Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הר אמיר - הרי אילת

שמורת טבע מסיב בהרי אילת מאפשר לנו לצאת למסלול מעגלי, מאתגר, בין נופים עוצרי נשימה של הרי אילת, שלל תופעות גיאולוגיות, הרים בצורות שרק הטבע יכול לפסל, מכרות נחושת ותצפיות. הר אמיר נמצא בגובה של 443 מטרים לצד נחל אמיר ולא רחוק ממנו תוכלו למצוא את עמודי עמרם, ההר מורכב מאבני חול, סלעי גיר, מערות כרייה ונחושת פזורה (כן תוכלו לראות כאן נחושת). הר אמיר קיבל את שמו של אמיר שמעון שהיה לוחם בסיירת שקד והציל את חייו של חייל אחר שם שמו הוא אמיר.

המסלול להר אמיר נחשב בדרגת קושי בינוני עד קשה, הוא מתאים למשפחות מורגלות הליכה, מעגלי ואורכו כ 3.2 ק”מ. המסלול מתחיל בחניון למרגלות הר אמיר בסימון שבילים ירוק. כבר בתחילת המסלול ישנם שרידים של מכרות נחושת, חפשו בשטח סביבכם את הסלעים הכחולים/ירוקים שהם מינרלי נחושת. מתחילים לצעוד בסימון שבילים ירוק לאחר כ 60 מטר נראה צומת שבילים ירוק אדום כאן ממשיכים עם הירוק (האדום זה השביל ממנו נחזור בסיום המסלול). נצעד בשביל הירוק העולה בצורה תלולה על חול/אבנים כ 1.3 ק”מ עד לצומת דרכים נוספת כחול ירוק. כאן נמשיך עם הירוק.

נצעד כ 500 מטרים עד לצומת דרכים נוספת של ירוק אדום – הפעם נבחר באדום. בשלב זה ממשיכים לרדת עם האדום כ 1.4 ק”מ עד להגעה חזרה לרכב. כדי להגיע לכאן תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז. נכנסים מכביש 90 – כ 9 ק”מ מצומת הישוב באר אורה. חשוב לציין שמי מכם שמגיע לכאן מאילת לא יוכל לפנות שמאלה על פי השילוט “לקניון שחורת ועמודי עמרם” בגלל מעקה הבטיחות בכביש ולכן יש לנסוע עד באר אורה ולעשות פרסה. נוסעים על סימון שבילים כחול בדרך עבירה לכל רכב עד להגעה לצומת דרכים: שמאלה השביל הירוק יוביל אתכם אל קניון שחורת ימינה המשך השביל הכחול יוביל אתכם אל עמודי עמרם והר אמיר. ממשיכים עם השביל הכחול כ 3.3 ק”מ עד לחניון עם סימון שבילים ירוק והשילוט המפנה אותנו לתחילת המסלול בהר אמיר. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

קניון שחורת – שמורת טבע הרי אילת – מסלול משפחתי, מעגלי שמשלב בתוכו את כל מה שיפה בהרי אילת: סולמות, סלעים בצבעים מטריפים, תצפיות מדהימות ואפילו מאובנים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עמודי עמרם – שמורת טבע מסיב אילת – אם אתם מבקרים באיזור אילת אל תפספסו את הביקור בעמודי עמרם. עמודי עמרם הם עמודים העשויים אבן חול נובית רכה וצבעונית בגוון אדום ורוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

המצפה התת ימי באילת – המצפה התת ימי באילת הוא אחת מבין האטרקציות המובילות עבור הנופשים באילת ומגיעים אליו עשרות אלפי מבקרים בשנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק תמנע – מסלולי הליכה ואופניים עם נופי בקעת תמנע שאסור לפספס! למידע מלא על המקום לחץ כאן.

פארק יטבתה – עצירת התרעננות בפארק לטיול קצר, ואפשרות ללמוד קצת במרכז המבקרים החווייתי שמספר על הקיבוץ ועל המחלבה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת טבע חי בר יטבתה – במרחק של מספר דקות נסיעה בודדות תוכלו להגיע אל שמורת הטבע החשובה ולצאת לטיול ספארי בין החיות שמתגוררות כאן. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

האגם הנעלם תמנע – האגם הנעלם הוא תופעת טבע ייחודית בלב המדבר, הנמצאת במרחק נסיעה של דקות בודדות מפארק תמנע. האגם הנעלם יוצר בריכת מים גדולה בצבעי כחול טורקיז. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אטרקציות שאסור לפספס בתוך אילתלרשימה המלאה לחץ כאן

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Email