Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי הרודיון

גן לאומי הרודיון נמצא במדבר יהודה אפשר לראות אותו ממרחקים בשל גובהו כ 700 מטרים מעל פני הים. הרודיון הוא אתר ארכיאולוגי אותו בנה הורדוס בשלושת העשורים האחרונים לפסה”נ. הגן לאומי בנוי משלושה חלקים: הרודיון תחתית, ארמון מבצר ההר וסדרון ההר. כדי להגיע לפסגה שלו יש צורך לטפס לא מעט מדרגות ולבסוף מגיעים לארמונו של הורדוס שקרא למקום על שמו – הרודיון. בלוע ההר מצאו שרידים של בית המרחץ, חדרי שינה, תיאטרון, מערכות מים בהם אפשר לטייל, מנהרות מימי המרידות, חצר גדולה, אולם אירוח ועוד.

במרד הגדול נפל הרודיון לידי המורדים היהודים שהתבצרו כאן כנגד הרומאים. גם בתקופת מרד בר כוכבא שימש הרודיון כמקום מקלט. בימי המרידות אולם האירוח הוסב לשמש כבית כנסת – המורדים בנו כאן מערכות ספסלים והציבו שישה עמודים שתמכו בתקרה. דבר נוסף שאותר ממש כאן הרודיון הוא קברו של הורדוס. קברו של הורדוס אותר במדרון החיצוני של ההר הצופה לכיוון ירושלים, הקבר הוא בתוך מבנה מאוזולאום מפואר מאוד. בגן לאומי הרודיון תוכלו למצוא שחזור של קבר הורדוס. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גן לאומי הרודיון. הגן לאומי נמצא דרומית לעיר ירושלים כעשר דקות נסיעה דרך כביש 398 לצד הישוב תקוע. קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן. טרם ביקורתכם כאן מומלץ לבקר באתר הרישמי של רשות הטבע והגנים לעדכונים שוטפים – לאתר לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מנזר מרסבא – לאורך הצוק שמעל לנחל קדרון בצפון מדבר יהודה ישנו מנזר מרהיב ביופיו ושמו מרסבא. בכל חודש דצמבר חוגגים בו את חג הנרות לזכרו של המייסד סבאס. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מרפסת ים המלח מצפה יריחו – בדרך מירושלים אל ים המלח, ישנה נקודת תצפית מרהיבה על נופי מדבר יהודה ובקעת הירדן אפשר לראות מכאן את צפון ים המלח, הרי מואב, העיר יריחו וכדומה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל אוג תחתון – מסלול מעגלי עם סולמות ויתדות – נחל אוג הוא הצפוני ביותר מבין הנחלים שנשפכים אל ים המלח הישר ממדבר יהודה, בו תמצאו מסלול מעגלי מאתגר עם סולמות ויתדות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל פרת – השמורה הכי יפה שיש במדבר יהודה. מים זורמים, נופי נווה מדבר והמון שקט! תוכלו לצואת כאן למסלול הליכה שמתאים לכל המשפחה או למסלול אתגרי לאורך הנחל. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

סיור עיר דוד המקראית – גן לאומי עיר דוד, בירושלים, נחשב לאתר ארכיאולוגי פופולארי אליו מגיעים מיליוני מבקרים, ובו תוכלו לצאת לטיול מרתק בבטן האדמה, בנקבת השילוח. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מנהרות הכותל – הקרן למורשת הכותל המערבי – הקרן למורשת הכותל המערבי פתחה לטובת המבקרים את האפשרות להיכנס אל תוך מנהרות תת קרקעיות, ולקבל הצצה מיוחדת אל העבר של ירושלים בתקופת ימי בית שני. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.