Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת הטבע נחל פרת – עין פרת

שמורת נחל פרת היא נווה מדבר בצפון מדבר יהודה. אחת השמורות היפות במדינתנו המשלבת את נופי המדבר לצד ערוצי הנחל הזורמים בכל ימות השנה. בשמורה ניתן לעשות מספר מסלולים בדרגות קושי שונות. יש כאן המסלול קצר וקל אותו מסלול המומלץ גם על ידי פקחי הרט”ג. ההליכה היא פשוטה ולצדינו זורם הנחל. לפני שנפרט על המסלול שימו לב כי השמורה נמצאת מעבר לקו הירוק. 

לאורך כל השמורה תוכלו לפגוש מספר נקודות עניין:

  • מעיין עין פרת – המעיין נובע אל בריכת סלע טבעית, המעיין שימש בעת העתיקה מקור מים חשוב של יריחו.
  • מנזר פארן – זהו ראשון המנזרים במדבר יהודה ומייסדו, הנזיר חריטון, הקים עוד שניים. חריטון נולד בעיר איקוניום (כיום קוניה שבטורקיה) שבאסיה הקטנה. על המבקרים במנזר לבוא בלבוש צנוע – כתפיים מכוסות ומכנסיים או חצאית ארוכים (מתחת לברכיים). הנזיר מקבל אורחים בסבר פנים יפות, בתיאום מראש בלבד. טל’ לתיאום: 052-5399075.
  • מצוק גלישה וטיפוס – המצוק שבגדה הצפונית של הנחל, ליד עין פרת, מותר לגלישת צוקים.
  • בריכת התמר – עלייה אנחנו מפרטות בהמשך.
  • חורבת עלמית – שוכנת מעט ממערב לצומת כביש 437 עם כביש הגישה ליישוב עלמון. בחורבה התגלו שרידי יישוב מתקופת הברזל (התקופה הישראלית הקדומה).
נחל פרת וואדי קלט

עוד לפני שמגיעים אל תוך שמורת הטבע נחל פרת, מרגע כניסת הרכב בשער השמורה ועד לחניון ישנה דרך עוצרת נשימה. כביש מתפתל בין הרי יהודה עם נוף מדברי עוצר נשימה. תבואו עם בגדי ים כי כבר בכניסה פוגשים את המים הזורמים. גולת הכותרת של הטיול היא בריכת התמר. בריכה קסומה על צלע הר, היא גדולה ועומקה כ- 2.5 מטר, המים בה קרירים, נקיים, שקופים ומומלצים לשחייה. לבריכה מגיעים דרך סימון שבילים השחור.

היא קיבלה את שמה בגלל עץ התמר שסמוך אליה. בדרכנו אל הבריכה ממש מתחתיה ישבנו באזור שלם עם המון עצי אקליפטוס ויש כאן גם שולחנות פיקניק והמון המון צל (הדלקת אש אסורה). חשוב לדעת שהשמורה נמצאת מעבר לקו הירוק, אך אין צורך בליווי אבטחה לעושים את המסלולים הקצרים בתוך השמורה. הטיול לא מתאים לעגלות מומלץ להגיע עם מנשא בלבד. 

