Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מצפור מורן ורדי חוטם כרמל

בחלקו הדרום מערבי של רמת הנדיב, על חוטם הכרמל הוקם מצפור מורן ורדי. מצפור זה הוקם לזכרו של מורן ורדי קצין שייטת 13 בחיל הים שנפל בקרב נגד מחבלים בשכם בשנת 2004. מורן גדל והתחנך בבנימינה ואהב מאוד לטייל בארץ. למצפור יש 2 מפלסים: החלק התחתון בו יש דגל ישראל ענק אותו אפשר לראות למרחקים, שלטים המסבירים על מורן ועל חיו ותמונה גדולה שלו לצד המדרגות המובילות לחלק העליון.

בחלק העליון יש מרפסת עץ ממנה אפשר לקבל נקודת תצפית על כל איזור: מבט צפונה אפשר לראות את קו החוף הצפוני, מעגן מיכאל, ג’סר א זרקא ובית חנניה. מבט דרומה אפשר לראות מקו החוף את ארובות חדרה, בנימינה, מחצבת בנימינה, רמת הנדיב, נחל תנינים ובימים עם ראות טובה אפשר לראות גם רחוק יותר את נתניה. אל המצפור ניתן להגיע בכמה מסלולים שכולם חשופים ברובם לשמש ולמי מכם שמטיילים עם ילדים יש צורך במנשא. להלן פירוט המסלולים:

מפארק ז’בוטינסקי אל מצפור מורן ורדי

מסלול קווי, אורכו 2.6 ק”מ הלוך חזור. את הטיול מתחילים בחניון עפר הגדולה לצד הכניסה לפארק ז’בוטינסקי. בדרך המקשרת בין בנימינה לזכרון יעקוב קרן קיימת לישראל הקימה את פארק ז’בוטינסקי או בשמו הנוסף פארק שוני. כאן תוכלו למצוא את האמפי תאטרון המפורסם שבו מתקיימים מדי ערב הופעות תרבות, אותו אמפי תאטרון שהוקם בתקופה הרומית ולצידו עתיקות מתקופות שונות כמו בתי בד ועוד. בצד המערבי של החניון כפר תראו מחסום רכבים, אותו נעבור ונלך לאורך נחל תנינים. לאחר הליכה של כ 500 מטרים תפגשו  את סימון שביל ישראל (לבן כחול כתום) איתו הולכים צפונה (ימינה) דרך מחצבת בנימינה עד למצפור. מסלול זה בדרגת קושי קלה עד בינונית, הולכים על שבילי עפר רחבים עד להגעה למצפור. בהגעתכם למצפור שמרו על הילדים בעליה במדרגות כיוון שזה מאוד קרוב לקצה המצוק. כדי להגיע לפארק ז’בוטינסקי תוכלו לרשום בוויז: פארק ז’בוטינסקי בנימינה גבעת עדה. יש להחנות את הרכב בחנית העפר הגדולה טרם כניסתכם לפארק של קק”ל.

מאמת המים הבלתי גמורה בבנימינה אל מצפור מורן ורדי

מסלול קווי, אורכו 2.7 ק”מ הלוך חזור. את הטיול מתחילים באמת המים הבלתי גמורה בבנימינה, שם תמצאו חורשת אקליפטוסים עם ספסלי פיקניק לצד אמת מים מהתקופה הרומית שנמצאת בין בתי המושבה. הרומאים התחילו לבנות אותה ולא סיימו, מטרתה היה לשנות את תוואי אמת המים לקיסריה. בחלק המזרחי של חורשת האקליפטוסים יוצא שביל עפר שהולך במקביל לבתים לכיוון צפון.

לאחר הליכה של כ 300 מטרים מגיעים אל מפגש עם נחל תנינים וסימון שביל ישראל. במפגש עם שביל ישראל פונים ימינה עד לחציית נחל תנינים מתחת למסילת רכבת ישראל. רגע לפני שאתם ממשיכים הלאה על פי ההסבר מומלץ לעשות כאן עצירה לצד נחל תניני ממש מתחת למסילת הרכבת. יש כאן פינה נהדרת ולרוב גם שקטה. נחצה את נחל תנינים (עוברים מעל לאבנים לכן יש מצב להירטב) ונעבור לצד השני מעבר לפסי הרכבת ולצד שלט “שביל ישראל”. לצד השלט ישנם מדרגות (ממש כאן יש ספסל פיקניק למי מכם שרוצה לעשות עצירה) שיובילו אותנו לכיוון מחצבת בנימינה.

