Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסע ים אל ים – חופי אכזיב עד חופי הכנרת

מסע ים אל ים הוא מסלול שאורכו 70.5 ק”מ, תחילת המסלול בחופי אכזיב לצד תל אכזיב והסיום שלו מעט צפונית לקיבוץ גינוסר בחופי הכנרת. את המסע ים אל ים ניתן לחלק למספר ימים לפי בחירתכם, צריך לקחת בחשבון כי המסע הוא בדרגת קושי בינוני עד קשה – מלבד חלקו הראשון שמוגדר קל. כדי לצאת אליו צריך להיות בכושר עםניסיון במסלולים ארוכים ולהצטייד במפת סימון שבילים מספר 2. את המסע אפשר לחלק ל – 4 ימים אך אם אתם לא לחוצים בזמן ניתן להאריך אותו (פירוט בסוף) :

היום הראשון – 19.5 ק”מ

את היום הראשון מתחילים בחוף אכזיב לצד תל אכזיב ולצד אנדרטת יד לי”ד פונים מזרחה אל שביל לא מסומן. בחלק זה של המסלול בערך 5 ק”מ המסלול לא מסומן בסימון שבילים לכן יש להעזר במפות או אפליקצית ניווט. במהלך הקטע הזה עוברים בין שטחים חקלאים ושביל עפר. בהגעתנו לכביש 70 נצעד עליו בזהירות עד לפניה שמאלה לכביש 8911 לכיוון מנות. ההליכה כביש 8911 אורכה 1.7 ויש ללכת בזהירות עד לכניסה לנחל כזיב בסימון שבילים ירוק.

סימון שביל ירוק יוביל אותנו לאורך נחל כזיב דרך חניון עין חרדלית, בריכת הדלבים ועין טמיר. מעין טמיר נצעד עוד 1.8 ק”מ עם סימון שבילים ירוק עד לפיצול עם השחור שיעלה אותנו מעלה לכיוון מצד אבירים ואל חניון הלילה חניון אבירים בו נלון בלילה הראשון. חניון אבירים הוא חניון שלט, בו תוכלו למצוא נקודת מים ושטח להקים את האוהל.

היום השני – 18 ק”מ

אל היום השני יוצאים מחניון אבירים דרך חורבת זווית, צריך לקחת בחשבון שיש כאן 3.1 ק”מ של הליכה לא מסומנת ולכן יש להשתמש במפת סימון שבילים או באפליקצית ניווט. לאחר ה 3.1 מגיעים אל סימון שבילים ירוק איתו נפנה לכיוון דרום מזרח. במהלך ההליכה נעבור בחורבת מורגות עד להגעה לגשר אלקוש. למי מכם שבוחר לקצר את המסלול יכול לעצור כאן ללילה השני (פירוט על האפשרות הזאת בסוף הכתבה) מגשר אלקוש ממשיכים על תוואי נחל כזיב בסימון שבילים ירוק דרך עין רטט, עין טבעת, עין זבול ועין חותם ששם גם תוכלו להרענן במי המעיין.

מעין חותם בהליכה של בערך 2.1 נגיע אל פיצול שבילים ירוק אדום, כאן נבחר באדום ונכנס אל נחל נריה במרשים. נחל נריה יספק לנו נקודות צל והליכה מאתגרת מעט שתוביל אותנו בסופו של דבר לאחר 3.3 לחניות חרבת חממה. בחניון לילה חרבת חממה יש שולחנות פיקניק, נקודת מים ובסמוך לו יש את בית ספר שדה הר מירון למי מכם שרוצה לבחור בלינה שהיא לא אוהל.

היום השלישי – 17 ק”מ

ביום השלישי יוצאים מחרבת חממה בסימון שבילים שחור המטפס על הר נריה. לאחר הליכה של 2.8 בשביל השחור נגיע אל פיצול שבילים אדום שחור ומכאן נפנה עם האדום מזרחה לכיוון מצפור הלבנון ושביל הפסגה. נצעד 1.3 ק”מ על שביל הפסגה ולאחר מכן נגיע אל חניון הפסגה כאן תוכלו לעצור לעצירת פיקניק ונשתלב עם המסלול הכחול. המסלול הכחול יקח אותנו דרך חורבת בק. בחורבת בק נפרד מהסימון הכחול ונצמד אל מפות סימון השבילים במסלול לא מסומן שאורכו 1.9 ק”מ עד מיזוג עם סימון שבילים ירוק. המסלול הירוק עוקף את חורשת ה 44. לאחר הליכה של 1.5 ק”מ ניפרד מהשביל הירוק וניצמד שוב למפות סימון שבילים לשביל שיוביל אותנו עד לחניון הפיתול דרך חורבת שמע. 

למי מכם שרוצה לקצר יכול לישון בחניון הפיתול (פירוט על האפשרות הזאת בסוף הכתבה). מחניון הפיתול נצעד על סימון שבילים שחור שהוא נחל מירון עליון. נחל מירון לאחר הליכה של 3.2 ק”מ מביא אותנו למפגש עם נחל עמוד עליון. משם נמשיך עם המסלול עוד 2.8 ק”מ עד לפיצול שבילים עם הכחול שיוביל אותנו מעלה לכיוון עין כובס, כאן נעביר את הלילה. 

היום הרביעי – 16 ק”מ 

את היום הרביעי מתחילים מעין כובס יורדים בסימון שבילים כחול לכיוון נחל עמוד, בסיום הירידה נגיע אל צומת שבילים כחול שחור, נפנה עם השחור דרומה לכיוון נחל עמוד. צריך לקחת בחשבון כי חלק זה של המסלול הוא חלק מאתגר, קשה ומצריך את המטייל להיות בכושר. 6 ק”מ של הליכה מרהיבה באחד הנחלים היפים של הצפון עד להגעה חניון בצמוד לכביש 85 שם ניתן לעשות עצירת התרעננות. 

משם ממשיכים עם סימון שבילים שחור שיוביל אותנו לחלקו התחתון של נחל עמוד דרך הגיחון של המוביל הארצי בנחל עמוד. בהמשך המסלול נעבור גם בדרך העמוד המפורסם שעומד כאן ועל שמו נקרא הנחל ומסיימים בחופי הכנרת צפונית לקיבוץ גינוסר.

אפשרות למסלול ארוך יותר

למי מכם שרוצה לעשות במקטעים קצרים יותר את המסע ים אל ים ולהאריך את זמן מסע ל שישה ימים, יכול לבחור את פיצול הימים באופן הבא:

  • היום הראשון 19 ק”מ תל אכזיב עד לאבירים.
  • היום השני 10 ק”מ אבירים עד לחניון גשר אלקוש.
  • היום השלישי 10 ק”מ גשר אלקוש לחרבת חממה.
  • היום הרביעי 10 ק”מ חרבת חממה עד לחניון הפיתול.
  • היום החמישי 12 ק”מ חניון הפיתול עד לחניון נחל עמוד כביש 85.
  • היום השישי 9.5 ק”מ מחניון נחל עמוד בכביש 85 עד לחופי הכנרת.
רשימת ציוד וטיפים לטרקים בישראל
רשימת ציוד וטיפים לטרקים בישראל

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.