Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מקטע 15 שביל ישראל - כרם מהר"ל לבית חנניה

מקטע 15 של שביל ישראל מתחיל את דרכו בחניון לילה שנמצא בצמוד למשרדי קק”ל ביער עופר. השביל ממשיך דרומה בדרך עפר של ג’יפים רחבה וחשופה לשמש ובמהרה נכנסת אל תוך מקטע מוצל, סלעי ומרשים. בכניסה למקטע זה נפגוש נקודת זכרון לזכרו של גל בסון שנפל במבצע צוק איתן בשנת 2014 והיא נקודת הסיום של שביל נועם. יש כאן 3 ספסלים ועל כל אחד חרוט משפט בעל משמעות, מסבירון המספר על גל כולל השמעת שירים שהוא אהב. מכאן ממשיכים בטיפוס לכיוון נקודת הנצחה נוספת לזכרו של נועם בהגון ז”ל. נועם נפל ברצועת עזה בשנת 2003 בעת פתיחת ציר בחבל עזה – כאן ביער עופר נפרץ שביל לזכרו, חלק זה הוא חלק משביל נועם. מכאן השביל ממשיך ומגיע לכביש 7022 כביש הגישה למושב עופר.

חוצים את הכביש בזהירות וממשיכים עם השביל ועד מהרה שביל ישראל בקטע זה פוגש את שביל רמות מנשה. ממשיכים עם הכביש העובר בחרבת טלימן, לצעד הכניסה לכפר הנוער מאיר שפיה ומכאן אפשר כבר לראות את זכרון יעקב לראשונה. ממשיכים עם השביל לצד כביש 70 והמחצבה עד לחצית הכביש והכניסה לכיוון זכרון יעקב. עד מהרה נחצה את כביש 652  ונצעד לכיוון עין צור ברמת הנדיב.

עין צור הוא מעיין נקבה שנמצא ברמת הנדיב ויש בו מים בכל השנה. לצד המעיין ישנם גם שרידי עתיקות ביניהם בית מרחץ קדום מהתקופה הרומית. מכאן ממשיך השביל בתוך חורש טבעי נמוך ולא מוצל ברובו ועובר לצד פארק הנדיב. אם יש לכם זמן מומלץ בחום לבקר בגני הזיכרון שהוקמו בפארק הנדיב. גני הזיכרון הם מבין המקומות היפים והמטופחים שתראו. 70 דונם של גנים מטופחים כאשר בלב הגנים נמצא קברו של הברון בנימין (אדמונד) דה רוטשילד ואישתו הברונית אדלאיד (עדה) דה רוטשילד.

מכאן ממשיך השביל דרומה לחירבת אל עקב וכאן נפתח לנו נוף קו החוף הצפוני עד לחדרה. השביל ממשיך דרומה על המצוק של חוטם הכרמל, עובר במצפור מורן ורדי. מצפור זה הוקם לזכרו של מורן ורדי קצין שייטת 13 בחיל הים שנפל בקרב נגד מחבלים בשכם בשנת 2004. מורן גדל והתחנך בבנימינה שנמצאת ממש מתחת למצפור ואהב מאוד לטייל בארץ. למצפור יש 2 מפלסים: בחלק העליון יש מרפסת עץ ממנה אפשר לקבל נקודת תצפית על כל איזור: מבט צפונה אפשר לראות את קו החוף הצפוני, מעגן מיכאל, ג’סר א זרקא ובית חנניה. מבט דרומה אפשר לראות מקו החוף את ארובות חדרה, בנימינה, מחצבת בנימינה, רמת הנדיב, נחל תנינים ובימים עם ראות טובה אפשר לראות גם רחוק יותר את נתניה.

החלק התחתון בו יש דגל ישראל ענק אותו אפשר לראות למרחקים, שלטים המסבירים על מורן ועל חיו ותמונה גדולה שלו לצד המדרגות המובילות לחלק העליון. מהמצפור יורד השביל לכיוון מחצבות בנימינה, פונה מערבה למעבר העובר תחת פסי הרכבת. חשוב לציין שלאחר ימים גשומים בחלק זה תצטרכו ללכת מעט במים רדודים של נחל תנינים. ממעבר זה במהרה תגיעו עד לסיום מקטע זה בכניסה לבית חנניה לצד בית העלמין. נקודת תחילת רשמו בוויז: חניון משרדי קק”ל שביל ישראל מחוז חיפה. נקודת סיום המסלול רשמו בוויז: בית עלמין בית חנניה.

מה עוד חשוב לדעת?

  • מקטע זה עלול להיות מסוכן ומחליק לאחר הגשמים.
  • מומלץ לבקר בגני הזיכרון.
  • לאחר ימי הגשם כאן הזרימה בנחל תנינים חזקה יש לקחת בחשבון כי יש לחצות את הנחל בזהירות.
  • לינה:
  • למי שרוצה לקצר את המסלול יכול לעשות זאת:
    • בכביש כישה לכפר הנוער מאיר שפיה כ 8.3 ק”מ. לנקודת וויז לחצו כאן.
    • חניה אורט השומרון בנימינה כ 15.7 ק”מ. לנקודת וויז רשמו: אורט השומרון בנימינה.
    • כיכר ראשית השבילים בגני הנדיב כ 17 ק”מ. לנקודת וויז רשמו: רמת הנדיב זכרון יעקב.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.