Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קיבוץ מלכיה – תצפיות מופלאות בקיבוץ הצפוני שכדאי להכיר

קיבוץ מלכיה נמצא בגליל העליון במרומי הרי נפתלי באחד מהאזורים היפים בארץ. הקיבוץ שוכן על הר שמתנשא לגובה של 700 מטרים מעל פני הים והוא צופה בצורה מרהיבה אל נופי הגליל מצדו האחד ואל ערי לבנון מצידו השני. מפאת מיקומו קיבוץ מלכיה הוא אסטרטגי מאוד ואכן יש לו היסטוריה עשירה ומשמעותית מאוד למדינה ישראל, שאת חלקה תוכלו להכיר בטיול שעובר בין הנקודות המיוחדות שבקיבוץ. ברחבי הקיבוץ ישנן פיסות היסטוריה רבות כמו בונקרים, בורות מים, תעלות קשר, אנדרטאות מבנים עתיקים ועוד. אנחנו נרחיב כאן בעיקר על התצפיות המיוחדות שבקיבוץ שהן יפות וחשובות ונספר מעט גם על האטרקציות שבקיבוץ. אז אם אתם מטיילים באזור הגליל העליון, זו בהחלט עצירה ששווה להכיר.

מצפור מלכיה

מצפור מלכיה נמצא במרחק כמה מטרים מהכניסה אל הקיבוץ. את הרכב תחנו בצידי הדרך ומשם תתחילו לצעוד במסלול נגיש אל עבר התצפית. לאחר הליכה קצרה של מספר דקות תגיעו אל התצפית המסודרת וייחשף לעיניכם נוף מרהיב מהיפים הארץ. מי שאוהב לטייל באזור הגליל העליון יוכל לזהות בקלות את המקומות המוכרים שנראים בבירור במבט מיוחד מלמעלה. אפשר לראות מכאן את רכס הרי הנפתלי, את עמק החולה, את הגולן וגם את החרמון. בנקודת התצפית ישנם הסברים על הנוף שנפרס מולכם וגם מסבירן קולי שבלחיצה עליו תוכלו לשמוע גם הסברים על מה שאתם רואים מכאן וגם קצת על ההיסטוריה של המקום הזה ולהבין את חשיבותו למדינה. לאחר ההסבר תבינו גם מדוע דווקא כאן, בתחילת המסלול, ישנן אנדרטאות להנצחת הלוחמים של מלכיה ממלחמת העצמאות.

תצפית תעלות קשר

התצפית הזו נמצאת בדיוק בצידו השני של הקיבוץ והיא צופה אל עבר הגבול שם תוכלו לראות את הלבנון ואת העיר בנת ג’בל. הדרך את התצפית היא אמנם לא סלולה אך היא לגמרי אפשרית עם עגלה (למעט 4 מדרגות בתחילתה). אל התצפית מגיעים אחרי כמה דקות של הליכה והדרך אליה עוברת בין עצי החורש ופריחה יפהפהייה ומיוחדת מאוד. גם בתצפית הזו ישנן פיסות היסטוריה חשובות מתקופת הלחימה של הקיבוץ כמו תעלות הקשר ששימשו למסתור מפני האוייב ובורות המים.

מה עוד אפשר לעשות בקיבוץ מלכיה?

מלבד התצפיות המיוחדות ישנם עוד דברים שתוכלו לעשות כאן במיוחד אם אתם מגיעים עם ילדים. ברחבי הקיבוץ ישנו פארק שעשועים מושקע, ישנה חוות סוסים שמוציאה טיולים למשפחות, ישנה רפת פרות ואם אתם מתארחים כאן אז תוכלו גם להכנס ולהנות מהבריכה של הקיבוץ.

אם אתם רוצים לישון כאן, אנחנו נמליץ לכם על “מלון מטיילים מלכיה” שנמצא ממש בתוך הקיבוץ. אנחנו אישית התארחנו בו והיה נהדר! המלון מותאם למשפחות והוא מספק נקודת יציאה מעולה לטיולים באזור. תוכלו להתעדכן באתר רשת המלונות שלעיתים גם מוציאה טיולים מטעם המלון.

יש לנו עבורכם הנחה למלון הזה ולכל רשת מלונות מטיילים – הזמנה דרך אתר הרשת עם קוד קופון “שביל” תספק לכם הנחה של 16% מהמחיר באתר (תקף כל השנה כולל סופי שבוע למעט באוגוסט ובחגי ישראל). לאתר הרשת לחצו כאן

מה עוד כדאי לעשות באיזור?

אגם חי ביראון – אגם החי הוא אתר תיירות ואטרקציה מגניבה לקטנטנים, יש כאן מרחבי דשא לעשות פיקניק, מתקני משחקים כמו נדנדות, פארק חבלים קטן, שולחנות פיקניק, אגם גדול עם סירת פדלים ויש כאן גם המון חיות שניתן להאכיל ולהסתובב סביבן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נקיקי יפתח – מדובר על מסלול קצר, מעגלי, המתאים לכל המשפחה. אטרקציה כייפים לכל הגילאים – פארק שעשועים של הטבע! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגמון החולה – אגמון החולה הוא פארק צפרות שנמצא בעמק החולה. הפארק משמש כתחנת נדידה עבור מינים רבים של ציפורים והוא מעניין במיוחד בתקופות הנדידה. הפארק מתפרס על פני שטח גדול של כ-9 ק”מ ולכן ההתניידות בו היא בד”כ לא רגלית (אם אתם ממש רוצים, אף אחד לא יעצור אתכם). בכניסה לפארק ישנה עמדה להשכרת אופניים או רכבלים חשמליים שישמשו אתכם לטיול חוויתי ועצירה בתחנות שונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע החולה –שמורת הטבע הראשונה בישראל! היא אולי מפורסמת בעיקר בשל סיפור ייבוש הביצות בשנים הראשונות לקום המדינה. כיום היא משמשת כמרכז נדידה ענק עבור עופות וציפורים ממינים שונים המגיעים לכאן מכל קצוות העולם ומדובר בשמורה פשוט מקסימה. אנחנו ממליצות להגיע לכאן בין אם אתם חובבי צפרות ובין אם לא מאחר ומסלול ההליכה הוא באמת יפה ומיוחד. אם אתם מגיעים עם ילדים, זו בהחלט אטרקציה עבורם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיילת עמי – בין שדה נחמיה לכפר בלום, בצמוד לגשר יוסף, תוכלו להיכנס אל אחת הדרכים היפות באזור – טיילת עמי – שמוכרת גם בשמה טיילת הירדן. הטיילת, כפי ששמה מרמז, עוברת כולה לצד נהר הירדן וזה עיקר הקסם שלה. טיילת עמי מספקת לנו טיול מושלם כשנהר הירדן זורם לצידנו, המסלול הוא נגיש, ההליכה בו נוחה והוא מתאים לטיול עם עגלות לכל אורכו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל עיון – בנקודה הכי צפונית בארץ, ממש בצמוד לעיר מטולה, מצאנו מסלול מדהים ביופיו – מסלול שמורת נחל עיון. הרבה מכירים את המקום גם בשם מפל התנור, שהוא המפל המרשים והגבוה ביותר שזורם בשמורה מגובה של 30 מטרים! במהלך הטיול בשמורת נחל עיון נפגוש ארבעה מפלים סך הכול. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.