Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל גשרון עליון הרי אילת

נחל גשרון נמצא בצמוד לגבול ישראל מצרים והוא הנחל הדרומי ביותר בהרי אילת. שמו של הנחל ניתן לו כיוון שהוא “מגשר” בין שתי מדינות: ישראל ומצרים. בחלקו העליון של הנחל ישנו מסלול הליכה שאורכו כ 3.4 ק”מ, מעגלי והוא מתאים לכל המשפחה. המסלול עובר בכמה נקודות עניין: דרך העתיקה – דרב אל-חג’, מלכודת נמרים וטורפים שחיו כאן בעבר ונקודת תצפית על מצוקי נחל גשרון מבין היפות שיש. לפני שתתחילו את המסלול מומלץ לטפס לתצפית הר יואש שהחניה נמצאת למרגלותיו, מראש ההר תוכלו להנות מנקודת תצפית פנורמית עוצרת נשימה וביום עם ראות טובה אפשר לקלוט כאן את ארבעת המדינות: מצרים, ירדן, ערב הסעודית וכמובן ישראל.

המסלול אל נחל גשרון עליון מתחיל מהחניון בסימון שבילים שחור. לאחר כ 300 מטרים מגיעים אל דרב אל-חג’ – אתר ארכיאולוגי. דרב אל-חג’ הייתה דרך בתקופה הממלוכית שהתחילה את דרכה במצרים דרך סיני אל מפרץ אילת והיא הוקמה כדי לשרת את עולי הרגל שהגיעו ממרוקו, לוב ועוד בדרכם למכה – עיר הולדתו של הנביא מוחמד ואחת הערים החשובות ביותר לאיסלאם. מכאן ממשיכים עם המסלול כ 550 מטרים עד להגעה למלכודת נמרים. כן, כמו שקראתם מלכודת נמרים. בעבר הרחוק היו נוהגים לצוד כאן חיות טורפות שחיו כאן כמו צבועים, זאבים ונמרים במטרה להגן על מקורות המים וצאן.

מכאן המסלול ממשיך עם פניה חדה שמאלה אל האיזור הסלעי שלו ובהמשכו תוכלו לראות כוך בתוך הקיר, מקום זה מכונה “שולחן האכילה”. המקום קיבל את שמו כיוון שלכאן הביא הצבוע את הנבלות אותם היה אוכל וכעת נשארו כאן רק עצמות, יש כאן סלע המזכיר צורת שולחן ולצידו חפשו את העצמות תוכלו לראות כמה מפוזרות כאן. המסלול ממשיך במגמת ירידה ובאיזשהו שלב השביל מתחיל במגמת עליה ונפרד מתוואי הנחל עד למפגש סימון שבילים שחור כחול ושביל ישראל (כתום, כחול ולבן). רגע לפני שנפרדים מהשחור תוכלו לטפס אל עבר נקודת תצפית – מצפה נחל גשרון. מכאן תוכלו לקבל נקודת תצפית עוצרת נשימה לכיוון המשך תוואי נחל גשרון ועל המצוקים המרשימים שלו.

מתצפית גשרון נחזור לשביל המסומן ונפנה עם הכחול שמאלה. למעשה מכאן יש לנו הליכה של כ 1.1 ק”מ על סימון שבילים כחול וגם סימון שבילים של שביל ישראל (כתום, כחול לבן). מומלץ לבקר במסלול זה בחודשים הנעימים כיוון שהוא חשוף כולו לשמש, דרגת הקושי של המסלול קל עד בינוני ויש לשמור על ילדים באיזורים הקרובים למדרון. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: נחל גשרון עליון.

רוצים להמשיך לטייל באיזור? הנה כמה המלצות:

פארק הצפרות ובריכות הפלמינגו – פארק גדול ומסודר שבו עובר שביל טיול נגיש בין גשרים ותצפיות אל בריכות המלח והציפורים שנודדות לכאן. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

הקניון האדום – מסלול הקניון האדום בהרי אילת יכניס אתכם לטיול בין נופי המדבר המרהיבים, לצד מגוון צבעי הסלע המיוחדים. מסלול יפהפה, חווייתי ומתאים גם למשפחות. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

הר צפחות – בגובה של 278 מטר אפשר להגיע למסלול מעגלי, שאורכו 4 ק”מ והוא מטפס עד לפסגה הר צפחות שהוא ההר הדרומי ביותר בישראל ומפסגתו תצפית לארבע מדינות. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

המצפה התת ימי באילת – מבין האטרקציות המובילות עבור הנופשים באילת: הצצה מופלאה אל עולם המגוון שחי כאן מתחת לפני המים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

קניון שחורת – שמורת טבע מסיב אילת – מסלול שטח יפהפה שמתאים למשפחות. הטיול עובר בין נופי מדבר מרהיבים ומשלב גם טיפוס חווייתי בסולמות. למידע מלא לחצו כאן.

עמודי עמרם – שמורת טבע מסיב אילת – נקודת עניין נוספת בשמורת מסיב אילת: מסלול הליכה קצר שיוביל אתכם אל עמודי עמרם המרשימים שנוצרו כאן בסלע. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.