנדרטה ודרכי הגעה לחץ כאן.

מה חשוב לדעת? בנחל יש זרימה די חזקה ברוב ימות השנה, במיוחד אחרי עונת גשמים משמעותית. לכן, שמרו על הקטנים שנכנסים למים. בקרקעית המים יש אבנים ולכן כדאי להגיע עם נעליים שנוח ללכת איתם במים. מחוץ לפארק ישנם פחים גדולים, שמרו על ניקיון המקום וכבדו את זכרם של הנופלים. 

כדי להגיע אל חורשת הנופלים תוכלו לרשום בוויז “חורשת הנופלים” (בשאר ישוב). למגיעים מכיוון דרום בכביש 90 פונים לכיוון רמת הגולן אל כביש 99, חוצים את הגושרים ונכנסים אל תוך השער של שאר ישוב. מיד לאחר הכניסה פונים פניה חדה ימינה ונוסעים עם הכביש ההיקפי עד לשער הצהוב, שם פנו שאלה והמשיכו ישר עד לחניית עפר והשילוט של המקום.

ויש עוד הרבה מקומות לטיול או שכשוך בבניאס המופלא. הנה כמה מהן:

הטנק הסורי ההפוך – מסלול הליכה יחסית קצר אל חלקו התיכון של נחל חרמון הבניאס, כאן תפגשו את הטנק הסורי ההפוך שנמצא כאן עוד ממלחמת ששת הימים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

המסלול הארוך משניר לשאר ישובבין קיבוץ שניר לשאר ישוב זורם לו נחל חרמון המוכר גם בשם הבניאס וזהו חלקו התיכון. כאן ישנו מסלול עוצר נשימה שעובר לצד הנחל הזורם, בתוך קניון מתפתל בין אבני הבזלת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נקודת מים בשאר ישוב סוף מסלול ארוך-  נקודת הסיום של המסלול הארוך מקיבוץ שניר או סתם נקודת מים נהדרת לצינון ביום חם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מעיינות הבניאס – שמורת הטבע של רשות הטבע והגנים בה יש גם עתיקות ומסלול הליכה מקסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

השביל התלוי בבניאס – המשך שמורת הטבע של הבניאס הכוללת את הגשר התלוי שעובר מעל תוואי הנחל ואת מפל הבניאס המפורסם – למידע מלא על המסלול ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל חרמון תחתון – נבי יהודה – באזור הזה תוכלו להגיע לכמה נקודות קרובות למים ולהנות משכשוך. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חורשת הנופלים – מקום בילוי בטבע עם גישה נוחה למים והמון מקום ישיבה והרבה צל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חניון האקליפטוס – מחניון האקליפטוסים ניתן לצאת למסלול הליכה, אופניים, מסלול רטוב במים או סתם למצוא איזו פינת חמד ולשבת ליד הנחל הזורם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל חרמון עליון ממתחם המעיינות ועד למפל הבניאס – מסלול מפתיע שמתאים לכל המפחה, עובר לצד נופי נחל חרמון. למידע מלא על המקום ודרגע הגעה לחץ כאן.

נחל חרמון המפה המלאה

באופן כללי, מדובר באזור שהוא אחד היפים והמומלצים לטיולים בכל הארץ. אז אם אתם כבר פה, הנה רעיונות למקומות נוספים שיש באזור המדהים הזה:

  1. הטנק הסורי ההפוך בבניאס – למידע מלא לחץ כאן
  2. שמורת הטבע החולה של רשות הטבע והגנים – למידע מלא לחץ כאן
  3. אגמון החולה של קרן קיימת לישראל – למידע מלא לחץ כאן.
  4. שמורת נחל עיון מפל התנור – למידע מלא לחץ כאן.
  5. שמורת הטבע נחל שניר – למידע מלא לחץ כאן.
  6. שמורת הטבע תל דן – למידע מלא לחץ כאן.
  7. אנדרטת אסון המסוקים בשאר ישוב – למידע מלא לחץ כאן.
  8. מצודת נמרוד – למידע מלא לחץ כאן.
  9. תצפית מפל סער – למידע מלא לחץ כאן.
  10. מסלול עין דבשה – למידע מלא לחץ כאן.
  11. מסלול עין תינה-  למידע מלא לחץ כאן.
  12. פינות ישיבה במתחם גן הצפון – נחל שניר – למידע מלא לחץ כאן. 
  13. טיילת עמי – למידע מלא לחץ כאן.
  14. השביל התלוי של הבניאס – למידע מלא לחץ כאן
  15. עמק הנהר הנעלם – נחל קורן קיבוץ הגושרים – למידע מלא לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.