Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל מירון עליון – עין אוראי - עין מירון

בשנים האחרונות חברת מקורות החלה להשיב מים אל הטבע, ואחד המקומות האלו הוא בנחל מירון עליון. ההזרמה של המים יוצרת עבורנו בריכות שכשוך מקסימות בשם עין אוראי או בשם המוכר יותר עין מירון. חשוב לציין כי הבריכות באיזור זה משמשות גם כמקווה ולכן בימי שישי יכול להיות עמוס במבקרים מקומיים.

עין אוראי או עין מירון הוא מעיין שקוף, קטן ושקט שבקלות רבה אפשר לפספס אותו גם אם עושים כאן את המסלול. ההליכה לכיוון הצינור והבריכות שהוא יוצר לא קשה, נוחה להליכה ואפילו מוצלת ברובה. עין מירון ושאר הבריכות שיש כאן (ספרנו 3) הן קטנות כך שאם יש כאן כמה עשרות מטיילים זה כבר יכול להיחשב כעומס. סביב הבריכה הראשונה, שבה גם יש את הצינור הזורם, יש המון מקומות ישיבה מוצלים מתחת לעצים, בשאר הבריכות האיזור הוא קטן יותר. דבר אחרון לפני שנסביר את דרכי ההגעה לכאן – שמנו לב שיש לא מעט מטיילים שמתבלבלים בין עין אוראי עליו כתבנו כאן לבין עין אלרואי שנמצא באיזור טבעון והוא מקום מקסים לא פחות – למידע מלא על עין אלרואי לחצו כאן.

את המסלול מתחילים מחניון הפיתול שמהווה חניון לילה של קק”ל. החניון נמצא בתוואי הדרך של שביל ישראל או ים אל ים כך שאם תגיעו לפה אולי תפגשו מטיילים שביליסטים שאת הלילה בחרו להעביר כאן לפני המשך הטיול שלהם. הכניסה לחניון היא רק בדרך היורדת ולא העולה כיוון שיש קו לבן רציף. כדי להגיע לעין אוראי תוכלו לרשום בוויז: חניון הפיתול. מכאן אנחנו מתחילים לצעוד לפי סימון שבילים שחור, חוצים את המנהרה שעוברת מתחת לכביש (תתכוננו קצת להתכופף) וממשיכים עם סימון שבילים שחור כ 300 מטרים עד ששומעים את רעש המים שזורמים כאן מהצינור.

רוצים להמשיך לטייל באיזור הזה? הנה כמה הצעות:

נחל מירון עליון – עין זבד, כיסא אליהו וחורבת שמע – נחל מירון עליון מציע מגוון רחב של מסלולים חלק מוכרים יותר וחלקם פחות. אחד המסלולים שפחות מטויילים הוא המסלול המעגלי בחלקו העליון של הנחל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער ביריה מירון – חניון חננאל – ע”ש יצחק חננאל איש הגליל -בין יער ביריה להר מירון בין ספסופה למירון תוכלו להגיע אל חניון קקל – חניןו חננאל. החניןו הוא לזכרו של יצחק חננאל שהיה איש הגליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל גוש חלב – מסלול הליכה בגליל העליון – לצד הכפר ג’ש שבגליל העליון תוכלו למצוא מסלול הליכה בתוואי נחל גוש חלב. הנחל רוב השנה יבש אך לאחר הגשמים הוא זורם וסביבו יש מגוון רחב של פריחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת טבע מערת פער – מערת בולען קארסטי בגליל העליון – מסלול קצר אל שמורת הטבע מערת פער שנמצאת בגליל העליון בסמוך להר אדיר ולקיבוץ סאסא. מערת בולען קרסטי (דולינה) שמנקז את מי הגשמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הפסגה בהר מירון  – בגובה של מעל ל 1,200 מטר מעל פני הים, מבין הפסגות הגבוהות שיש בארץ תוכלו להגיע לאחת התצפיות והמסלולים היפים תגיעו אל שביל הפסגה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפלי פרוד – נחל כשנחל צלמון עליון זורם זה מראה מדהים ביופיו, מיד לאחר הגשמים אפשר לבוא לכאן וללכת לאורך הנחל. יש כאן פינות נהדרות לפיקניק משפחתי או סתם לעשות טיול קליל לצד הנחל הזורם. לפרטים נוספים לחצו כאן.

עין רמיאל – נמצאים בחלקו העליון של מושב שפר, הם זורמים בעוצמה חזקה בעיקר בחורף לאחר הגשמים ויוצרים נקודה שמאוד יפה לבקר בה ולהכיר. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

מצפור הר אדיר – מרפסת תצפית הצופה על ישראל ועל לבנון במקום מיוחד שהוקם לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

עין ליאור – עין ליאור הוא מעיין הנובע מבין הסלעים בצפת והוא יוצר בריכה קטנה שניתן לטבול בתוכה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

נחל ראש פינה – מסלול הליכה יפהפה וקל לצד מים זורמים במושבה המיוחדת ראש פינה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.