Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולים באילת - אטרקציות ומסלולי טיול שכדאי להכיר

אילת – עיר הנופש של ישראל שרבים כ”כ אוהבים לנסוע ולנפוש בה, אבל מצד שני גם יש כאלו שיגידו עליה ש: “אילת עיר משעממת”, “אין הרבה מה לעשות שם”, “אין איפה לטיילת באילת”. אז תרשו לנו לחלוק על המשפט הזה ולספר לכם שיש המון אפשרויות לטיולים באילת. ריף הדולפינים, ים, בריכה או האייסמול הם חלק מאוד קטן ממה שהעיר הזו מציעה. וכדי לנפץ את המיתוס ריכזנו כאן רשימה של 10 אפשרויות טיול שכדאי לכם להכיר אם הגעתם לעיר הנופש הדרומית אילת. למי מכם שרוצה ללון בעיר תוכלו ליהנות מ 10% הנחה לרשת אברהם הוסטלס בארץ ואילת, יש להיכנס לאתר הרשת ולהזין קוד קופון: shvilלפרטים נוספים ומימוש ההנחה לחצו כאן.

 חוות הגמלים

חוות הגמלים ממוקמת בנחל שלמה ומציעה מגוון רחב של טיולים בהרי אילת לכל גיל וכיס. אפשר לעשות טיולי יום או טיולי ערב ולהשתתף באירועים שמתקיימים כאן לעיתים ומציעים תצפיות בכוכבים בלילות. יש כאן אפשרויות לטיולים עם גמלים, רייזרים, טיולי כרכרות חמורים ועוד. בנוסף בתוך החווה יש גם פארק חבלים ענק ומרשים שהוא חוויה לילדים. החווה פתוחה בימי שני ועד שבת (ראשון סגור).

הגן הבוטני באילת

בכניסה הצפונית של אילת ליד יער הולנד תוכלו למצוא את אחד מהמקומות הקסומים שיש לאילת להציע, גן אורגני אקולוגי היחיד מסוגו בעולם. בגן הבוטני של אילת יש אוסף צמחים נדיר, שעל אף תנאי מזג האוויר הקיצוניים וכמות המשקעים הקטנה – הגן פורח ומרשים. יש כאן יער גשם, חוות תבלינים ומשתלה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הקניון האדום

22 דקות מהעיר אילת, הישר אל כביש 12 המרהיב, ואתם מגיעים אל אחד המסלולים המיוחדים שנמצא בלב הרי אילת. המסלול הוא ברמת קושי בינונית וכדאי לעשות אותו בשעות הבוקר המוקדמות או אחר צהריים (לפני שמחשיך), כאשר עומס החום אינו בשיאו. בחודשי החורף הגשומים אין להתקרב למקום מחשש לשיטפונות. המסלול בנוי בתוך נקיק, מרהיב ביופיו, כאשר צבע ההרים מסביב הוא – אדום. יש כאן 2 סולמות מגניבים שצריך לרדת במהלך המסלול שהן גם סוג של אטרקציה עבור הילדים, ונוף עוצר נשימה של הרי אילת לכל אורכו של המסלול. למידע מפורט ומלא על המסלול לחצו כאן.

 

שמורת הטבע חי בר

סמוך לקיבוץ יטבתה תוכלו למצוא את שמורת הטבע הייחודית החי בר. טיול בין עצי השיטה ומבט אל בעלי החיים מתקופת המקרא מרגיש כאילו חזרנו אחורה בזמן. חיות רבות מסתובבות כאן בחופשיות כמו: שועל חולות, זאב, נמר, קרקל, ראם לבן, חמור, ערוד ועוד. הטיול המומלץ הוא בסיור ברכב בין החיות של השמורה ולמידה במרכז ההדרכה. למידע מפורט ומלא על המקום והסביבה לחצו כאן.

 

מה למעלה – מצפה כוכבים

אם אתם חובבי כוכבים כדאי לכם מאוד להגיע וליהנות מהאטרקציה במצפה הכוכבים של אילת. סיור מומלץ שמתאים לכל הגילאים עם מדריך בעל ידע נרחב בתחום הסטרונומיה. סיורים בתיאום מראש מול המקום. למידע נוסף על המקום לחצו כאן.

