Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל גוש חלב – מסלול הליכה בגליל העליון

לצד הכפר ג’ש שבגליל העליון תוכלו למצוא מסלול הליכה בתוואי נחל גוש חלב. הנחל רוב השנה יבש אך לאחר הגשמים בתקופת האביב זה בדיוק הזמן לבקר בו: סביבו יש מגוון רחב של פריחה עונתית ואפילו עצי השקד, עתיקות, היסטוריה, בקר ונופים עוצרי נשימה. אורכו של המסלול הוא 4.5 ק”מ והוא קווי ולכן הוא דורש הקפצת רכבים לנקודת סיום. חשוב לציין שבימים בהם הנחל זורם יש צורך במהלך הטיול לחצות קטעי מים ולכן יש סיכוי לא רע להירטב, תבואו עם נעליים מתאימות.

נקודה ההתחלה שלנו היא בכניסה לכפר ג’ש, משם יוצא מסלול בסימון שבילים ירוק עליו נצעד 3.2 ק”מ עד למפגש עם סימון שבילים אדום עליו נלך עוד 1.3 ק”מ עד לנקודת סיום. כבר בתחילת המסלול מגיעים אל בית הכנסת העתיק של גוש חלב. הכפר מוזכר ככפר יהודי עוד בתקופת המרד הגדול. מדובר על בית כנסת מהתקופה הביזנטית ששרידיו נראים בבירור: יש כאן עמודים ואפשר לראות את אולם התפילה הגדול. בזמן הטיול שלכם בין שרידי בית הכנסת חשפו את תבליט העיט שנמצא כאן על אחד המשקופים.

מכאן תוכלו להמשיך עוד בערך 600 מטרים עד למפגש עם נחל עלווה, משם אם תרצו תוכלו לפנות ימינה ולהגיע עד למעיין עין עלווה (הליכה של 380 מטרים). מעיין רדוד, מימיו שקופים וסביבו יש המון פינות ישיבה. נחזור אל המסלול בסימון שבילים ירוק ונעבור 2 טחנות קמח עתיקות בסמוך לתוואי הנחל עד שבסופו של דבר נגיע אל עבר מפגש הנחלים גוש חלב ודישון.

באיזור מפגש הנחלים נובע לו המעיין עין חלב, סביבו יש חניון יום של קק”ל עם שולחנות פיקניק תחת העצים מקום נהדר לעצירה לפיקניק. מכאן נפנה ימינה עם סימון שבילים אדום שיוביל אותנו עד לנקודת סיום שם הרכב ממתין לנו. אם תרצו לעשות עצירה נוספת רגע לפני שאתם מסיימים את הטיול תוכלו להגיע אל עין ערבות. כדי להגיע לתחילת המסלול לחצו כאן לנקודת וויז. כדי להגיע לסוף המסלול לחצו כאן לנקודת וויז.

מה עוד כדאי לעשות באיזור?

בריכת חלב – העין הכחולה – בסמוך לכפר גוש חלב שנקרא גם ג’וש, בין גבעות והרים ממוקם אגם קטן בשם בריכת חלב שצורתו מזכירה עין. מימיו בצבע כחול טורקיז בעקבות השתקפות השמיים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הדו קיום – שביל דלתון גוש חלב – שביל הדו קיום נמצא בגליל העליון והוא מקשר בין המושב היהודי דלתון לבין הכפר הערבי גוש חלב. אורכו של השביל הוא 2.5 ק”מ והוא נגיש לכל אורכו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל דישון ונחל אביב – טיול בין מצוקי הנוף של הגליל – נחל דישון זורם בגליל העליון והוא אחד מהנחלים הארוכים שבגליל. הנחל זורם רק לאחר הגשמים והוא מתחיל את זרימתו בהר מירון ונשפך בסופו אל נהר הירדן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצודת כ”ח, מצפור יפתח ונקיקי יפתח – בנקודה הצפונית של המדינה, כמעט בסוף הגליל העליון תוכלו למצוא 3 מקומות מעניינים: נקיקי יפתח, תצפית יפתח ומצודת כ”ח. למידע מלא על המקומות ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל קדש – תל קדס – התל הוא מבין הגדולים בגליל העליון ולמרגלותיו נובע עין קדש. הגן מכיל שני אתרים כחלק מהמסלול, מדרום מערב לכביש הצפון רואים ואפשר להגיע אל תל קדש, מצפון מזרח לכביש אפשר לראות את המקדש הרומאי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגם חי ביראון – אגם החי הוא אתר תיירות ואטרקציה מגניבה לקטנטנים, יש כאן מרחבי דשא לעשות פיקניק, מתקני משחקים כמו נדנדות, פארק חבלים קטן, שולחנות פיקניק, אגם גדול עם סירת פדלים ויש כאן גם המון חיות שניתן להאכיל ולהסתובב סביבן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער ביריה מירון – חניון חננאל – בין יער ביריה להר מירון בין ספסופה למירון תוכלו להגיע אל חניון קקל – חניון חננאל. החניון הוא לזכרו של יצחק חננאל שהיה איש הגליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת טבע מערת פער – מערת בולען קארסטי בגליל העליון – מסלול קצר אל שמורת הטבע מערת פער שנמצאת בגליל העליון בסמוך להר אדיר ולקיבוץ סאסא, היא מערת בולען קרסטי (דולינה) שמנקז את מי הגשמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול בעיר צפת עם הילדים – העיר צפת בת 3,000 שנה מלאה בהיסטוריה מעניינת. יש כאן לא מעט אטרקציות שאפשר להעביר כאן ימים מלאים עם הילדים – מנהרות, פינת חי ועוד… למידע מלא על הטיול לחצו כאן.

טיול במושבה ראש פינה וביקור במצפה נמרוד – בראש פינה המיוחדת תוכלו לטייל בין הסמטאות הציוריות ולהגיע עד מצפה נמרוד שמספק תצפית יפהפייה. למידע נוסף לחצו כאן. 

עין ליאור -אם אתם מחפשים פינה שקטה לפיקניק קצר וטבילה אנחנו נמליץ בחום על עין ליאור. לפני כמה שנים המקום עבר שיפוץ משמעותי למידע נוסף לחצו כאן.

שביל הפסגה בהר מירון  – בגובה של מעל ל 1,200 מטר מעל פני הים, מבין הפסגות הגבוהות שיש בארץ תוכלו להגיע לאחת התצפיות והמסלולים היפים תגיעו אל שביל הפסגה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור הר אדיר – מרפסת תצפית הצופה על ישראל ועל לבנון במקום מיוחד שהוקם לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

נחל מירון עליון – עין אוראי– בשנים האחרונות חברת מקורות החלה להשיב מים אל הטבע, אחד המקומות האלו נחל מירון עליון מה שיוצר לנו בריכות שכשוך מקסימום שאחד מהם הוא עין אוראי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.