מחצבת בנימינה חולשת על שטח של 500 דונם, היא כבר לא פעילה וכיום הקרן לשיקום מחצבות משקמת אותם כדי להפוך אותה לפארק טבע. לאחר שהגענו אל המחצבה אנו נפנה שמאלה עם סימון שביל ישראל לכיוון צפון שיוביל אותנו לחוטם כרמל – למצפור מורן ורדי. מסלול זה בדרגת קושי קלה עד בינונית, הולכים על שבילי עפר רחבים עד להגעה למצפור. בהגעתכם למצפור שמרו על הילדים בעליה במדרגות כיוון שזה מאוד קרוב לקצה המצוק. כדי להגיע לאמת המים הבלתי גמורה של בנימינה תוכלו לרשום בוויז: אמת המים הבלתי גמורה בנימינה גבעת עדה.

מפארק הנדיב אל מצפור מורן ורדי וסיום בפארק ז’בוטינסקי

למי מכם שמגיע עם 2 רכבים ניתן לעשות את המסלול היוצא מפארק הנדיב “מכיכר ראשית השבילים” בסימון שביל ישראל (לבן כחול כתום). אורכו 3.7 ק”מ והוא עובר במספר נקודות עניין:

  • גני הנדיב: בתוך פארק הנדיב שבזכרון יעקב הוקמו גני הזיכרון, מבין המקומות היפים והמטופחים שתראו. 70 דונם של גנים מטופחים כאשר בלב הגנים נמצא קברו של הברון בנימין (אדמונד) דה רוטשילד ואישתו הברונית אדלאיד (עדה) דה רוטשילד. איזור זה כולו מונגש לעגלות ונכים. בפארק הנדיב שסביב גני הנדיב יש המון מה לעשות ולראות, לדוגמא: שבילי אופניים, פעילויות לילדים, גני זיכרון, פארק שעשועים, מסלולי הליכה, מרכז מבקרים גדול ועוד. למידע נוסף ומפורט על פארק וגני הנדיב לחצו כאן.
  • חורבת עקב: לאחר הליכה של 1.5 ק”מ מגני הנדיב מגיעים אל חורבת עקב, אתר ארכיאולוגי שעל פי הממצאים שאותרו כאן מדובר על בית אחוזה מהתקופה הביזנטית.
  • שמורת חוטם הכרמל: מחורבת עקב ועד למצפור מורן ורדי הולכים בתוך שמורת חוטם כרמל. השמורה קיבלה את שמה כיוון שבכל המפות החלק הזה מזכיר צורת אף. ההליכה היא לאורך מצוקי חוטם ולכל אורך הדרך יש נקודות תצפית מרשימות שאחת מהן היא מצפור מורן ורדי.
  • מחצבת בנימינה – המחצבה חולשת על שטח של 500 דונם, היא כבר לא פעילה וכיום הקרן לשיקום מחצבות משקמת אותם כדי להפוך אותה לפארק טבע. מכאן עד מהרה נגיע אל חניית העפר בכניסה לפארק ז’בוטינסקי שם הרכב השני מחכה לנו.

ניתן לעשות את המסלול גם בצורה הפוכה ולהתחיל בפארק ז’בוטינסקי ובכך דרגת הקושי שלו תהיה בינונית עד קשה, אם כי עדיף לעשות אותו על פי ההוראות כאן כיוון שאתם תהיו במגמת ירידה ורמת הקושי של המסלול קלה יותר אך עדיין דרגת קושי בינונית. כדי להגיע לחניית הרכב השני שיחכה לנו בסיום הטיול בפארק ז’בוטינסקי תוכלו לרשום בוויז: פארק ז’בוטינסקי בנימינה גבעת עדה. כדי להגיע לחניית הרכב הראשון לגני הנדיב תוכלו לרשום בוויז: רמת הנדיב זכרון יעקב.

