Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת הטבע חוף דור הבונים

רצועת חוף דור או בשמה הנוסף הבונים היא מבין רצועות החוף היפות שיש לנו בישראל. תחילה נציין כי יש המון מטיילים הקוראים לחופים כאן חופי טנטורה אז אם שמעתם את השם הזה מתכוונים לאותו איזור. למעשה שמורת הטבע חוף דור הבונים מציעה לנו מספר מסלולי הליכה בין מפרצונים ציוריים עם נופים עוצרי נשימה אל מול חופי הים היפים. כאן נמליץ על טיול מעגלי שמתאים לכל המשפחה.

המסלול מתחיל ברחבת החניה של שמורת הטבע חוף דור הבונים ממש לאחר עמדת התשלום של רשות הטבע והגנים. המסלול מסומן בסימון שבילים אדום וחזרה בירוק. אורכו של השביל הוא 2.3 ק”מ, ההליכה בו קלה, חלקה על חול וכל המסלול חשוף לשמש.  השביל עובר בכמה נקודות עניין:

  • מפרץ הצדפים: מפרצון קטן שנראה כאילו נלקח מסרט. כל כולו מלא בצדפים שלמים הנראים כאילו הניחו אותם כאן במכוון.
  • המערה הכחולה: מערה שנוצרה לאורך השנים בעקבות תהליכי כרסום של הים. המערה זכתה בשמה “המערה הכחולה” כיוון שהמים בתוכה בגווני כחול מרהיבים. 
  • נקודת תצפית על בליית הכורכר
  • גבעת הפרחים: בחודשי הפריחה בין ינואר עד מרץ תוכלו ליהנות כאן ממגוון רחב של פרחים כאשר המפורסם ביותר הוא “הצבעוני” המיוחד שמבקר פה לקראת מרץ. 
  • מחצבות כורכר – לא רחוק מגבעת הפרחים תוכלו לראות עדות למחצבות כורכר.

כדאי מאוד לבקר בשמורת חוף הבונים בעונת החורף וגם בקיץ. הנופים הנצפים כאן בכל עונה הם שונים ביופיים, אך מרהיבים באותה המידה. הכניסה אל המקום היא בתשלום או בחינם למי שיש מנוי מטמון של רשות הטבע והגנים. חשוב לציין שהמקום אינו נגיש לעגלות ולכן אם אתם מגיעים עם תינוקות, מומלץ להגיע לכאן עם מנשא. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: “שמורת טבע חוף הבונים”. נוסעים בכביש 4 ופונים למושב הבונים, שם נוסעים עד לפיצול הכביש ופונים שמאלה אל השמורה.

הספינה הטרופה בחוף הבונים

הספינה הטרופה בחוף הבונים היא למעשה שרידיה של ספינת דיג עתיקה אשר נסחפה הנה בשנות ה 60 בסערה, ומאז ועד היום היא נותרה עומדת כאן. כיום כשתגיעו הנה תוכלו לפגוש את השרידים המתפוררים של הספינה העתיקה שתקועה כאן כבר במשך עשרות שנים. המראה הייחודי שיוצרת הספינה בלב רצועת החוף הציורית הזו של חוף הבונים מביא אל המקום מבקרים רבים וגם צלמים שמגיעים הנה על מנת לצלם את התופעה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

אתר זיכרון לחללי אסון הבונים – אתר זיכרון לחללי אסון הבונים שהתרחש בשנת 1985 ובו 19 תלמידי בית הספר ברנר, אם מלווה ונהגת האוטובוס נהרגו בתאונת מזעזעת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע חרבת קרתא בכניסה לעתלית תוכלו להגיע אל מסלול קצר וקליל על רכס כורכר המשלב תצפית פנורמית נהדרת על כל האיזור, אורוות חצובות ובתקופת הפריחה אפשר למצוא פה מגוון רחב של צבעי פריחה משגעת. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל מערות – בואו ליהנות ממגון של מסלולים והצצה לחיו של האדם הקדמון. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גבעת הפרחים בין מעגן מיכאל לפארק הדייג מעיין הצבי – רכס כורכר – לאורך כל השנה תוכלו להגיע לסיור קצר לגבעת הפרחים שנמצאת בדיוק בין קיבוץ מעגן מיכאל לפארק הדייג מעיין הצבי ולהנות משלל פריחה צבעונית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נמל קיסריה וגן לאומי קיסריה – גן לאומי קיסריה מציג את אחת מערי הנמל העתיקות והחשובות. בנמל קיסריה תוכלו להנות ממגוון בתי קפה, מסעדות, טיילת על שפת הים וטיול בין העתיקות. למידע לא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים – רשות הטבע והגנים מפעילה את שמורת הטבע המקסימה הזו, בחורף תוכלו ליהנות כאן ממסלולים בין העתיקות ובקיץ ללכת במסלול רטוב באמת המים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין צור רמת הנדיב – סביב פארק הנדיב מסלולים רבים, אחד היפים שבהם הוא מסלול ההליכה לעין צור. מסלול קצר ונהדר המשלב עתיקות, טיול מים ומקום נהדר לפיקניק. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

משתלת הפרפרים בחוף הכרמל – בין זיכרון יעקב לעתלית, ממש בצומת מיר”ב שבחוף הכרמל, תוכלו למצוא אטרקציה מיוחדת שמתאימה לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.