Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מקטע 31 שביל ישראל מערד לבירכת צפירה

מקטע 30 של שביל ישראל מתחיל את דרכו בעיר ערד וממשיך לכיון צפון על תוואי נחל דומיה עם מבט לכיוון רכס הר חברון. בדרך עוברים במאגורות מים ובורות מים בני למעלה מ 300 שנה. בשלב מסויים השביל יוצא מנחל דומיה לכיוון מזרחה ובדרך נעבור במאגר מים מרשים מאוד לכיוון קו פרשת המים. קו פרשת המים הוא איזור המפריד בין שני אגני ניקוז והוא לרוב נמצא בשיא הטופוגרפי של האיזור ומנקודה זו המים מתפלגים לשני צידיו. 

במהלך השביל כאן נוכל לראות את הבורות החצובים בסלע הקרטון שעד היום הם פעילים ובשימוש של הפזורה הבדואית. בשלב מסויים השביל מגיע לכביש 3199 ערד מצדה. כביש זה הוא כביש ללא מוצא והוא למעשה מגיע עד מצדה וחוזר חזרה לערד, נא לשים לב בזמן חציאתו. לאחר חצית הכביש מגיעים ל “שביל אסף” לזכרו של אסף שלמה אלון שנהרג ברצועת הביטחון בדרום לבנון בשנת 1987.

באנדרטת “שביל אסף” עובר גם שביל גולני המסומן ירוק צהוב ירוק וממשיך לכיוון “מצפור עומר” שנמצא לא רחוק מכאן שהוקם לזכרו של עומר רובינוביץ בן העיר ערד שנהרג בשנת 2009 בעופרת יצוקה ברצועת עזה. שני החיילים שירתו בחטיבת גולני. מכאן שביל ישראל מתחיל לרדת ירידה תלולה בסימון שבילים שחור לכיוון נחל רחף עליון שהוא נחל קניוני מהיפים שיש פה במדבר יהודה. רגע לפני הכניסה לקניון נחל רחף נעבור בבית קברות עתיק של נבטים בדואים בן למעלה מ 300 שנה.

נחל רחף עליון יוביל אותנו בהליכה דרך מספר מפלונים ומגלשות ומדי פעם נוכל לראות גם את סימון שבילים של שביל גולנו ירוק צהוב ירוק שמלווה אותנו. בסופו של דבר השביל מוביל אותנו דרך הנחל שנפתח ומגיע עד לכפר הנוקדים. כפר הנוקדים הוא מתחם תיירותי בו ניתן להגיע להנות מלינה מכל מיני סוגים כמו אוהלים, ביקתות וכדומה. מכפר הנוקדים ממשיך השביל לכיוון נחל צאלים. ההליכה היא על הגדה הדרומית של נחל צאלים והוא אחד מהנחלים הגדולים במדבר יהודה בגלל אגן הניקוז שלו. עד מהרה מגיעים אל חניון לילה ברכת צפירה וכאן המקטע זה מסתיים.

מה עוד חשוב לדעת?

  • יש להיזהר כי לאורך כל הדרך יש המון בורות מים פתוחים.
  • לינה:
    • רשימה מלאה של אתרי קמפינג לפי איזורים לחצו כאן.
    • רשימת מלאכי השביל של החברה להגנת הטבע לחצו כאן.
  • למי שרוצה לקצר את המסלול יכול לעשות זאת הנה כמה דוגמאות:
    • שביל אסף כ 7.5 ק”מ. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: שביל אסף.
    • כפר הנוקדים כ 14 ק”מ. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: כפר הנוקדים.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.