Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל מירון עליון – עין זבד, כיסא אליהו וחורבת שמע

נחל מירון עליון מציע מספר מסלולים חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות. אחד המסלולים שפחות מטויילים הוא המסלול המעגלי בחלקו העליון של הנחל. המסלול עובר בין מעיינות עונתיים, אתר עתיקות, שרידי טחנת קמח, פריחה ונופים עוצרי נשימה. חשוב לציין כי המסלול לאחר הגשמים עלול להיות מחליק ומסוכן.  במסלול אנחנו נפגוש מספר סימוני שבילים בינהם גם את מקטע 5 של שביל ישראל (עליו נלך בחלק מהמסלול) וגם את מסלול ים אל ים.

את המסלול מתחילים בחניון הפיתול שנמצא על כביש 866 דרומה למושב מירון. מכאן יוצא המסלול בסימון שבילים כחול וגם סימון שביל ישראל שאותו נפגוש בהמשך המסלול. עוד בתחילת הצעידה נוכל לראות את שרידי טחנת הקמח שעבדה כאן לפני שנים רבות. לאחר צעידה של כ 500 מטרים נגיע אל עין מירון וצומת סימון שבילים כחול ושביל ישראל – הכחול ממשיך מעלה על תוואי נחל מירון פונה ימינה ושביל ישראל פונה שמאלה (לכאן עוד נחזור בסיום המסלול).

עין מירון שנמצא כאן הוא מעיין שרוב מימיו נשאבים אבל אם תבואו לכאן לאחר גשמים חזקים תוכלו להנות מזריחה מרשימה בתוואי הנחל. מכאן ממשיכים במגמת עליה בתוך חורשת ים תיכוני מוצל כ 1.2 ק”מ כולל טיפוס קליל בדרגיות באחד המפלים היבשים. בסופם נגיע אל צומת סימון שבילים נוסף כחול ושביל ישראל. ממש בנקודה זו נפתח לנו הנוף, בלב קרחת יער נמצא עין זבד מתחת לעץ האלון. בעין זבד לא תמיד מלא מים אך כשיש בו מים בחודשי החורף אפשר לראות כאן את הסלמנדרות שנמצאות בסכנת הכחדה, בנוסף ממש מסביב נוכל להנות משלל פריחה צבעונית בחודשי החורף והאביב. מכאן אנחנו ממשיכים עם סימון שבילים של שביל ישראל (מקטע מספר 5) לכיוון מזרח ונפרדים מהכחול. חלק זה של המסלול הוא גם חלק משביל ים אל ים. מכאן נצעד בשביל שרובו חשוף לשמש כ 800 מטרים עד שנגיע אל כיסא אליהו.

כיסא אליהו הוא כינוי לסלע בולט שנמצא כאן (אי אפשר לפספס אותו). על פי האגדה טוענים כי ממש כאן ישב אליהו הנביא ותקע בשופר בזמן שהוא מבשר על בואו של המשיח. מכיסא אליהו ממשיכים על סימון שביל ישראל כ 500 מטרים בשביל רחב וחשוף לשמש עד להגעה לחרבת שמע. חרבת שמע הוא אתר עתיקות שבו נמצאות שרידי בית כנסת עתיק, בתי בד, מערות קבורה ועוד. מכאן ממשיכים עם השביל במגמת ירידה כ 500 מטרים עד להגעה לצומת השבילים כחול שביל ישראל שממנה התחלנו. מכאן נפנה ימינה עם שביל ישראל חזרה לחניון הפיתול שם ממתין לנו הרכב. כדי להגיע לעין אוראי תוכלו לרשום בוויז: חניון הפיתול. מכאן אנחנו מתחילים לצעוד לפי סימון שבילים כחול (מערבה). מכאן יוצאים עוד מסלול נוספים מזרחה לכיוון מירון עליון עין אוראי.

רוצים להמשיך לטייל באיזור הזה? הנה כמה הצעות:

יער ביריה מירון – חניון חננאל – ע”ש יצחק חננאל איש הגליל -בין יער ביריה להר מירון בין ספסופה למירון תוכלו להגיע אל חניון קקל – חניןו חננאל. החניןו הוא לזכרו של יצחק חננאל שהיה איש הגליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל גוש חלב – מסלול הליכה בגליל העליון – לצד הכפר ג’ש שבגליל העליון תוכלו למצוא מסלול הליכה בתוואי נחל גוש חלב. הנחל רוב השנה יבש אך לאחר הגשמים הוא זורם וסביבו יש מגוון רחב של פריחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת טבע מערת פער – מערת בולען קארסטי בגליל העליון – מסלול קצר אל שמורת הטבע מערת פער שנמצאת בגליל העליון בסמוך להר אדיר ולקיבוץ סאסא. מערת בולען קרסטי (דולינה) שמנקז את מי הגשמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הפסגה בהר מירון  – בגובה של מעל ל 1,200 מטר מעל פני הים, מבין הפסגות הגבוהות שיש בארץ תוכלו להגיע לאחת התצפיות והמסלולים היפים תגיעו אל שביל הפסגה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפלי פרוד – נחל כשנחל צלמון עליון זורם זה מראה מדהים ביופיו, מיד לאחר הגשמים אפשר לבוא לכאן וללכת לאורך הנחל. יש כאן פינות נהדרות לפיקניק משפחתי או סתם לעשות טיול קליל לצד הנחל הזורם. לפרטים נוספים לחצו כאן.

עין רמיאל – נמצאים בחלקו העליון של מושב שפר, הם זורמים בעוצמה חזקה בעיקר בחורף לאחר הגשמים ויוצרים נקודה שמאוד יפה לבקר בה ולהכיר. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

מצפור הר אדיר – מרפסת תצפית הצופה על ישראל ועל לבנון במקום מיוחד שהוקם לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

עין ליאור – עין ליאור הוא מעיין הנובע מבין הסלעים בצפת והוא יוצר בריכה קטנה שניתן לטבול בתוכה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

נחל ראש פינה – מסלול הליכה יפהפה וקל לצד מים זורמים במושבה המיוחדת ראש פינה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.