Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק הצפרות ובריכות הפלמנגו באילת

העיר אילת מהווה תחנת עגינה חשובה לציפורים, והיא מהווה ציר מרכזי בנקודה הדרומית ביותר בארץ במסלול הנדידה שלהן. עם התפתחותה של העיר אילת, השטחים הפתוחים הלכו ונעלמו ועל אדמתם נבנו מלונות, שטחי מסחר ומבנים נוספים. מיעוט השטחים הפתוחים פוגע ביכולת של הציפורים למצוא מזון ולכן מדי שנה נצפתה ירידה בכמות הציפורים העוברת דרך אילת. על מנת לעשות שינוי ולהחזיר את המצב לקודמתו, הוקם פארק הצפרות שכיום מהווה אתר שמאפשר נקודת עצירה טובה לציפורים הנודדות.

עובדי פארק הצפרות באילת משקיעים עבודה רבה על מנת להוות נקודת עצירה טובה ומזינה עבור מגוון מיני עופות וציפורים. ברחבי הפארק יש אגם מים מתוקים, אגם מי מלח וצמחייה מגוונת שמטופלים באופן קבוע. בנוסף לכך, הפארק מהווה אטרקציה עבור מי שרוצה ללמוד, להכיר ולראות עשרות מיני ציפורים ועופות. הפארק מאפשר לכם להתנתק לרגע מהעיר ולהגיע לטיול בטבע.

בפארק הצפרות אילת יש שבילי הליכה מסודרים העוברים בין אגמים ונקודות תצפית מהן תוכלו לראות עופות מים וציפורים מזנים שונים המגיעות הנה מרחבי העולם. מי שרוצה להעשיר את הידע וללמוד על המקום ועל הציפורים הנודדות יכול לצאת לסיורים מודרכים שהמקום מציע. במרחק של מספר דקות נסיעה ממרכז הצפרות תוכלו להגיע אל אגם מי מלח גדול שבו תמצאו להקות פלמינגו יפהפיות שמתקררות להן במי האגם אם כי ניתן לראות אותן גם מפארק הצפרות (תביאו משקפות). מרכז הצפרות מוציא סיורים מודרכים גם אל בריכות הפלמינגו המיוחדות.

פארק הצפרות פתוח לאורך כל שעות היום והכניסה היא ללא עלות. הסיורים המודרכים הם בתשלום. שעות הביקור המומלצות הן שעות הבוקר המוקדמות או השעות שלקראת השקיעה כי אז יש סיכוי לראות מספר גדול יותר של ציפורים. למרות עומס המבקרים באילת בקיץ, העונות המומלצות לביקור בפארק הן דווקא באביב, בסתיו ובחורף מאחר ואלו מהווים את זמני הנדידה המשמעותיים. לאתר הרשמי של פארק הצפרות באילת לחץ כאן. למי מכם שרוצה להאריך את הסיור כאן יכול לשלב את הביקור גם בארץ החרדונים. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: פארק הצפרות אילת.

אסון הנגמ"ש

בכניסה לפארק הצפרות מיד אחרי פארק הקקטוסים, רגע לפני שעולים על הגשר הפונה לכיוון בריכות בהמשך. אפשר להגיע לכיתת שדה ופינת הנצחה שהוקמה לזכרם של ששת החיילים שנהרגו בשנת 2004. החיילים שנפלו: אביעד דרעי, איתן ניומן, יעקב מרביצה, יעקב גרבי, קובי מזרחי ואדרון עמר שהוא היה תושב אילת ולכן הוחלט להנציחם כאן. המשימה שניתנה לצוות היה לפוצץ מפעלים שבהם מיוצרים טילים, בדרכם למשימה הנגמ”ש שבו נסעו נפגע פגיעה ישירה.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

ארץ החרדונים אילת – בסמוך לפארק הצפרות של אילת בחלקה הצפוני תוכלו להגיע אל “ארץ החרדונים”. מהחניה הראשית של ארץ החרדונים אפשר לצאת למסלול הליכה המסומן שחור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הגן הבוטני אילת – בכניסה הצפונית של העיר אילת הוקם הגן הבוטני אילת שהוא גן אורגני אקולוגי היחיד מסוגו בעולם. קשה להאמין שבלב המדבר החם הצליחו להפריח חיים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

המצפה התת ימי באילת –  המצפה התת ימי באילת הוא אחת מבין האטרקציות המובילות עבור הנופשים באילת ומגיעים אליו עשרות אלפי מבקרים בשנה. למדיע מלא על המקום ודרכי הגע לחץ כאן.

עמודי עמרם – שמורת טבע מסיב אילת – אם אתם מבקרים באיזור אילת אל תפספסו את הביקור בעמודי עמרם. עמודי עמרם הם עמודים העשויים אבן חול נובית רכה וצבעונית בגוון אדום ורוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הר אמיר – הרי אילת – אתם מוזמנים לאחד המסלולים המדהימים שהרי אילת מציעים – הר אמיר. טיול מאתגר, מעגלי עם נופים עוצרי נשימה, מכרות נחושת וסלעים בפיסול טבעי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קניון שחורת – שמורת טבע הרי אילת – מסלול משפחתי, מעגלי שמשלב בתוכו את כל מה שיפה בהרי אילת: סולמות, סלעים בצבעים מטריפים, תצפיות מדהימות ואפילו מאובנים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק תמנע – מסלולי הליכה ואופניים עם נופי בקעת תמנע שאסור לפספס! למידע מלא על המקום לחץ כאן.

פארק יטבתה – עצירת התרעננות בפארק לטיול קצר, ואפשרות ללמוד קצת במרכז המבקרים החווייתי שמספר על הקיבוץ ועל המחלבה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת טבע חי בר יטבתה – במרחק של מספר דקות נסיעה בודדות תוכלו להגיע אל שמורת הטבע החשובה ולצאת לטיול ספארי בין החיות שמתגוררות כאן. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

האגם הנעלם תמנע – האגם הנעלם הוא תופעת טבע ייחודית בלב המדבר, הנמצאת במרחק נסיעה של דקות בודדות מפארק תמנע. האגם הנעלם יוצר בריכת מים גדולה בצבעי כחול טורקיז. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אטרקציות שאסור לפספס בתוך אילתלרשימה המלאה לחץ כאן

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.