Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול יומי בפקיעין העתיקה

הישוב פקיעין שבגליל העליון נמצא בגובה של 650 מטר מעל פני הים ומציע לנו חוויה של טיול יומי בין הסמטאות הציוריות של הישוב. בפקיעין תוכלו לצאת למסלול הדתות שבו מספר נקודות עניין. במהלך הטיול תכירו את ההיסטוריה המרשימה של הכפר הקטן שבו חיים יחד ארבע דתות כאשר הדומיננטים כאן הם הדרוזים. בשטח פקיעין תוכלו להתרשם מבית כנסת יהודי עתיק עם סיפור מרתק, מפעל מיוחד ליצור סבונים של סבתא ג’מילה, מערת רבי שמעון בר יוחאי ועוד שלל נקודות עניין מפתיעות. השיטוט בכפר נוח ומסודר עם המון שלטים מכוונים, והנקודות קרובות אחת לשניה.

כבר בכניסה אל הישוב אתם תפגשואת מרכז המבקרים של סבתא ג’מילה – מותג בינלאומי למוצרי קוסמטיקה וטיפוח טבעיים וייחודיים. למי מכם שלא שמע על סבתא ג’מילה נספר לכם שהיא נולדה ממש כאן בפקיעין, גדלה עם סבא וסבתא שלה שהיו רופאים אלטרנטיביים שרפאו את תושבי הכפר בעזרת צמחים. בעקבות כך ג’מילה חקרה כל חייה את הסודות של הצמחייה והיו כאלה שכינו אותה “בית המרקחת של הטבע”. כל חייה ג’מילה פיתחה בביתה נוסחה מקורית תערובות של צמחים ושמנים מהטבע. בעשור השישי לחייה פתחה ג’מילה מפעל למוצרי קוסמטיקה טבעית ברמה בינלאומית ממש כאן בפקיעין שבגליל. לכם יש את האפשרות להגיע אל מרכז המבקרים שלה וליהנות מהמוצרים הנמכרים ומהדרכה קצרה במקום. לאתר הרשמי של סבתא ג’מילה לחצו כאן. 

משם תוכלו להמשיך את הטיול בסמטאות הצרות לכיוון מעיין הכפר שנובע במרכז הכפר ונקרא על ידי התושבים “עין אל באלד” שפירושו – מעיין הכפר. מי הגשמים שיורדים בהרים סביב מחלחלים באדמה ופורצים דרכו. מימיו ממשיכים לזרום בתעלות שמובילות את המים אל שטחי החקלאות שכאן. בעבר היו מי המעיין משמשים את תושבי הכפר לשתייה ועל פי ההיסטוריה ממי המעיין שתו הרשב”י (רבי שמעון בר יוחאי) ובנו כאשר הם הגיעו הנה להתחבא במערה. אזור המעיין היה נחשב למרכז החברתי של הכפר, וכיום לצידו יש מספר נקודות עניין ששווה לראות: עץ תות מרשים שקיבל כבוד גדול להופיע על שטר של 100 ש”ח שהוקדש לנשיא השני יצחק בן צבי ולפקיעין, בתי כפר עתיקים, בתי קפה ומסעדות, אנדרטת זיכרון לנופלים הדרוזים ופסל של כמאל ג’ונבלאט וסולטאן אל אטראש ממנהיגי העדה הדרוזית.

משם ממשיכים לכיוון בית הכנסת היהודי העתיק שנמצא בלב הכפר שהוקם בשנת 1879. בתוך בית הכנסת העתיק יש שתי אבנים עתיקות ומסותתות שעל פי המסורת הובאו לכאן מבית המקדש על ידי יהודי פקיעין. אחרי חורבן בית המקדש השני הם עזבו את ירושלים ובאו לשבת כאן בגליל. על האבנים אפשר לראות סמלים יהודיים כמו מנורה, שור, אתרוג, לולב ואשכול ענבים.

בשנות ה 50 שופץ בית הכנסת בעזרתו של יצחק בן צבי והפך מאז לאתר תיירותי שרבים מגיעים לראות. בית הכנסת מתוחזק על ידי הגברת מרגלית זינאתי בת למשפחה יהודית עתיקה מפקיעין. חזיתו של בית הכנסת גם מופיע בצידו האחורי של שטר 100 ש”ח. למי מכם שרוצה לבקר בבית הכנסת העתיק מומלץ לתאם מול עמותת “בית זינאתי” שמעבירה סיורים, מציגה סרט על ההיסטוריה היהודית בכפר ועוד – לאתר הרישמי של בית זינאתי לחצו כאן.

לאחר ביקור בבית הכנסת העתיק אתם מוזמנים לטפס במדרגות אבן עתיקות אל מערת הקבר של רבי שמעון בר יוחאי. על פי האמונה כאן ישב הרשב”י עם בניו, במשך 13 שנים, הסתתר מפני הרומאים ובזמן הזה כתב את ספר הזוהר. המקום נחשב למקום קדוש בעיני כל תושבי פקיעין (גם הלא יהודים) ונהוג להגיע לכאן להדליק נרות בפתח המערה. למי מכם שרוצה להמשיך ישנה אפשרות לבקר גם בטחנת הקמח של הכפר. טחנת הקמח שנמצאת במורדות הכפר הייתה פועלת בעזרת כח זרימת המים שזורמים לכאן היישר ממעיין הכפר. טחנת הקמח עברה שיפור בשנים האחרונות וכיום המקום פתוח לביקורים. כדי להגיע לתחילת הטיול תוכלו לרשום בוויז: סבתא ג’מילה פקיעין.

רוצים עוד הצעות לטיול בסביבה? 

שביל האדמוניות בהר הילל – הר הלל הוא אחד מהרי מירון שבאזור הגליל העליון, נמצא בסמוך ליישוב בין ג’ן. בהר עובר טיול יפהפה שמומלץ לטייל בו בתקופת הפריחה של אדמונית החורש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגם מונפורט פארק תיירות לכל המשפחה – פארק אקולוגי ענק שנמצא בלב הגליל המערבי. סביב הפארק יש מדשאות, בריכות נוי, פינות ישיבה מוצלות לפיקניק ומתקני שעשועים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל הר סנא ופארק הסלעים בכיסרא – מעל מעלות ופקיעין תוכלו לטייל לאורכו של שביל הר סנא, ובו לראות תופעת טבע מיוחדת של סלעים בצורות שונות – זהו פארק הסלעים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אדמית ומערת הקשת – טיול נגיש קצר שיוביל אתכם בסופו של תצפית נוף מהיפות שיש בגליל המערבי, הצופה גם על מערת הקשת המיוחדת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מבצר יחיעם – מבצר יחיעם הוא אחד מבין מספר מבצרים עתיקים הפזורים במדינתנו, והם מציגים היסטוריה בצורה המוחשית ביותר שאפשר. הטיול בו הוא קליל והנוף ממנו מרהיב. למידע מלא לחצו כאן.

עין געתון – בצפון הארץ, ליד העיר נהריה, זורם לו עין געתון (בעיקר לאחר הגשמים) ובסמוך אליו יש פינות ישיבה ושולחונות. מקום מעולה לעצירה קצרה ופיקניק. למידע מלא לחצו כאן.

החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל – מקום מקסים וכייפי שיש בו כל מה שצריך כדי לבלות בכייף והוא מתאים לכולם. פינת חי קטנטנה, שטח מדשאות גדול, מזנון לקניית שתייה ואוכל ואווירה מעולה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער חניתה – בואו להכיר את סיפור חומה ומגדל וליהנות ממגוון מסלולים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.