Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרך נוף יער אחיהוד - שמורת הטבע הר גמל ומערת יונים

הגבול שבין הגליל העליון לתחתון עובר ממש כאן בדרך נוף יער אחיהוד. לאורך 7.5 ק”מ סך הכל, בסימון שבילים ירוק, תוכלו לנסוע עם הרכב ולעבור בין נקודות עניין, תצפיות נוף, חניוני יום ועוד. הדרך מתאימה לנסיעה בכל סוג רכב, כן יש צורך לשים לב לאחר הגשמים לנסוע בזהירות.

את המסלול מומלץ להתחיל מהכניסה לצד צומת גילון כך תוכלו לראות מולכם לאורך כל הנסיעה את הנוף עוצר הנשימה של הגליל המערבי לעמק זבולון. לפני שנפרט על שאר המסלול בדרך נוף נספר לכם שיש ממש בכניסה לדרך נוף את חניון גילון וממנו יוצא מסלול מקסים אל הר הגמל ומערת היונים. הר גמל קיבל את שמו בגלל שתי הפסגות שיש לו שמאוד מזכירות במבט מרחוק את דבשות הגמל, בסמוך אליו תוכלו להגיע אל מערת יונים שזו מערה בה היה החי האדם הקדמון. את המסלול אפשר לעשות ב 2 דרכים:

  • מסלול קווי – מצריך 2 רכבים, אורכו 1.8 ק”מ, מסומן בסימון שבילים אדום והדרגת קושי שלו בינונית עד קשה. את הרכב השני מקפיצים לנקודת סיום – קישור לוויז לחצו כאן.
  • מסלול קווי הלוך חזור – אורכו 3 ק”מ, מסומן בסימון שבילים אדום, הוא מגיע עד למערת היונים וחוזר חזרה אל אותה הנקודה. דרגת הקושי שלו בינונית עד קשה.
  • למי מכם שרוצה רק להגיע למערת היונים: ניתן להגיע עם הרכב במרחק של 350 מטרים בלבד לכיוון. תוכלו לרשום בוויז: מערות היונים.

בין אם בחרת לעשות את הטיול או לא, מכאן אנחנו נמשיך להסביר על דרך נוף יער אחיהוד. אחרי שחולפים על פני חניון גילון ממשיכים הלאה אל נסיעה לכיוון מערבה עד לחניון הקנרי, החניון הזה קיבל את שמו בכלל שסביבו צומחים עצי אורן קנרי, גם כאן יש ספסלי פיקניק למי מכם שרוצה לעשות עצירה. מכאן ממשיכים בנסיעה אל עבר מגדל אחיהוד – מדובר על מגדל תצפית של קק”ל, אסורה העליה על המגדל כיוון שהוא משמש לתצפית היערנים במידה ויש שריפות. מכאן ממשיכים הלאה בדרך ואפשר לקבל תצפיות נוף על נחל יצהר, על ג’וליס, ירכא, כפר יאסיף ועוד.

משם הדרך ממשיכה אל עבר חניון הזיתים ומיד אחרי החניון ישנה פניה אל תצפית “גבעת יסעור”. מהתצפית תוכלו לקבל זוית ראיה על עמק זבולון, קיבוץ יסעור וחיפה. הגבעה קיבלה את שמה כיוון שממש כאן התיישבו ראשוני המתיישבים של קיבוץ יסעור לפני העברתם אל המקום בו הקיבוץ נמצא היום מדרום לצומת אחיהוד. מכאן ממשיכים מערבה עד לסיום דרך הנוף מרחבת חנית עפר לצד כביש 70. כדי להגיע לנקודת ההתחלה יש לרשום בוויז: דרך נוף יער אחיהוד. שימו לב כי יש לא מעט אופציות בוויז לנקודה המדוייקת לחצו כאן. הכניסה מוצמת גילון ממש מול תחנת הדלק דור אלון בכביש 8512.

רוצים להמשיך לטייל באזור? 

שמורת הטבע נחל גמל קניון שגור –  נחל שגור הוא אחד מיובליו של נחל חילזון עליו אנחנו לרוב שומעים כשיש שטפונות באיזור הצפון. הוא זה שמנקז את בקעת בית הכרם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
פארק המחצבה פארק הגליל בכרמיאל – בלב העיר כרמיאל תוכלו למצוא את אחד הפארקים הגדולים, פארק המחצבה הידוע גם בשם פארק הגליל הוא פיסת טבע מעניינת שנמצאת ממש לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
פארק המשפחה בכרמיאל – מרכז נופש וספורט – פארק המשפחה שנמצא בלב עיר כרמיאל הוא אחד הפארקים היותר אטרקטיביים שיש לילדים והוא מציע אפשרות בילוי משפחתית ייחודית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
הגבעה הקטנה בקיבוץ יסעור – בתקופה של חודשים אוקטובר-דצמבר נוכל לפגוש את פריחת סתווניות היורה שצצות בהמוניהן אחרי הגשם בגבעה הקטנה שבצפון קיבוץ יסעור.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
פארק גורן – פארק המשלב מספר רב של מסלולי הליכה ותצפיות עוצרות נשימה – למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
מיי בייבי ירכא – מחפשים משחקיה סגורה לימי החורף או הקיץ החמים? בטוח הילדים יהנו כאן וגם אתם – למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
תל יודפת ויער הקופים – תל יודפת מספק לנו טיול קצר סובב התל עם נוף הר עצמון והסביבה סמוך לשם יש את יער הקופים שאפשר לשלב. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 

פארק הסלעים בכיסרא – תופעת טבע ייחודית שמתקיימת רק כאן, מסלול נוח להליכה המתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי מבצר יחיעם ואנדרטת שיירת יחיעם – סיפור מורשת הקרב של שיירת יחיעם וסיפור המבצר המוכר – למידע על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער חניתה – בואו להכיר את סיפור חומה ומגדל ולהנות ממגוון מסלולים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה – בואו להנות מחווית הרכבל והנקרות, תופעת טבע מרהיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.