תצפית פלמינגו בבריכות המלח

ממש קרוב לאזורי המלונות של אילת בכניסה הצפונית, תוכלו להבחין בבריכות המלח הגדולות שבתוכן תוכלו למצוא את הפלמינגו. הפלמינגו היא ציפור גדולה בצבע ורוד כתום בעלת צוואר ומקור ארוכים שמסייעים לה לשלות מיני סרטנים ומזונות הגדלים בבריכות המלח של אילת. המיקום של אילת מאפשר לציפורים המגיעות מאפריקה לעצור למנוחה אל דרכן לאירופה ואסיה לכן בסתיו ובאביב אילת הופכת למקום מרכזי לצפרים ולצלמים מכל העולם. יש כאן סככה בה תוכלו לתצפת על הציפורים ולהנות מפיקניק לכל המשפחה. למידע מלא לחצו כאן. 

פארק הצפרות

על המזבלה העירונית של העיר אילת הוקם לו פארק צפרות הומה ציפורים. עונת הנדידה נפתחת באופן רשמי ב 15 לפברואר ונמשכת עד חודשי מאי- יוני כך שאם אתם באילת בתקופה זו, מומלץ בחום לקפוץ לכאן ולא לפספס את הטיול בין הציפורים עם מסלולי הליכה נגישים לכל המשפחה. למידע מלא לחצו כאן. 

 

עמודים עמרם

רבע שעה נסיעה מאילת ואתם יכולים להגיע למסלול קליל ומתאים לכל המשפחה. הרים בצבעים מרהיבים של ורוד, ירוק ושחור בדרך אל עמודי עמרם. בהליכה קצרה מהרכב בסימון שבילים שחור תוכלו ליהנות מהציורים של הטבע עד להגעה לעמודי עמרם המרשימים. למידע מפורט ומלא על המקום לחצו כאן.

פארק תמנע והאגם הנעלם

20 דקות נסיעה מהעיר אילת ואתם מגיעים הישר אל פארק תמנע המרהיב ביופיו. מגוון רחב של מסלולים שונים: מסלולי רכב, הליכה רגלית, אופנים וכדומה. נופי ההרים עוצרי הנשימה ועצי השיטה יגרמו לכם לא לרצות ללכת מכאן. במרחק של 5 דקות נסיעה מהפארק תוכלו להגיע אל האגם הנעלם. מדובר על מכרה נחושת ישן שנסגר בשנת 1978, אשר מי התהום מציפים אותו ויוצרים מעין בריכה ענקית מדהימה ביופייה. אי אפשר שלא להתרשם מצבעי האגם הכחול בלב המדבר הצהוב, תענוג לעיניים. למידע מפורט ומלא על המקום לחצו כאן.

תצפית הר חיזקיהו

הר חיזקיהו הוא ההר הגובה ביותר באזור ומגיע לגובה של 838 מטר ולכן אם אתם מחפשים תצפית מרשימה, זה המקום שנמליץ להגיע אליו. מכאן תוכלו לתצפת על כל איזור הרי אילת וסיני, בקעת הירח ופסגות רכב ג’אבל אל חמרא. אם יהיה יום עם ראות טובה תוכלו גם לראות את מצרים במערב, סעודיה במזרח, את ירדן וכמובן את ישראל. ההר נקרא על שמו של המלך חיזקיהו – מלך יהודה ששלט באיזור, ההר עשוי אבן גרניט אדומה. שימו לב דרוש תיאום עם הצבא טרם הגעתכם לנקודת תצפית זו.

קניון שחורת

קניון שחורת הוא מבין המסלולים היפים והמוכרים יותר שיש להרי אילת להציע למשפחות. מסלול מעגלי, אורכו 4.7 ק”מ והוא כולל בתוכו סלעים בצעים שונים, סולמות, מאובנים ונופים עוצרי נשימה של הרי אילת. הקניון שכאן נוצר לפני מאות מיליוני שנים בגלל התפרצות געשית בשילוב עם זרימת שיטפונות באיזור. המסלול מתחיל קצת אחרי חניון לילה קניון שחורת שם יש שילוט של אין כניסה, מחנים את הרכב ויוצאים להליכה בסימון שבילים ירוק. למידע מלא לחצו כאן.

 

הר אמיר

שמורת טבע מסיב בהרי אילת מאפשר לנו לצאת למסלול מעגלי, מאתגר, בין נופים עוצרי נשימה של הרי אילת, שלל תופעות גיאולוגיות, הרים בצורות שרק הטבע יכול לפסל, מכרות נחושת ותצפיות. הר אמיר נמצא בגובה של 443 מטרים לצד נחל אמיר ולא רחוק ממנו תוכלו למצוא את עמודי עמרם, ההר מורכב מאבני חול, סלעי גיר, מערות כרייה ונחושת פזורה (כן תוכלו לראות כאן נחושת). הר אמיר קיבל את שמו של אמיר שמעון שהיה לוחם בסיירת שקד והציל את חייו של חייל אחר שם שמו הוא אמיר. למידע מלא לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.