Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גני הנדיב בזיכרון יעקב

בתוך פארק הנדיב שבזכרון יעקב הוקמו גני הזיכרון, מבין המקומות היפים והמטופחים שתראו. 70 דונם של גנים מטופחים כאשר בלב הגנים נמצא קברו של הברון בנימין (אדמונד) דה רוטשילד ואישתו הברונית אדלאיד (עדה) דה רוטשילד. איזור זה כולו מונגש לעגלות ונכים. בפארק הנדיב שסביב גני הנדיב יש המון מה לעשות ולראות, לדוגמא: שבילי אופניים, פעילויות לילדים, גני זיכרון, פארק שעשועים, מסלולי הליכה, מרכז מבקרים גדול ועוד.

גני הנדיב מחולקים למספר גנים שונים:

  • גן הריחות: הוקם בשנת 1985 ותוכן במיוחד למען כבדי הראייה כאן כל החושים יכולים להשתתף בחוויה שבגנים.
  • גן הדקלים: יש כאן אוסף גדול מאוד של מיני דקלים ודמוי דקלים.
  • גן הוורדים: גן שכל כולו מעוצב בגנון צרפתי, תמצאו כאן מגוון רחב של וורדים.
  • גן האיריסים: בלב גני הזיכרון בין גן הדקלים לגן הוורדים תוכלו למצוא את גן האיריסים. הפרח המיוחד הזה פורח בין פברואר לסוף מרץ ותוכלו לראות את כאן את: איריס הגלבוע, איריס הארגמן, איריס נצרתי ועוד…
  • גן המפלים: הגן הזה מעוצב בסגנון איטלקי, יש כאן טראסות אבן שמשקיפות אל הים התיכון. בנוסף יש כאן גם אמפיתאטרון ואת גולת הכותרת:
  • מערת הקבר: הברון רוטשילד ביקש להיטמן לאחר מותו באדמת ארץ ישראל אותה כה אהב. בתאריך 06/04/1954 עשרים שנה לאחר מותו עצמותיו של הברון ושל אישתו הועלו לקבל בארץ ישראל.

מסלולי הליכה:

סביב גני הזיכרון יש המון אפשרויות למסלולי הליכה שונים בדרגות קושי שונות – ניתן לטייל בהם אך ורק עם מנשא:

  • שביל הנשרים: מדובר על מסלול הליכה בדרגת קושי קשה למיטיבי לכת והוא מסומן בסימון שבילים ירוק. מדובר על ארבעה קילומטרים של הליכה שלוקח סביב השעתיים וחצי. המסלול הוא מעגלי מתחיל ומסתיים ב “כיכר ראשית השבילים”. במסלול זה יש תצפית מרהיבה על מערכת כבארה – משכנם של העטלפים ועל כלוב לעופות דורסים שאינם כשירים לחיות בטבע.
  • שביל האחוזה: מסלול נהדר שמתאים למשפחות וסימון שבילים אדום, אורך השביל הוא 4 קילומטרים והוא לוקח כשעתיים לסיים אותו. המסלול הוא מעגלי ומתחיל ומסתיים ב”כיכר ראשית השבילים”. תוכלו למצוא כאן את חורבת עקב שנבנתה מתקופת הבית השני. למידע מלא על הסלול לחצו כאן.
  • שביל ישראל: מקטע מספר 15 בשביל ישראל העובר מהר חורשן לג’סר א-זרקא מדובר על מסלול לא מעגלי שעובר בתחומי רמת הנדיב ואורכו כ 3 קילומטרים.
  • שביל המעיין: מסלול נהדר למשפחות בסימון שבילים כחול, אורכו כשני קילומטרים וחצי והוא לוקח כשעה וחצי עד שעתיים. מדובר על מסלול מעגלי שגם הוא מתחיל ומסתיים ב “כיכר ראשית השבילים”. כאן תוכלו לפחות את מעיין עין צור שמימיו יוצאים דרך נקבה חצובה בסלע – למידע מלא על המקום לחץ כאן.

צריך לקחת בחשבון כי הטיול כאן הוא חינמי אך מה שעולה כסף זאת החנייה. בנוגע לנגישות: כל הגנים בתוך גני הנדיב נגישים, כל שאר המסלולים מחוץ לגני הנדיב הם לא נגישים וניתן לעשות אותם עם מנשאים בלבד. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “גני הנדיב” או להגיע דרך כביש 4 ואז לפנות אל כביש 653 ומשם לכביש 652 על פי בשילוט.

במידה ותרצו להמשיך לטייל באיזור:

גן אהוד אפרתי – בשטחים הפתוחים בין המטעים של זיכרון יעקב ויער אלונה הוקם גן זיכרון קטן, מושקע ואינטימי לזכרו של אהוד אפרתי ז”ל שנפל בעת מילוי תפקידו. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מצפור מורן ורדי חוטם כרמל – בחלקו הדרום מערבי של רמת הנדיב, על חוטם הכרמל הוקם מצפור לזכרו של מורן ורדי קצין שייטת 13 בחיל הים שנפל בקרב נגד מחבלים בשכם בשנת 2004. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

פארק המושבה בזכרון יעקב – בצד המזרחי של זכרון יעקב בסמוך לכביש 652 בשטח של כ 50 דונם הוקם פארק המושבה. כאן תוכלו למצוא מדשאות, גן שעשועים שמתאים לכל הגילאים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שביל המעיין עין צור – עין צור הוא מעיין נקבה שנמצא ברמת הנדיב, בסמוך לעיר זכרון יעקב, ויש בו מים בכל השנה.לצד המעיין ישנם גם שרידי עתיקות. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

פארק שוני – פארק ז’בוטינסקי – בדרך המקשרת בין בנימינה לזכרון יעקוב קרן קיימת לישראל הקימה את פארק ז’בוטינסקי או בשמו הנוסף פארק שוני. כאן תוכלו למצוא את האמפי תאטרון. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עין אביאל – נחל תנינים – מסלול נהדר שמומלץ לבקר בו גם בקיץ ואפשרי גם בחורף לחובבי זרימות. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מאגר גלעד וגבעת הרקפות – מבין המקומות היפים שיש באיזור במיוחד בתקופת הפריחה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים – שמורת הטבע של רשות הטבע והגנים, יש כאן מסלול יבש ומסלול רטוב לימי הקיץ החמים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

פארק לאומי קיסריה – בואו לחזור אחורנית בזמן ולראות את העיר העתיקה של קיסריה עומדת אל מול נופי הים התיכון. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע חוף דור הבונים – מעבר לחופי הרחצה המדהימים שיש כאן לימי הקיץ החמים תוכלו למצוא כאן גם מסלולי הליכה ופריחה מרשימה בתקופת החורף. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.