Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גבעת הפרחים מעגן מיכאל: טיול ברכס כורכר

בין קיבוץ מעגן מיכאל לפארק הדייג מעיין הצבי נמצא רכס כורכר שלאורך כל עונות השנה אפשר למצוא כאן פריחה מגוונת. המקום הוא רכס כורכר שקיבל את שמו גבעת הפרחים או גבעת הצבעונים – השם ניתן לה לא סתם כי לא משנה מתי תהיו כאן הגבעה פורחת. צריך לקחת בחשבון שיש 2 מוקדי פריחה: מוקד פריחה אחד הוא בצמוד לבית העלמין של מעגן מיכאל, מוקד פריחה נוסף הוא מעט צפוני יותר קרוב לבריכות הדגים אליו אפשר להגיע בקלות דרך מעיין הצבי.

כפי שציינו רכס הכורכר פורח לאורך כל ימות השנה אך הימים של לאחר הגשמים הם בהחלט ימי השיא של הרכס. אם תגיעו לכאן בין החודשים ינואר למרץ תוכלו להנות מפריחת הכלניות בעיקר אדומות, רקפות בשלל הגוונים: סגול, ורוד ולבן. אירוס מצוי, אירוס ארצישראלי וצבעוני ההרים שצובעים את הרכס בצבעי אדום חזק. בחודשים ספטמבר עד אוקטובר תוכלו להנות מפריחת החצבים ובנובמבר דצמבר את פריחת הנרקיסים. ממש מאחורי הרכס תוכלו לראות את בריכות הדגים של קיבוץ מעגן מיכאל עם שלל הציפורים שמגיעים לבקר כאן.

לא משנה מאיזה מבין הצדדים תבחרו לטייל תוכלו לצעוד במסלול מסומן עם שילוט המסביר על שרידי רכס הכורכר, על כך שהם מהווים בית גידול יחודי ולכן יש להיזהר לא לדרוך מעבר לשבילים המסומנים בחבל שיובילו אתכם לסיור מסביב לרכס הכורכר. תביטו אל עבר הבריכות ובתקופת הנדידה תמצאו כאן ברווזים, שקנאים ועוד מגוון רחב של עופות. בחלק הדרומי של רכס הכורכר ישנם ספסלי נוף בהם תוכלו לעצור למנוחה במהלך הטיול.

דרכי הגעה לגעת הפרחים במעגן מיכאל

למי מכם שמגיע לכאן ביום שבת שימו לב כי הכניסה היא לא דרך קיבוץ מעגן מיכאל – ניתן להגיע דרך הכביש המוביל לפארק מעיין הצבי. כדי להגיע לכאן באמצע השבוע תוכלו לרשום בוויז: גבעת הפרחים מעגן מיכאל. כדי להגיע לכאן בשבת תוכלו לפנות לכיוון פארק הדייג מעיין הצבי והרכס נמצא משמאל לפארק הדייג לחצו כאן לוויז. הדרך עבירה לכל רכב אך סעו לאט יש לא מעט בורות ובריכות דגים סביבכם.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

פארק הדייג מעיין צבי – פארק הדיג מעיין צבי נמצא למרגלות הכרמל לצידו של חוף הים ועם אגם מים מלאכותי במרכזו. הפארק מציע חווית בילוי נהדרת לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פסל לב הים – מספר רב של פעמים שמענו ממכרים ואף ראינו תמונות ברשתות החברתיות של פסל הלב. מעבר לתמונות לא מצאנו הסבר על הפסל או את שמו של האמן שעומד מאחוריו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע חרבת קרתא – בכניסה לעתלית תוכלו להגיע אל מסלול קצר וקליל על רכס כורכר המשלב תצפית פנורמית נהדרת על כל האיזור, אורוות חצובות ובתקופת הפריחה אפשר למצוא פה מגוון רחב של צבעי פריחה משגעת. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל מערות שמורת טבע של רשות הטבע והגנים. בואו להנות ממגוון של מסלולים והצצה לחיו של האדם הקדמון. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

נמל קיסריה וגן לאומי קיסריה גן לאומי קיסריה מציג את אחת מערי הנמל העתיקות והחשובות. בנמל קיסריה תוכלו להנות ממגוון בתי קפה, מסעדות, טיילת על שפת הים וטיול בין העתיקות. למידע לא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים רשות הטבע והגנים מפעילה את שמורת הטבע המקסימה הזו, בחורף תוכלו להנות כאן ממסלולים בין העתיקות ובקיץ להנות ממסלול רטוב באמת המים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.