Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גב חלון – שמורת הטבע עין גדי

בתוך תחום שמורת הטבע עין גדי יש מגוון רחב של מסלולים בדרגות קושי שונות, אחד המסלולים היותר מאתגרים שיש בשמורה הוא לגב חלון. קודם כל ולפני הכל צריך לקחת בחשבון כי הגב מתמלא לאחר השטפונות ולכן מומלץ בחום לבדוק טרם הגעתכם האם הוא מלא או לא ומה מצב המים שבו. אם כל הכוכבים יסתדרו ואתם רוצים לצאת למסלול קחו בחשבון כי הוא בדרגת קושי קשה אך בסוף יחכה לכם גב מלא עם הנוף הכי מרהיב שיש לאיזור להציע.

המסלול לגב חלון מתחיל מבית ספר שדה עין גדי משם מתחילים את הטיפוס. צריך לקחת בחשבון כי המסלול מסתיים בקופות הראשיות של השמורה שנמצאות במרחק של קצת יותר מקילומטר הליכה, לכן מומלץ להקפיץ רכבים. ניתן לעשות את המסלול הלוך חזור למי שרוצה לחזור לרכב. גב חלון נמצא מעל למפל דוד, אותו מפל מוכר שנמצא בחלק המתוייר של השמורה. מתחילים לצעוד בסימון שבילים שחור – מעלה ישי שיוצא מבית ספר שדה עין גדי. חלק זה הוא  כ 600 מטרים במגמת עליה עד להגעה לצומת שבילים שחור אדום – כאן נפנה באדום שמאלה “שביל צפית” ונצעד כ 1.1 ק”מ דרך חלקים תלולים ושימוש ביתדות. בשלב זה נגיע אל סימון שבילים שקוף שיוביל אותנו לאחר 200 מטרים נוספים בהליכה בתוך הנקיק אל גב חלון. זה הזמן לעצור – ולהנות מכל היופי מסביב.

לאחר שסיימנו נשוב אל סימון השבילים האדום ונצעד כ 100 מטרים עד למפגש סימון שבילים אדום ירוק, כאן נפנה עם הירוק שמאלה. מכאן אנחנו מתחילים ללכת במגמת ירידה שמשמאלנו ערוץ נחל דוד והנוף מסביב של ים המלח. לאחר כ 600 מטרים על הירוק נגיע לצומת שבילים ירוק שחור. נצעד בשחור כ 200 מטרים עד למעיין עין גדי, כאן נפנה שמאלה על פי השילוט לכיוון המקדש הכלכוליתי ועין שולמית ובירידה לכיוון האיזור המתוייר יותר של השמורה כ 1.5 ק”מ נגיע לסיום המסלול. מי שרוצה יכול להוסיף עוד כקילומטר הליכה ולבקר גם במערת דודים. כדי להגיע לתחילת המסלול ניתן לרשום בוויז: בית ספר שדה עין גדי.

מה חשוב לדעת?

  • אסורה הכניסה למסלול בעת סכנה או התראה על שטפונות.
  • המסלול לא מתאים לכל אחד, יש בו עליות וירידות תלולות ושימוש ביתדות, מעברים בגבים מלאים ולכן הוא מוגדר בדרגת קושי למטיבי לכת בלבד.
  • המסלול לגב חלון מצריך קודם כל תשלום בכניסה הרישמית של שמורת הטבע עין גדי.
  • שעות כניסה לגב חלון מכיוון בית ספר שדה: מ 07:30-12:00. 

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

מרפסת ים המלח מצפה יריחו – בדרך מירושלים אל ים המלח יש נקודת תצפית מרהיבה על נופי מדבר יהודה ובקעת הירדן. אפשר לראות מכאן את צפון ים המלח, הרי מואב, העיר יריחו ועוד. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל אוג תחתון – נחל אוג הוא הצפוני ביותר מבין הנחלים שנשפכים אל ים המלח הישר ממדבר יהודה, בו תמצאו מסלול מעגלי וחווייתי עם סולמות ויתדות. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל פרת – אחת משמורות הטבע היפות במדבר יהודה: מים זורמים, נופי נווה מדבר ויופיו של הטבע במיטבו. תוכלו לצאת כאן למסלול הליכה שמתאים לכל המשפחה או למסלול אתגרי לאורך הנחל. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גלריה מינוס 430 – אומנות במקום הנמוך בעולם – בצפון ים המלח תוכלו למצוא מקבץ של בתים נטושים שקיבלו צבע וחיים בזכות אומנות הגרפיטי המרשימה שנעשתה כאן. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עיינות צוקים – עין פשחה –  פארק טבע יפהפה שבו מספר בריכות מים לרחצה, אליהן זורמת נביעה טבעית. ברחבי הפארק שולחנות פיקניק ופינות חמד, מנגלים מומלצים בהחלט. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

נחל ערוגות – שמורת הטבע עין גדי – מסלול חווייתי שמשלב מים ומפלים במדבר. המים כאן זורמים בכל ימות השנה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עין בוקק – עין בוקק בדרום ים המלח מציע טיול קליל עם ילדים ומתאים לכל המשפחה. במהלך הטיול פוגשים במים זורמים לצד נופי המדבר, והשילוב של השניים הוא חוויה מיוחדת מאוד. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.