Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת הטבע חי בר יטבתה

שמורת הטבע חי בר יטבתה של רשות הטבע והגנים נמצאת במרחק נסיעה של כחצי שעה מהעיר אילת. מדובר בשמורה העוסקת בפעילות חשובה ומבורכבת של טיפול בבעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה והשבתן אל הטבע. יחד עם זאת המקום מהווה גם אטרקציה למבקרים. בביקור שלכם בחי בר תוכלו להיחשף אל השמורה הגדולה והמרשימה הזו, ולצאת לטיול ספארי ברכב שעובר בין החיות הנדירות השונות שחיות כאן בשמורה. בנוסף בשמורת החי בר יטתבה קיים חניון לילה מסודר ללינת שטח. 

החי בר יטבתה נמצא במרחק נסיעה של דקות בודדות ממרכז המקרים של פארק יטבתה, אך מדובר בשני מקומות שונים. בחי בר תוכלו לצפות בסרטון שיסביר לכם בקצרה על המקום שבו אתם נמצאים, פועלו וחשיבותו לטבע ולאחר מכן לצאת לטיול רכוב בשטח הפתוח בין בעלי החיים השונים שמסתובבים כאן בחופשיות. בסיור תוכלו לראות ראמים, יענים ואת הפראים הנדירים והיפהפיים שנעלמו מהאזור וכיום הם מוחזרים אל הטבע בהדרגה. 

הביקור בשמורת החי בר הוא אינו כביקור בגן חיות רגיל, אך הוא מיוחד ומרשים. מדובר בשמורת טבע העוסקת בפעילות מבורכת, טיפול יום יומי בבעלי החיים והענקת כל התנאים להם הם זקוקים. לאחר טיפול ראוי יכולים חלק מבעלי החיים לשוב אל השטח הפתוח ולחזור ולשרוד באופן טבעי בטבע. 

קמפינג חי בר יטבתה

בשמורת הטבע חי בר יטבתה אפשר להגיע ולהנות מחניון לילה מדברי מרשים עם כמה אפשרויות לינה: אוהלים פרטיים או השכרה של אוהלים משפחתיים במקום. במתחם החניון יש תאורה מלאה ונקודות חשמל, בנוס יש כאן שירותים ותאי מקלחות עם מים חמים. יש כאן מטבח שדה, משטחי עבודה, כירות גז לבישול של המקום, מקררים, מקפיאים, שולחנות פיקניק וסככות צל. חניון הלילה חי בר נמצא במיקום מצוין למי מכם שרוצה לצאת למסלולי הליכה בהרי אילת: קרוב לכאן יש את חניון שחורת, הר אמיר, תמנע ועוד. כדי להזמין מקום היכנסו לאתר הרישמי של רשות הטבע והגנים.

שמורת חי בר נוספת קיימת גם בכרמל שבצפון הארץ – חי בר כרמל. גם שם הפעילות של השמורה דומה, אך שם תוכלו לצאת לטיול רגלי בין בעלי חיים אחרים כמו איילים, יחמורים, עזי בר ונשרים מרשימים. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: שמורת הטבע חי בר יטבתה. לפני הגעתכם לחי בר יטבתה  – נמליץ לכם להתעדכן באתר של רשות הטבע והגנים על פעילויות המתקיימות בגן. לאתר רשות הטבע והגנים לחצו כאן. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור? הנה כמה המלצות:

הר אמיר – הרי אילת – אתם מוזמנים לאחד המסלולים המדהימים שהרי אילת מציעים – הר אמיר. טיול מאתגר, מעגלי עם נופים עוצרי נשימה, מכרות נחושת וסלעים בפיסול טבעי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קניון שחורת – שמורת טבע הרי אילת – מסלול משפחתי, מעגלי שמשלב בתוכו את כל מה שיפה בהרי אילת: סולמות, סלעים בצבעים מטריפים, תצפיות מדהימות ואפילו מאובנים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק תמנע – מסלולי הליכה ואופניים עם נופי בקעת תמנע שאסור לפספס! למידע מלא על המקום לחץ כאן.

פארק יטבתה – עצירת התרעננות בפארק לטיול קצר, ואפשרות ללמוד קצת במרכז המבקרים החווייתי שמספר על הקיבוץ ועל המחלבה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

האגם הנעלם תמנע – האגם הנעלם הוא תופעת טבע ייחודית בלב המדבר, הנמצאת במרחק נסיעה של דקות בודדות מפארק תמנע. האגם הנעלם יוצר בריכת מים גדולה בצבעי כחול טורקיז. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

המצפה התת ימי באילת – המצפה התת ימי באילת הוא מבין האטרקציות המובילות עבור הנופשים באילת ומגיעים אליו עשרות אלפי מבקרים בשנה כדי לקבל הצצה אל החיים מתחת לפני הים. למידע מלא ודרכי הגעה לחץ כאן.

אטרקציות שאסור לפספס בעיר אילתלרשימה המלאה לחצו כאן.

עמודי עמרם – שמורת טבע מסיב אילת – אם אתם מבקרים באיזור אילת כדאי לכם לא לפספס את הטיול אל עמודי עמרם. עמודי עמרם הם עמודים פרי יצירת הטבע, העשויים אבן חול נובית רכה וצבעונית בגוון אדום ורוד. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.