Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק אלונה מי קדם - טיול בנקבת המים העתיקה

פארק אלונה הוא פארק חורש טבעי גדול שנמצא לצד זכרון יעקב ובנימינה. בתחומי פארק אלונה תוכלו לצאת אל טיול מיוחד באתר הנקרא מי קדם. מי קדם מציג נקבת מים עתיקה מהתקופה הרומית – ביזנטית ששימשה בעבר להובלת מים בין איזורים. כיום תוכלו לצאת לטיול מרתק בתוך נקבת המים וליהנות מחוויה מיוחדת במינה. במהלך הביקור במי קדם מוקרן גם סרטון קצר שמספר קצת על המקום וההיסטוריה החשובה שלו. 

לפני שנים רבות היתה כאן רשת שלמה של תעלות ומנהרות עם צינורות חרס ואמות מים שעברו מאיזור אלונה ועד לקיסריה. כל זה לשם העברת מים לצורכי שתייה, רחצה, חקלאות ותעשיות בתי המרחץ שהיו בתקופה זו. אורכה של מערכת המים חצתה מרחק של 23 ק”מ. לאורך כל הדרך של מערכת תעלות המים יש כניסות שהרומאים חצבו על מנת לקבל גישה לתעלות לצורך המשך החציבות. עד היום אפשר לראות את סימני החציבה ואת הגומחות בהן הרומאים הניחו את נרות השמן ששימשו כתאורה.

הביקור באתר מי קדם מתאים לכל המשפחה ומומלץ במיוחד בימי הקיץ החמים. אורכו של הסיור הוא כ-45 דקות וכולל הליכה במים שמגיעים בשיאם לגובה של כ-70 ס”מ. נקבת המים היא סגורה וחשוכה ולכן כדאי מאוד להצטייד בפנסים. מומלץ להצטייד גם בנעליים שמתאימות להליכה במים ובבגדי החלפה. תוכלו להתעדכן בשעות פתיחה של האתר ומחירי כרטיסים באתר הרשמי של מי קדם: לאתר הרישמי לחצו כאן.

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: “פארק אלונה – מי קדם”. לנוסעים מכביש 4 מדרום או צפון יש לפנות במחלף לכיוון כביש 653 לבנמינה ומשם להמשיך עם הכביש עד לצומת פיצול כבישים לכביש 654. בסוף הכביש יש לפנות ימינה לכביש 6533 . לאחר נסיעה של כ- 4 ק”מ מרגע הפניה ימינה תראו בצד שמאל שלכם את פארק אלונה מי קדם.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שמורת הטבע אלוני יצחק – שמורת הטבע אלוני יצחק בדרום רמות מנשה היא שמורת טבע קטנה שגודלה 157 דונם בלבד, אבל היא מבין השמורות היפות והמיוחדות שיש באיזור. למידע מלא המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

ההר העגול – ממזרח למושב עמיקם תוכלו למצוא גבעה עגולה בתוך תחומי פארק אלונה. הגבעה קיבלה את שמה ההר העגול ובפסגתה תוכלו למצוא אתר הנצחה מעניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מאגר גלעד – המאגר היפהפה מתמלא לאחר הגשמים וטיול סביבו הוא חוויה מיוחדת. ישנו מסלול קצר לאורכו בנוף מקסים. למידע מלא המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין אביאל – נחל תנינים מספק לנו המון נקודות מעניינות שבחלקן ניתן להיכנס וליהנות ממימיו הקרירים. אחד מהמקומות הללו הוא עין אביאל, הנמצא בסמוך למושב אביאל. למידע מלא המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין צור – עין צור הוא מעיין נקבה שנמצא ברמת הנדיב, בסמוך לעיר זכרון יעקב, ויש בו מים בכל השנה. ההליכה אל המעיין היא קלילה בנוף קסום, ובסופה תפגשו גם שרידי עתיקות מהתקופה הרומית. למידע מלא המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גני הנדיב – גני זיכרון מרהיבים ומטופחים בהם יש שבילי הליכה רבים לטיול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק לאומי קיסריה – גן לאומי קיסריה מציג את אחת מערי הנמל העתיקות והחשובות שידעה ארצנו. ניתן לצאת כאן לטיול קליל לצד חוף הים המרהיב ולהתרשם מסיפורה של העיר החשובה. למידע מלא המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין תרמילאים – נחל זכרונה – נקודה מקסימה לצד מעיין קטן שנובע בתוואי נחל זכרונה במורדות חוטם הכרמל. למידע מלא המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מערת המייש – בחלק הצפוני של זכרון יעקב ישנו מסלול קצר המגיע לנקודת תצפית למערה ששמה מערת המייש. שם המערה ניתן לה בגלל עץ גדול בשם מייש דרומי שבקע מתוכה. למידע מלא המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.