Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחוזת דוברובין: מוזיאון ואתר מורשת

אחוזת דוברובין נמצאת במושבה יסוד המעלה שבעמק החולה, הברון רוטשילד הוא זה שנתן את הסיוע להקים את האחוזה המפוארת. מדובר על אחת האחרוזות היפות שיש בישראל שנמצאת במיקום מרהיב כאשר סביבה נופי העמק. אחוזת דוברובין היא חוות איכרים משוחזרת ובה תוכלו לצאת לסיור שבמהלכו תחשפו אל ההתיישבות היהודית בעמק החולה, תכירו את משפחת דוברובין שרכשה את החווה מהברוך רוטשילד אשר הקימה כאן משק חקלאי מצליח ובנוסף תשמעו את סיפורה של המושבה יסוד המעלה, על עמק החולה ועל ימת החולה וסיפור יבושה. במהלך הסיור תצפו בסרטון אור קולי ותעברו בין חדרי תצוגה שונים: חדר הלחם, הסלון, חדר המגורים, חדרי המסמכים וכמובן איך אפשר בלי ביקור במטבח של פעם.

במהלך הסיור נמצא אל הבוסתן הפורח לפי עונות השנה ולטעום מהענבים, תאנים, תותים, רימונים, תפוזים ועוד. למי מכם שמגיע לבקר כאן עם ילדים אתם מוזמנים להנות ממגוון רחב של פעילויות כמו: חפש את החפץ, ערכות צביעה משחקי ריצפה, טחינת זרעי חיטה, כביסה של פעם ועוד. פעילויות נוספות ברישום מראש הם חדרי בריחה במרחב בעזרת חידות, משימות, טאבלט צמוד ועוד, בני משפחת דוברובין זכו בגרגר חומוס גדול במיוחד בשנת 1927 בזמן תערוכת החקלאים וכלן מתקיימת כאן גם סדנת תחרות הכנת החומוס המושלם וסדנת בורא עשבי בשמים. במסגרת מיזם שבת ישראלית אתם מוזמנים לבקר בבית שפרירי,ללא תשלום בסופי שבוע ברישום בראש באתר הרישמי. אורכו של הסיור כשעה וחצי עד שעתיים תלוי באיזה סיור בוחרים. לפרטים נוספים ושאלות ניתן ליצור קשר עם דניאלה אדר – 052-3025154כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: אחוזת דוברובין יסוד המעלה.

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

שמורת הטבע החולה – שמורת הטבע החולה היא שמורת הטבע הראשונה בישראל ומאחוריה עומד סיפור מרתק וחשוב. עמק החולה, בו נמצאת השמורה, מפורסם בעיקר בשל פרוייקט ייבוש הביצות הנרחב שבוצע בו בשנים הראשונות לקום המדינה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין הדייג – בכביש גישה שמוביל אל שמורת הטבע החולה של רשות הטבע והגנים נובע מעיין קטן, צלול ומוצל – עין הדייג בלב עמק החולה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע עין תאו – שמורת הטבע עין תאו או בשמה הנוסף עין ג’וחלה היא שמורה מוכרזת שנמצאת בעמק החולה והיא מקבלת את מימיה הישר ממעיין העתק הנובע למרגלות הרי הנפתלי בתוך מערה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל חצור – תל חצור הוא אתר מורשת עולמית המציג שרידים של עיר כנענית קדומה והוא נמצא באזור עמק החולה. מדובר בתל הגדול ביותר בארץ מבחינת שטחו ובתקופה הכנענית הייתה זו אחת הערים המאוכלסות ביותר בארץ ישראל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 

חניון האקליפטוס – לאורך נחל חרמון, הבניאס, אזורי טיול רבים. בחניון האקליפטוס תוכלו למצוא המון נקודות ישיבה יפהפיות לצד הנחל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל עין הזהב – בתוך העיר קריית שמונה זורם לו נחל ששמו “עין הזהב” והוא זורם כל ימות השנה. הנחל זורם בלב העיר בין הבתים והעצים ויוצר כאן פינות יפהפיות להליכה וישיבה לצד המים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין דיבשה  – מסלול עין דיבשה נמצא בין עמק החולה למרגלות הגולן. מדובר במסלול פשוט מאוד וקצרצר של הליכה בתוך זרם מים רדוד מאוד ונעים, במיוחד בימים חמים למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.