Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת טבע עין ארובות - תל אסור

בסמוך לפרדס חנה כרכור נובע מעיין עין ארובות בתוך תחום שמורת הטבע עין ארובות. מימיו של המעיין שקופים צלולים והוא נובע אל תוך בריכה גדולה בעל שבע תלעות. סביב הבריכה ובתוכה גדלים צמחים ובעלי חיים נדירים ואף בסכנת הכחדה. בשל סיבות אלו הרחצה בעין ארובות אסורה. מהבריכה המים ממשיכים בדרכם דרך שרידי אמת מים שנמצא מבין עצי התאנה, פטל ועוד.

המעיין שוקם לזכרו של איציק דורי ז”ל. היה חבר קיבוץ מצר שנהרג בפעולת איבה בליל ה 10 בנובמבר 2002. במקום יש שילוט המספר על חייו של איציק והמקום הוא מקום הנצחה לזכרו. לא רחוק מהמעיין אפשר להגיע אל תל אסור. בתל אסור מצאו שרידים מהתקופת הברונזה של מבנים, כלי חרס ועוד. אם כבר הגעתם לכאן מומלץ לבקר גם באנדרטת משמר הגבול שנמצאת בכניסה לשמורה – מדובר על אתר הנצחה לחללי משמר הגבול. מדובר על עיר מלפני 5,000 שנה שהייתה עיר גדולה ומרכזית בישראל. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: שמורת עין ארובות. קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

חצר הראשונים – קיבוץ עין שמר – בכניסה לקיבוץ עין שמר שנמצא ליד פרדס חנה כרכור נמצאת חצר הראשונים שנוסדה בשנת 1927. במתחם חצר הראשונים חברי הקיבוץ הקימו שחזור של החצר המקורית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

ההר העגול – ממזרח למושב עמיקם תוכלו למצוא גבעה עגולה בתוך תחום פארק אלונה – הגבעה קיבלה את שמה ההר העגול ובפסגה תוכלו למצוא את אתר הנצחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע אלוני יצחק – שמורת הטבע אלוני יצחק נמצאת בדרום רמות מנשה, מדובר על שמורת טבע קטנה שגודלה 157 דונם בלבד אבל היא מבין השמורות היפות והמיוחדות שיש באיזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק אלונה – מי קדם – בין זכרון יעקב למגידו ממש בין המושבים עמיקם ואביאל תוכלו למצוא את פארק אלונה מי קדם. מי קדם היא ניקבת מים תת קרקעית ואתר ארכיאולוגי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מאגר גלעד – המאגר מתמלא לאחר הגשמים וטיול סביבו הוא חוויה מיוחדת. יש מסלול קצר לאורך המאגר בנוף מקסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין אביאל – נחל תנינים מספק לנו המון נקודות מעניינות שבחלק מהן ניתן אפילו להיכנס ולהנות ממימיו הקרירים. אחד מהמקומות הללו הוא עין אביאל. המקום נקרא כך כי הוא נמצא בסמוך למושב אביאל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין צור – עין צור הוא מעיין נקבה שנמצא ברמת הנדיב, בסמוך לעיר זכרון יעקב, ויש בו מים בכל השנה. לצד המעיין ישנם גם שרידי עתיקות ביניהם בית מרחץ קדום מהתקופה הרומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גני הנדיב – גני זיכרון מדהימים ומטופחים בהם יש שבילי הליכה שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק לאומי קיסריה – גן לאומי קיסריה מציג את אחת מערי הנמל העתיקות והחשובות שידעה ארצנו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין תרמילאים – נחל זכרונה – עין תרמילאים קיבל את שמו מכמה תרמילאים שסתו משביל ישראל והקימו כאן נקודה מקסימה לצד מעיין קטן שנובע בתוואי נחל זכרונה במורדות חוטם הכרמל. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מערת המייש – מערה ובמרכזה עץ המייש הנדיר – בחלק הצפוני של זכרון יעקב ישנו מסלול קצר המגיע לנקודת תצפית למערה ששמה מערת המייש. שם המערה ניתן לה בגלל עץ גדול בשם מייש דרומי שבקע מתוך המערה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.