מפארק ז’בוטינסקי אל מצפור מורן ורדי וסיום באמת המים הבלתי גמורה

למי מכם שמגיע עם 2 רכבים ניתן לעשות את המסלול הקווי המתחיל בפארק ז’בוטינסקי, הליכה דרך מחצבת בנימינה, עד למצפור ורדי, חזרה דרך נחל תנינים עד לרמת המים הבלתי גמורה בבנימינה. אורכו של המסלול הזה הוא 2.6 ק”מ והמסלול בדרגת קושי קלה עד בינונית, הולכים על שבילי עפר רחבים עד להגעה למצפור. בהגעתכם למצפור שמרו על הילדים בעליה במדרגות כיוון שזה מאוד קרוב לקצה המצוק. כדי להגיע לחניית הרכב הראשון בפארק ז’בוטינסקי תוכלו לרשום בוויז: פארק ז’בוטינסקי בנימינה גבעת עדה. כדי להגיע לחניית הרכב השני שיחכה לנו בסיום המסלול באמת המים הבלתי גמורה של בנימינה תוכלו לרשום בוויז: אמת המים הבלתי גמורה בנימינה גבעת עדה.

במידה ותרצו להמשיך לטייל באיזור:

נחל תנינים – עין אביאל, עין ירדנה ועין עמיקם – מסלול נהדר שמומלץ לבקר בו בקיץ כמסלול רטוב ושכשוך לכל הגילאים. אפשרי לבקר כאן גם בחורף לחובבי זרימות. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מאגר גלעד וגבעת הרקפות – מבין המקומות היפים שיש באיזור במיוחד בתקופת הפריחה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים – שמורת הטבע של רשות הטבע והגנים, יש כאן מסלול יבש ומסלול רטוב לימי הקיץ החמים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

פארק לאומי קיסריה – בואו לחזור אחורנית בזמן ולראות את העיר העתיקה של קיסריה עומדת אל מול נופי הים התיכון. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע חוף דור הבונים – מעבר לחופי הרחצה המדהימים שיש כאן לימי הקיץ החמים תוכלו למצוא כאן גם מסלולי הליכה ופריחה מרשימה בתקופת החורף. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גני הנדיב בזיכרון יעקוב – את גני הנדיב פגשנו כאשר חיפשנו אפשרות לטיול נגיש עם עגלה, חלק גדול מהמקום מונגש ונוח ולכן בחרנו בו. בגני הנדיב יש המון מה לעשות ולראות. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

ההר העגול – ממזרח למושב עמיקם תוכלו למצוא גבעה עגולה בתוך תחום פארק אלונה – הגבעה קיבלה את שמה ההר העגול ובפסגה תוכלו למצוא את אתר הנצחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק אלונה – מי קדם – בין זכרון יעקב למגידו ממש בין המושבים עמיקם ואביאל תוכלו למצוא את פארק אלונה מי קדם. מי קדם היא ניקבת מים תת קרקעית ואתר ארכיאולוגי. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מערת המייש – מערה ובמרכזה עץ המייש הנדיר – בחלק הצפוני של זכרון יעקב ישנו מסלול קצר המגיע לנקודת תצפית למערה ששמה מערת המייש. שם המערה ניתן לה בגלל עץ גדול בשם מייש דרומי שבקע מתוך המערה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע אלוני יצחק – שמורת הטבע אלוני יצחק נמצאת בדרום רמות מנשה, מדובר על שמורת טבע קטנה שגודלה 157 דונם בלבד אבל היא מבין השמורות היפות והמיוחדות שיש כאן באיזור. למידע מלא המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן אהוד אפרתי – זיכרון יעקב – בשטחים הפתוחים בין המטעים של זיכרון יעקב ויער אלונה הוקם גן זיכרון קטן, מושקע ואינטימי לזכרו של אהוד אפרתי ז”ל שנפל בעת מילוי תפקידו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.