Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל זוהר – מסלול הליכה קווי במדבר יהודה

בסוף הירידות בכביש 31 מערד אל ים המלח תוכלו לצאת למסלול הליכה קווי, באורך של 2.5 ק”מ, שכולל עתיקות ונוף מדברי עוצר נשימה. חשוב לציין – המסלול הוא בדרגת קושי קלה עד בינונית, יש בו חלקים קלים להליכה אל מול חלקים אתגריים. שימו לב אסורה הכניסה למסלול זה בעת אזהרת שטפונות.

כדי לעשות את המסלול עליהם לבצע הקפצת רכבים אל נקודה הסיום שלו שנמצאת מול היישוב נווה זוהר בכביש 90 קילומטר צפונה מצומת זוהר. כדי להתחיל את המסלול יש להחנות את הרכב לאחר 3.4 ק”מ מצומת צוהר בעליה לכיוון ערד – ישנו שלט חום המפנה אל מצד זוהר.  המסלול מתחיל בסימון שבילים ירוק, מכאן אנחנו במגמת ירידה לאורך המסלול, שימו לב ההליכה כאן היא בין סלעים ולכן מומלץ להביא מקלות הליכה שיכלו לעזור לכם. אם תגיעו לכאן בסתיו תוכלו להנות מפריחת החצבים הנהדרת שיש כאן ממש בתחילת המסלול.

לאחר הליכה של בערך קילומטר נגיע אל מפגש הדרכים כחול ירוק אנו נמשיך עם הירוק ושם נמצא את מצד זוהר – חלק משרידי מבצר מהתקופה הביזנטית הכניסה אליו אסורה בשל חשש לקריסה. לאחר הליכה של 650 מטרים נגיע אל פיצול שבילים ירוק שחור גם כאן נמשיך עם הירוק. לאחר הליכה נוספת של עוד 350 מטרים נגיע אל השביל הכחול איתו נפנה לכיוון כביש 90 והישוב נווה זוהר אל רכבנו. מכאן ישנה הליכה נוספת של עוד בערך 750 מטרים חשופה כל כולה לשמש ממנה אפשר לקבל תצפית מדהימה על המשך המסלול הירוק על גשר כביש 90 מעל נחל זוהר.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

תצפית נווה זוהר בירידות לים המלח – בכיבש 31 היורד מערד אל ים המלח יש כמה נקודות תצפית חלקן מאולתרות וחלקן מסודרות. אחת המסודרות היא תצפית נווה זוהר הצופה על נחל זוהר וים המלח. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל אמציהו – פארק אקולוגי בים המלח – הפארק האקולוגי בנחל אמציהו נמצא באיזור דרום ים המלח. הפארק שופץ והפך לאטרקציה אטרקטיבית ואתר תיירותי שמומלץ לבקר בו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע עין בוקק – מאחורי מלונות ים המלח תוכלו למצוא את שמורת הטבע עין בוקק – שמורה קסומה שמומלץ לבקר בה לפחות פעם אחת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי מצדה – מה יש לומר שעוד לא נאמר על גן לאומי מצדה, חוויה גדולה בין אם זה הטיפוס להר או עם הרכבל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי– שנים רבות אנחנו מטיילות באיזור אבל רק לאחרונה גילינו את הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי – אל תפספסו! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל דוד –מים זורמים במדבר, מפלים, מסלול נהדר עם הקטנים למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קניון נחל תמר – טיול סולמות ודרגיות – אם אתם משפחה מטיבת לכת עם ילדים בוגרים שלא חוששים מאתגרים, זה המסלול בשבילכם! בסמוך לצומת הערבה, במסלול קצר שאורכו 1.2 ק”מ תחצו קניון מדהים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.