Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עמודי עמרם – שמורת טבע מסיב אילת

אם אתם מבקרים באיזור אילת אל תפספסו את הביקור בעמודי עמרם. עמודי עמרם הם עמודים העשויים אבן חול נובית רכה וצבעונית בגוון אדום ורוד. העמודים הם תוצאה של חילחול מי הגשמים בתוך הסדקים שהיו קיימים במצוק. חילחול המים יצר כאן חמישה עמודים שגובהם עומד עד 15 מטרים.

שם העמודים ניתן להם בגלל הנחל שמתחיל את דרכו כאן – נחל עמרם. שמו הערבי של הנחל הוא “ואדי עמראני” שפירושו הוא הנחל עם המבנים. לאורך נחל עמרם תוכלו למצוא שרידי מבנים עתיקים שהיו כאן עוד מתקופת מחצבות הנחושת הרומית ביזנטית. בגלל ריכוז גדול של ברזל בסלע מאפשר לו לקבל את צבעו האדום בנוסף הסלע כאן עשיר גם בנגן ומינרלים נוספים.

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “עמודי עמרם”. נכנסים מכביש 90 – כ 9 ק”מ מצומת הישוב באר אורה. חשוב לציין שמי מכם שמגיע לכאן מאילת לא יוכל לפנות שמאלה על פי השילוט “לקניון שחורת ועמודי עמרם” בגלל מעקה הבטיחות בכביש ולכן יש לנסוע עד באר אורה ולעשות פרסה. נוסעים על סימון שבילים כחול בדרך עבירה לכל רכב עד להגעה לצומת דרכים: שמאלה השביל הירוק יוביל אתכם אל קניון שחורת ימינה המשך השביל הכחול יוביל אתכם אל עמודי עמרם. ממשיכים עם השביל הכחול עוד 4 ק”מ עד לחניון עמודי עמרם ומכאן ישנה הליכה קצרה של כ 400 מטרים בסימון שבילים שחור עד לעמודים.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

הר אמיר – הרי אילת – אתם מוזמנים לאחד המסלולים המדהימים שהרי אילת מציעים – הר אמיר. טיול מאתגר, מעגלי עם נופים עוצרי נשימה, מכרות נחושת וסלעים בפיסול טבעי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קניון שחורת – שמורת טבע הרי אילת – מסלול משפחתי, מעגלי שמשלב בתוכו את כל מה שיפה בהרי אילת: סולמות, סלעים בצבעים מטריפים, תצפיות מדהימות ואפילו מאובנים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

המצפה התת ימי באילת – המצפה התת ימי באילת הוא אחת מבין האטרקציות המובילות עבור הנופשים באילת ומגיעים אליו עשרות אלפי מבקרים בשנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק תמנע – מסלולי הליכה ואופניים עם נופי בקעת תמנע שאסור לפספס! למידע מלא על המקום לחץ כאן.

האגם הנעלם תמנע – האגם הנעלם הוא תופעת טבע ייחודית בלב המדבר, הנמצאת במרחק נסיעה של דקות בודדות מפארק תמנע. האגם הנעלם יוצר בריכת מים גדולה בצבעי כחול טורקיז. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אטרקציות שאסור לפספס בתוך אילתלרשימה המלאה לחץ כאן

פארק יטבתה – עצירת התרעננות בפארק לטיול קצר, ואפשרות ללמוד קצת במרכז המבקרים החווייתי שמספר על הקיבוץ ועל המחלבה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת טבע חי בר יטבתה – במרחק של מספר דקות נסיעה בודדות תוכלו להגיע אל שמורת הטבע החשובה ולצאת לטיול ספארי בין החיות שמתגוררות כאן. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.