Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול יומי בעיר צפת עם הילדים – מנהרות, פינת חי, מופע אור קולי והמון אומנות

מנהרות העיר צפת – אם נספר לכם שממש מתחת לעיר העתיקה של העיר צפת תוכלו למצוא מנהרות באורך 100 מטר בעומק של 7 קומות מתחת לאדמה, הייתם מאמינים? אין ספק שזה אחד הטיולים היותר מעניינים שיש לעשות בעיר צפת המדהימה!

לפני כ 500 שנה בעת גירוש יהודי ספרד ולתקופה של כ 50 שנה לאחר הגירוש עלו לצפת כ 10,000 יהודים מגורשי ספרד. הייתה זו העלייה המשמעותית ביותר מאז חורבן בית המקדש, מכנים את העליה הזו “עליית המקובלים”. התקופה המדובר מכונה “תור הזהב של צפת” והיא מבין המרתקות שיש. ממש כאן במהלך הסיור המנהרות אפשר לחזור אל אותה תקופה “תור הזהב של צפת” ולעבור דרך בורות מים מהמאה ה 16, שרידי שכונה עתיקה וחללים תת קרקעים. בסוף הסיור תוכלו להגיע ל “בית הקהל” שזהו המבנה המרכזי ובו התגלו בעת החפירות הוא מקווה מחומם, מאפייה, בורות מים, מגורים ועוד.

את הסיור המנהרות אפשר לעשות באופן עצמאי או בעזרת מדריך מקומי, שני סוגי הסיורים עולים כסף ולפני ההגעה מומלץ ליצור קשר עם המקום לבירור המחיר המעודכן ורישום מראש במידת הצורך. למי מכם שיש לו פחד ממקומות סגורים מהסיור שלנו במקום אפשר לומר כי המנהרות מאוררות מאוד ונוחות להליכה בעזרת מדרגות היורדות מטה. כדי להגיע למנהרות רשמו בוויז: סמטאת אלקבץ 17 בצפת.

אם כבר הגעתם למנהרות אל תוותרו על סיור בסמטאת האומנים הכל כך מיוחדת שיש כאן ממש מחוץ למנהרות. מגוון עצום של גלריות עם אומנים מקומים שמציגים את האומנות האישית שלהם. אל תפספסו את המרפסת ליד גלריית כנען ואת חצר עץ התאנה הכל כך מיוחד שיש כאן! בנוסף תוכלו לשלב ביקור גם בבית ט”ו מבנה ובו תוכלו לראות חזיון אור קולי שאורכו 12 דקות שמספר את סיפורה של העיר צפת – מתיאום מראש בלבד 054-9743758.

בשנת 2019 נפתח בעיר צפת הגן הזאולוגי, אם אתם אוהבי חיות זה בהחלט המקום להגיע אליו עם הילדים. קודם כל נציין כי המקום הוא חינמי ובו תוכלו לפגוש את הקופים, יענים, סוריקטות, תוכים, עופות מים, כבשים, ברווזים, עזים ועוד. בנוסף יש כאן המון פינות ישיבה ואפשר להעביר פה כמה שעות של כייף עם הילדים. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: הגן הזואולוגי הנשיא צפת.

הנה עוד כמה הצעות לטיול באיזור:

שמורת טבע מערת פער – מערת בולען קארסטי בגליל העליון – מסלול קצר אל שמורת הטבע מערת פער שנמצאת בגליל העליון בסמוך להר אדיר ולקיבוץ סאסא, היא מערת בולען קרסטי (דולינה) שמנקז את מי הגשמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין ליאור -אם אתם מחפשים פינה שקטה לפיקניק קצר וטבילה אנחנו נמליץ בחום על עין ליאור. לפני כמה שנים המקום עבר שיפוץ משמעותי למידע נוסף לחצו כאן.

פארק עמק התכלת – ליד צפת בירת הגליל העליון תוכלו להגיע לפארק המשתרע על כ 580 דונם, זהו פארק עמק התכלת. יש כאן מעיינות זורמים עם נוף עוצר נשימה לכיוון הר מירון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול במושבה ראש פינה וביקור במצפה נמרוד – בראש פינה המיוחדת תוכלו לטייל בין הסמטאות הציוריות ולהגיע עד מצפה נמרוד שמספק תצפית יפהפייה. למידע נוסף לחצו כאן. 

דרך אוצרות כחל – לצאת למסלול הליכה באורך 2 ק”מ העובר בין תצפיות מרהיבות על מצוקי נחל עמוד, הרי הגליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור הר אדיר – מרפסת תצפית הצופה על ישראל ועל לבנון במקום מיוחד שהוקם לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

נחל ראש פינה – מסלול הליכה יפהפה וקל לצד מים זורמים במושבה המיוחדת ראש פינה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.