למי מכם שמחפש לעשות טיולים ומסלולים ארוכים יותר ממה שהשמורה הסגורה מאפשרת, דעו לכם שיש אפשרות משמורת הטבע עין פרת לצאת אל מסלולים שונים לאורך נחל פרת. למשל ניתן להגיע עד למעיין הפועם – עין מבוע. מעיין פועם הוא מעיין קארסטי שאינו נובע בקצב קבוע אלא פורץ בקילוחים קצובים לסירוגין, בדומה לפעימות לב. ספיקה בלתי רציפה זו נגרמת מאגירתם של מי תהום בחללים קארסטיים בסלע ומהתרוקנותם בבת אחת כשהם מגיעים לסף מילוי מרבי. משערים שיש רק כמאה מעיינות כאלה בכל העולם. למידע מלא על המסלולים הארוכים והנוספים בנחל פרת לחצו כאן. לפני הגעתכם לשמורת פרת – נמליץ לכם להתעדכן באתר של רשות הטבע והגנים על פעילויות המתקיימות בשמורה. לאתר רשות הטבע והגנים לחץ כאן . כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: שמורת טבע נחל פרת – עין פרת.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מנזר סנט ג’ורג’ – ארץ המנזרים מנזר סנט ג’ורג’ מספק מראה מיוחד במינו בנופי ארצנו. מנזר מרהיב הנמצא בלב הנוף המדברי על צלע ואדי קלט, באזור יריחו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מרפסת ים המלח מצפה יריחו – בדרך מירושלים אל ים המלח, ישנה נקודת תצפית מרהיבה על נופי מדבר יהודה ובקעת הירדן אפשר לראות מכאן את צפון ים המלח, הרי מואב, העיר יריחו וכדומה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל אוג תחתון – מסלול מעגלי עם סולמות ויתדות – נחל אוג הוא הצפוני ביותר מבין הנחלים שנשפכים אל ים המלח הישר ממדבר יהודה, בו תמצאו מסלול מעגלי מאתגר עם סולמות ויתדות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי מצדה – מה יש לומר על מצדה? אולי המקום הכי מפרסם בארץ וכל אחד חייב לבקר פה לפחות פעם אחת. הנוף מכאן עוצר נשימה והסיפור של ההר כובש. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גלריה מינוס 430 – אומנות במקום הנמוך בעולם – בצפון ים המלח, במקום הנמוך ביותר בעולם תוכלו למצוא את גלריה מינוס 430. בתים נטושים שקיבלו צבע וחיים בזכות אומנות הגרפיטי שנעשה כאן. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עיינות צוקים – עין פשחה מבין המקומות הקסומים, נווה מדבר עם בריכות ושמורת טבע חבויה אליה ניתן להגיע רק עם מדריך צמוד – למידע מלא על המקום לחץ כאן.

נחל ערוגות המסלול האהוב עלינו ביותר בים המלח, נחל ערוגות מספק לנו הליכה בין גבים ומפלים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

נחל דוד – שמורת הטבע עין גדי – אולי המסלול הכי מתאים למשפחות עם ילדים קטנים, נחל זורם עם בריכות ומפלים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין בוקק מסלול הליכה במים קליל ממש מאחורי מלונות ים המלח בנקודה הדרומים שלו. מתאים עם ילדים קטנים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

פארק עמק הצבאים עמק הצבאים הוא אתר הטבע העירוני הגדול ביותר בישראל, העמק מקיף שטח של 250 דונם בלב העיר ירושלים. בפארק יש עדר של 30 צבאים שחי בו לאורך השנים, בנוסף יש כאן מגוון רחב של יונקים, ציפורים ועופות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין לבן -אזור הרי ירושלים הוא עשיר במעיינות יפים ומרעננים. אחד המוכרים ביותר הוא עין לבן, וזה כנראה בגלל קרבתו לגן החיות התנכ”י המפורסם, ממש 2 דק’ נסיעה מהפארק. אם תגיעו בזמני חופשות או סופי שבוע, אתם כנראה ממש לא תהיו פה לבד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מעיינות בירושלים – בפחות משעה נסיעה ממרכז הארץ מגיעים לאזור הרי ירושלים. אזור זה התברך בלא מעט נביעות ומעיינות קרירים ומיוחדים מאוד. הפעם נמליץ לכם על כמה מהמוכרים באזור שמומלץ בחום להגיע אליהם וליהנות משקט ההרים וכמובן אם אפשר לצרף לזה פק”ל קפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
שמורת הטבע נחל חלילים נחל חלילים מספק לנו חוויה של טיול משפחתי וקליל בנוף מקסים. הטיול בנחל חלילים יוצא מבין השכונות של העיר מבשרת ציון. ממש בין הבתים ובצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.