Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל האדמוניות בהר הילל

הר הלל הוא אחד מבין הרי מירון שבאזור הגליל העליון, והוא נמצא בסמוך ליישוב בין ג’ן. בהר עובר טיול יפהפה שמומלץ לטייל בו בכל השנה אך במיוחד בתקופת הפריחה של אדמונית החורש המיוחדת. על ההר יש כמה אפשרויות טיול, אנחנו נרחיב על המסלול המעגלי שאורכו כ-4 ק”מ. שביל הטיול עובר בין יער אלונים קסום, עצי קטלב מיוחדים, פריחה מגוונת ותצפיות מרשימות.

הר הלל הוא אחד מבין הרי מירון שבאזור הגליל העליון, והוא נמצא בסמוך ליישוב בין ג’ן. בהר עובר טיול יפהפה שמומלץ לטייל בו בכל השנה אך במיוחד בתקופת הפריחה של אדמונית החורש המיוחדת. על ההר יש כמה אפשרויות טיול, אנחנו נרחיב על המסלול המעגלי שאורכו כ-4 ק”מ. שביל הטיול עובר בין יער אלונים קסום, עצי קטלב מיוחדים, פריחה מגוונת ותצפיות מרשימות.

הטיול מתחיל מחניון הר הלל שבבית ג’אן. משם מתחילים לצעוד בשביל המסומן בסימון שבילים בצבע ירוק. ממשיכים בהליכה עד למפגש עם שביל הליכה המסומן בשחור ומתחילים לעלות במעלה ההר בתוך חורש ים תיכוני. שם תפגשו את שביל האדמוניות שאורכו כ-300 מטרים. לאחר מכן תפגשו את השביל הכחול שיחזיר אתכם חזרה אל הרכב. מי מכם שרוצה להאריך מעט יוכל להמשיך מזרחה כמה מאות מטרים ולהגיע עד לעין הזקן שהוא מקום נחמד לעצירה קלה, ומשם לרדת חזרה עם השביל הכחול. המסלול מוגדר כמסלול ברמת קושי בינונית שמתאים למשפחות. עין הזקן והר הלל קרויים על שמו של הלל הזקן שהיה נשיא הסנהדרין והקים את שושלת הנשיאות שנמשכה 15 דורות אחריו.

במהלך המסלול ישנה אפשרות להאריך ולהמשיך עם המסלול הירוק עד המפגש עם ערוצו של נחל כזיב. מסלול זה יאריך לכם את הטיול בעוד כ-5 ק”מ. המסלול הארוך הוא קשה יותר והוא אינו מעגלי, לכן יהיה עליכם להיערך מראש עם רכב שממתין לכם בסיום. שימו לב לבחור במסלול המתאים לכם ולעקוב אחרי סימוני השבילים. כדי להגיע לחניון אדמונית החורש לחצו כאן לנקודת וויז. קרדיט על הצילום חיים חבשוש – לדף האינסטגרם של חיים לחצו כאן.

רוצים עוד הצעות לטיול בסביבה? 

טיול יומי בפקיעין העתיקה – פקיעין ששוכנת בהרי הגליל העליון מציעה לכם טיול יומי קסום ומיוחד בסמטאות הציוריות שם תפגשו בית כנסת עתיק, מפעל סבונים ייחודי ועוד המון הפתעות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אגם מונפורט פארק תיירות לכל המשפחה – פארק אקולוגי ענק שנמצא בלב הגליל המערבי. סביב הפארק יש מדשאות, בריכות נוי, פינות ישיבה מוצלות לפיקניק ומתקני שעשועים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל הר סנא ופארק הסלעים בכיסרא – מעל מעלות ופקיעין תוכלו לטייל לאורכו של שביל הר סנא, ובו לראות תופעת טבע מיוחדת של סלעים בצורות שונות – זהו פארק הסלעים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אדמית ומערת הקשת – טיול נגיש קצר שיוביל אתכם בסופו של תצפית נוף מהיפות שיש בגליל המערבי, הצופה גם על מערת הקשת המיוחדת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מבצר יחיעם – מבצר יחיעם הוא אחד מבין מספר מבצרים עתיקים הפזורים במדינתנו, והם מציגים היסטוריה בצורה המוחשית ביותר שאפשר. הטיול בו הוא קליל והנוף ממנו מרהיב. למידע מלא לחצו כאן.

עין געתון – בצפון הארץ, ליד העיר נהריה, זורם לו עין געתון (בעיקר לאחר הגשמים) ובסמוך אליו יש פינות ישיבה ושולחונות. מקום מעולה לעצירה קצרה ופיקניק. למידע מלא לחצו כאן.

החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל – מקום מקסים וכייפי שיש בו כל מה שצריך כדי לבלות בכייף והוא מתאים לכולם. פינת חי קטנטנה, שטח מדשאות גדול, מזנון לקניית שתייה ואוכל ואווירה מעולה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער חניתה – בואו להכיר את סיפור חומה ומגדל וליהנות ממגוון מסלולים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.