Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק תמנע והאגם הנעלם

פארק תמנע נמצא בדרום הארץ, במרחק נסיעה של כחצי שעה מהעיר התיירותית אילת. אם אתם יורדים דרומה לאילת, פארק תמנע הוא לדעתנו מקום שכדאי לכם מאוד ועצור בו ולהכיר. הפארק משתרע על פני שטח גדול ויש בו מסלולי טיול רבים בדרגות קושי שונות ולכן הטיול בו מתאים לכל אחד. ברחבי הפארק תיחשפו לתופעות טבע מיוחדות ופיסות היסטוריה שהתגלו בלב המדבר. בנוסף מדובר בפארק עם נופים מדבריים מרהיבים המציגים את עוצמתו המיוחדת של המדבר.

בתחילת הטיול שלכם בפארק תמנע יש אפשרות לצפות בסרטון אורקולי קצר שמציג מידע ומעט רקע היסטורי על הפארק. בכניסה תוכלו לקבל מפה ולבחור את מסלול הטיול המועדף שלכם. ישנה אפשרות לטיול רגלי במסלולים השונים, מסלולי רכיבה או נסיעה ברכב עם עצירה במספר נקודות עניין בדרך. במהלך הנסיעה בפארק תפגשו כמה מהמקומות המשמעותיים של הפארק ביניהם את עמודי שלמה המרשימים, סלע פטרייה מיוחד וציורי סלע עתיקים. לאורך כל הדרך תוכלו להתרשם מנופי המדבר הפראי שנחשף כאן לפניכם. 

לקראת סיומו של המסלול תגיעו אל אגם תמנע שנקרא גם אגם נחושתן. כאן תוכלו לעשות עצירת למנוחה או לפיקניק. האגם מרשים ויהפהפה וסביבו יש פינות ישיבה מסודרות. שימו לב – זה לא האגם הנעלם, עליו נרחיב גם מיד. לצידו של אגם נחושתן יש מספר אטרקציות נוספות כמו: שייט בסירות פדלים, מילוי בקבוקונים בחולות צבעוניים שנאספו מהאזור. בנוסף, באזור זה יש גם אתר קמפינג המציע מספר אפשרויות לינה.   

אם בחרתם להגיע חבקר בפארק תמנע בעונת הקיץ קחו בחשבון שבעונה זו הטמפרטורות כאן גבוהות במיוחד – בכל זאת, מדבר. לכן כדאי להקדים את הטיול לשעות המוקדמות של הבוקר או לשעות אחה”צ על מנת ליהנות ממזג אוויר סביר. הפארק מציע גם סיורים ליליים שמאפשרים ליהנות מתצוגת אורות מרהיבה. לפני הגעתכם לפארק תמנע  – נמליץ לכם להתעדכן גם באתר הרשמי של המקום – לאתר הרישמי של פארק תמנע לחץ כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “פארק תמנע”.

האגם הנעלם – במרחק נסיעה קצר מהכניסה של פארק תמנע תוכלו להתרשם מתופעת טבע נוספת ואחת מהמיוחדות שיש במדינה שלנו – האגם הנעלם של בקעת תמנע. מדובר על מכרה נחושת ישן שנסגר בשנת 1978, אשר מי התהום מציפים אותו ויוצרים מאין בריכה ענקית מדהימה ביופייה! אי אפשר שלא להתרשם מצבעי האגם הכחול בלב המדבר הצהוב – תענוג לעיניים. שימו לב – המים כאן הם לא לרחצה בשל מליחות מים גבוהה במיוחד. 

כדי להגיע לאגם הנעלם עליכם לנסוע על כביש 90 לכיוון אילת ולפנות ימינה פניה אחת אחרי הפניה לתמנע. נסיעה קצרה בכביש עפר תוביל אתכם לתצפית הכל כך מיוחדת הזו. תוכלו לרדת עד לקו המים אבל זה מתאים בעיקר לרכבי 4*4 או להליכה רגלית (קחו בחשבון שצריך אח”כ גם לטפס חזרה את העליה). ניתן לרשום בוויז “האגם הנעלם”. בסמוך לתצפית על האגם הנעלם תוכלו לראות עוד תופעה מרהיבה “סדקי תמנע” או “הסדקים” שהם מכרה נחושת שהיה מלא במים והשאיר אחריו סדקים גדולים לאחר שהתייבש. בין סדק לסדק יש בורות של 2 מטר גובה (נא להיזהר ולשמור על הילדים!!!). הסדקים נמצאים בצד שמאל של החניה לאגם הנעלם.

רוצים להמשיך לטייל באיזור? הנה כמה המלצות:

פארק הצפרות ובריכות הפלמינגו – פארק גדול ומסודר שבו עובר שביל טיול נגיש בין גשרים ותצפיות אל בריכות המלח והציפורים שנודדות לכאן. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

האגם הנעלם תמנע – האגם הנעלם הוא תופעת טבע ייחודית בלב המדבר, הנמצאת במרחק נסיעה של דקות בודדות מפארק תמנע. האגם הנעלם יוצר בריכת מים גדולה בצבעי כחול טורקיז. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע חי בר יטבתה – טיול ספארי מהנה שעובר בין חיות הבר שמגדלים כאן לפני השבתן אל הטבע הפתוח. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

המצפה התת ימי באילת – מבין האטרקציות המובילות עבור הנופשים באילת: הצצה מופלאה אל עולם המגוון שחי כאן מתחת לפני המים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

קניון שחורת – שמורת טבע מסיב אילת – מסלול שטח יפהפה שמתאים למשפחות. הטיול עובר בין נופי מדבר מרהיבים ומשלב גם טיפוס חווייתי בסולמות. למידע מלא לחצו כאן.

עמודי עמרם – שמורת טבע מסיב אילת – נקודת עניין נוספת בשמורת מסיב אילת: מסלול הליכה קצר שיוביל אתכם אל עמודי עמרם המרשימים שנוצרו כאן בסלע. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.